»Začeli smo z lupljenjem, sekljanjem, mešanjem in mletjem. Preizkusili smo vse mogoče, da bi iz ingverja pridobili vso ostrino in iz čilija vso pikantnost,« Anja Korenč pripoveduje, kako se je pod Čavnom v Ajdovščini začela zgodba z izdelavo tofuja iz biološko pridelanih sestavin. Kuharska spoznanja, okuse, začimbe in iz ekološke soje pridelan tofu, vse zapakirano v blagovno znamko I like tofu, snujeta v zagonskem podjetju Avokado skupaj s partnerjem Maticem Batageljem. Ona oblikovalka, on ekonomist, oba pa z nekaj posrednimi, bolje rečeno marketinškimi izkušnjami iz živilske industrije.

»Nekega zimskega dne sem v domači kuhinji v velikem loncu kuhal pet kilogramov česna. Na koncu sredi zime nismo mogli niti pošteno prezračiti. Lahko si predstavljate, da potem pri hiši še dolgo nismo jedli česna,« o začetkih nadaljuje Batagelj. Nato sta risala osnutke prve embalaže. Štirinajst mesecev pozneje sta na police trgovin odpeljala prve pakete tofuja.

Iz dolgočasnega izdelka naredila hit

»Tofu se marsikomu zdi precej dolgočasna zadeva, zato sva ga želela narediti okusnega in barvitega in ga zapakirala v lično embalažo,« pravi Korenčeva. Iz soje stisnjenemu in sesirjenemu mleku sta dodajala ingver, limonsko travo, mediteranske začimbe, solni cvet, ga dimila… Recepti za osem različnih tofujev so nastali v njuni kuhinji. Namesto da bi se vsega lotila sama, sta proizvodnjo prepustila partnerskemu podjetju na Gorenjskem, kjer je med drugim tudi dobra voda, ki je za pripravo tofuja zelo pomembna. »O svoji proizvodnji ne razmišljava. Investicija vanjo bi bila prevelika, da bi si jo lahko privoščila. In trajalo bi veliko več kot le 14 mesecev, da bi prve tofuje dostavila na trg,« pojasni Batagelj.

Tako kot številna zagonska podjetja sta svoj prvi uspeh dosegla v tujini. Prve pakete tofuja sta prodala v italijanski trgovski verigi Coop, nato prišla v nekaj butičnih trgovin v Sloveniji, šele lanska nagrada agrobiznis za najboljše živilo po izboru uporabnikov ju je, tako pravi Batagelj, »zelo elegantno ponesla tudi na slovenske police najboljšega soseda«. V enem letu sta prodala 50.000 izdelkov, od tega 80 odstotkov na italijanskem trgu. Letos sta dobila še nagrado Inštituta za nutricionistiko za inovacijo leta v kategoriji sojinih izdelkov. Po dobri prodaji doma in v Italiji sta se začela ozirati po Avstriji in sredstva za to zbirata na platformi za množično investiranje Conda.

Prodor na avstrijski trg

»Zelo sva zadovoljna z višino zbranih sredstev. V naju, ki stojiva za blagovno znamko, so mnogi videli znanje, energijo in voljo. Investitorji so prijatelji, podjetja, kupci in med njimi celo vrhunski kuharji,« pojasnjujeta. Cilj 30.000 evrov sta že dosegla, a sredstva zbirata naprej. »Vložila jih bova v promocijo za vstop na nove trge. Najin prvi cilj je do jeseni priti na avstrijski trg in nato počasi tudi v druge države,« pojasni Batagelj. Drugi cilj je povezan z razvojem novih izdelkov, med katerimi sogovornik kot prvega omeni pesto s tofujem, peteršiljem in ingverjem za testenine.

Ker sta trenutno sama za vse in jima to ne dopušča več, da bi se bolj posvetila tistemu, kar znata delati dobro, upata tudi, da bosta počasi lahko zaposlila dodaten par delovnih rok. In kot pravita, jima sodelovanje v akciji množičnega zbiranja investicijskega denarja ni prineslo zgolj slednjega (ki ga bosta seveda morala čez leta vrniti z obrestmi vred), temveč tudi številne povezave z ljudmi, ki jima odpirajo pot naprej.