Besedne igre so zelo zanimiva stvar, posebej če ima človek toliko pesniške žilice, da mu nikoli ne zmanjka idej. Tako nekako so naravnani tudi pri različnih avtomobilskih podjetjih, ki želijo svoje »otroke« na štirih kolesih poimenovati tako, da se bo s tem imenom lahko kaj naredilo. Se z njimi identificiralo ali z leti in desetletji iz tega imena naredilo celo svojo zgodbo. Ali pa… odločitev prepustijo elektroniki, natančneje računalniku, ki potem nameče skupaj nekaj črk, iz katerih naj bi nastalo sodobno, pa čeprav povsem izmišljeno ime.

Hyundai s poimenovanjem nima vedno najbolj srečne roke. Ko se že kupci navadijo na neko oznako, se odgovorni odločijo in zadevo speljejo spet povsem v svoje vode. Črka i je k sreči še ostala, nekaj imen pa so tako spretno in tako sproti spreminjali, da si z njimi lahko bore malo pomagamo. Pri nekaterih pa so sreči vztrajali, kajti vztrajnost je božja mast, so nekoč rekli. Ker seveda tudi oni plujejo na polnih jadrih sodobnih trendov, je tudi ime novinca takšno: ne morete si kaj, da ob besedi kona ne bi dodali še tistega »njihovega« značilnega i in dobili boste ikono. Avtomobil, ki naj bi postal ikona.

Za to ima kar nekaj dobrih adutov v rokah. Drzen dizajn, drugačnost, ravno pravšnje mere in prostornost ter seveda dejstvo, da sodi v segment, ki ga danes kupci ljubijo. »Kono smo zasnovali kot avtomobil, ki ne sme pustiti nikogar hladnega. Če želimo postati vodilna korejska znamka v Evropi do leta 2021, moramo trgu ponuditi zelo veliko. Kona je en od korakov v to smer, skupaj bomo trgu tako na novo ponudili kar 14 različnih modelov. V preteklosti smo dokazali, da znamo prisluhniti kupcem v Evropi in se prilagoditi njihovemu okusu, dobra prodaja številnih naših modelov to dokazuje. A vseeno v naši paleti nekaj področij še ni tako dobro pokritih z modeli, kot bi si to želeli, ker kupci iščejo vedno več samosvojosti in originalnosti,« je povedal Thomas Schmid, podpredsednik Hyundai Motor Europe, in dodal, da bo zato kona postala cela družina različic, med katerimi bodo kupci v prihodnje videli vse, od novih motorjev do povsem električnega pogona.

Sodobna tehnologija s povsem na novo oblikovano karoserijo je recept, ki očitno v Evropi dobro deluje, prav tako pa avtomobili niso nujno vedno tudi naravnost ogromni. Kompaktnost je tudi en od načinov, kako privabiti kupce, in s 4,17 metra dolžine kona ni prevelik avtomobil, a je istočasno tudi prostoren, kar podkrepijo že druge zunanje mere (širina 1,8 in višina 1,55 metra ter medosje 2,6 metra). Na voljo pa bo, ko bo prišel na trg, z 18-, 17- ali 16-palčnimi platišči. Prtljažnik sicer meri 361 litrov (in ga je moč povečati do 1143 litrov), kar ni ravno posebej dimenzijski presežek, a povsem dovolj za to, kar naj bi ta avtomobil predstavljal. Oblikovalec Peter Schreyer, odgovoren za njihove všečne modele različnih segmentov, je tako dodal: »Vsemu delu navkljub nas je pri oblikovanju tega avtomobila gnalo kar veliko strasti in stremljenja k nekonvencionalnem. Brez čustev danes enostavno ne gre, kona je neke vrste prebuditev, kot močan italijanski espreso sredi Milana. To te zbudi in kona bo prebujala. Še huje je bilo pri tem dejstvo, da smo morali na kolesa postaviti avtomobil, ki bo izpolnjeval različne želje. S tem mislimo res različne želje.«

Res, danes avtomobili niso več namenjeni le eni posebnosti ali enemu talentu. Tako bo moral tudi kona zadovoljiti vsakodnevne mobilne potrebe, primeren je za izlete v naravo, zadovolji pa tudi dinamične voznike. Ob predstavitvi so tako Hyundaijevi možje poudarili njegovo dualnost, torej vsaj dva v enem, to pa jim je, po prvih vtisih sodeč, tudi uspelo. Kona namreč ne pusti hladnega, drznost in ljubezen do podrobnosti so vidni na vsakem koraku. Njegov značaj torej določa zajetna in skoraj agresivna zunanjost, v njem bodo prostor našle vse sodobne elektronske novosti in že znani pripomočki, vključno s prosojnim zaslonom pred voznikom, njegov značaj pa bo določala tudi oddaljenost dna vozila od tal, saj ta meri 17 centimetrov.

Za začetek bodo pri motorjih precej bolj konvencionalni, čeprav so že obljubili v prihodnjem letu ali dveh pomembnejše novosti tudi na tem področju. Kona bo tako v začetku na voljo z dvema bencinskima in enim dizelskim motorjem. Bencinska sta trivaljni turbo 1,0, ki bo zmogel 88 kilovatov (120 KM), in štirivaljni turbo z 1,6 litra delovne prostornine s kar 130 kilovati (177 KM). Že omenjeni dizel z 1,6-litra delovne prostornine pa bo povsem nova konstrukcija in pride v avtomobil naslednje leto. Na voljo bo namreč z dvema različnima močema, in sicer 85 kilovati (115 KM), ta bo imela 6-stopenjski ročni menjalnik in sprednji pogon, ter 100 kilovati (136 KM) in sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama ter dve- ali štirikolesnim pogonom.

Samodejni menjalnik je prav tako lastna Hyundaijeva razvojna konstrukcija, štirikolesni pogon pa bo zmogel na zadnji kolesni par prenesti do 50 odstotkov pogona. S tem bo ponudba na tem področju prav tako obsegala široko paleto, kono pa bodo uradno predstavili na avtosalonu v Frankfurtu septembra letos. Zatorej je še veliko prezgodaj govoriti o cenah, kot pa so povedali, naj bi se nekako »priključil« njihovi dosedanji ponudbi mestnih križancev, na primer tusconu, le da naj bi bil seveda nekoliko cenejši. Samo za lažjo orientacijo omenimo, da je pri nas osnovni tuscon na voljo za malo manj kot 20.000 evrov. Če bo torej cena prava, o tehniki in zanesljivosti tako ali tako ni dvoma, potem bo to tista pika na i, ki bo predstavljala pomemben prispevek k novi ikoni.