Ko se je na spletni strani tumblr leta 2012 pojavil blog Bogati otroci instagrama (Rich Kids of Instagram), je bilo nemalo takšnih, ki so menili, da je stvar neokusna in da jo mora tumblr umakniti. A stran se je obdržala. Še več. Ker se je kljub zgražanju nad nesmiselnim zapravljanjem denarja in razkazovanjem bogastva očitno še vedno težko upreti temu, da ne bi pogledali, kakšno divjo zver si je za hišnega ljubljenčka omislil arabski najstnik ter kaj na zasebnem letalu pije in je londonski mulec, se je blog v zadnjih letih razširil. Do danes se je tako pojavilo več podstrani, od Bogatih otrok Londona do Bogatih otrok Nemčije in Bogatih otrok Dubaja, vse po vrsti pa so presegli Bogati otroci Savdske Arabije.

Bogata londonska mladina ima glede na fotografije, ki jih objavlja na instagramu, najraje šampanjec in potovanja z zasebnimi letali, s katerimi obiskujejo letovišča in azijske prestolnice. Na posnetkih dekleta in fantje v oblačilih slavnih modnih oblikovalcev največkrat sedijo pred polnim kozarcem ali steklenico izbrane penine, v rokah držijo čim večji in čim bolj bleščeč pametni telefon, občasno pa je pred njimi tudi kak napol izpraznjen krožnik hrane. Dolgih pripisov ob fotografijah ni, se pa kdaj razvije temeljita razprava, denimo o tem, s čim si mora bogat predstavnik mlajše generacije Londona umivati zobe. Ko je eden od instagramovcev ob spremljavi dokazne fotografije zapisal, da si zobe umiva izključno z mineralno vodo znamke San Pellegrino, in za to dobil 3700 všečkov, je drugi pripomnil, da je skopuh in da bi si jih moral čistiti le z luksuznim šampanjcem. Razumnejši so menili, da mu bodo mineralni mehurčki razjedli zobe in da je najpametneje, če zanje v prihodnosti skrbi z vodo znamke Evian.

Voda je nasploh skupna točka mladih bogatih Londončanov, saj so med pogosteje objavljenimi fotografijami takšne, na katerih se fantje namakajo v kadi, zraven pa jih košček za koščkom hranijo privlačna dekleta, medtem ko premožne mladenke denimo plavajo v bazenih hotelov in zasebnih stanovanj z razgledom na metropole ali se v vodi igrajo z mladimi morskimi psi.

Arabci so za zlate pištole in divje mačke

A vse to je mala malica v primerjavi z arabsko elito. Ta po svojem razkošnem slogu včasih precej spominja na ameriške raperje iz 90. let, ki so svoje premoženje radi kazali z dragimi avtomobili in zlatom v vseh možnih oblikah.

Tako na naslovu Bogati otroci Savdske Arabije lahko opazujemo z zlatom prevlečenega porscheja, ki je parkiran pred najvišjo stavbo na svetu Burdž Khalifo, zlate puške in pištole pa zlate ploščice ali preprosto kupe bankovcev. Dragi avtomobili, ki jih občasno spremljajo tudi helikopterji, so na instagramovskih računih arabske mladine skoraj nujni, ne manjka pa niti dragocenih zapestnih ur in divjih mačk. Najpogosteje se v Savdski Arabiji namesto običajne hišne mačke ali psa odločajo za geparda, ki ga za fotografiranje namestijo od lamborghinija ali porscheja, včasih pa tudi za tigre in šimpanzje mladiče, pri čemer se ne ozirajo na to, da trgovina z mladiči ogroženih živalskih vrst postaja resen problem tudi zaradi njih.

Dokumentarni film o bogati mladini z instagrama

Fenomenu bogatih otrok na instagramu se je pred dvema letoma posvetila tudi televizija Channel 4 v dokumentarnem filmu Rich Kids of Instagram. Takrat so v njem predstavili šest nesramno bogatih instagramovcev z različnih koncev sveta, starih od 20 do 36 let, od katerih so štirje zapravljali denar staršev, dva pa milijone, ki sta jih zaslužila sama.

Dvaindvajsetletni Timothy Drake v filmu tako na primer govori o tem, da svoj čas preživlja med nakupovanjem, obiski term in vbrizgavanjem botoksa v ustnice, kar počne že od 14. leta, za hotelske apartmaje v njemu ljubem Parizu pa odšteje po več kot 40.000 dolarjev na noč. Ko pride račun, mamo, preden ji ga pokaže, najprej pelje na nekaj koktajlov. Drugemu primeru iz dokumentarca, 20-letnemu Evanu Luthri, pa za to, kaj bo rekla mama, ni treba skrbeti. Že od svojega 12. leta namreč bogati z razvojem aplikacij, denar pa enako pridno tudi zapravlja. Samo za pijačo porabi do 20.000 dolarjev na noč, za najem jahte 50.000 dolarjev na dan, če hoče kam na hitro odleteti, pa si prek aplikacije, nekakšnem uberju za bogate, naroči helikopter, ki pride ponj v petih minutah. Gledalci nad filmom kakopak niso bili navdušeni, so si ga pa vseeno ogledali.