Starši pogosto pozabljajo, da s poimenovanjem otroka na svojevrsten način vplivajo na njegovo prihodnost. Če so nekoč prisegali na klasiki Franc in Marija, so danes nekateri slovenski otroci zaznamovani kot Jacinta, Kanenas, Pšenica, Šanaja… Milo rečeno nenavadno. Nenavadna imena niso nič čudnega tudi v avtomobilski industriji, a njihov pomen praviloma razvozlamo tako, da za pomoč vprašamo strica googla. Toda tokrat je bil oreh trši.

O imenu arteon smo sprva ugotovili le, da v Avstraliji živijo štirje ljudje s takšnim priimkom, kaj pa dejansko pomeni, nam je bilo neznanka. Toda nismo se dali in smo raziskovali naprej ter po vzoru profesorja Baltazarja v iskanju rešitve hodili gor in dol. Nato pa rešitev našli, napisano z mikro črkami. Gre za skovanko imena art (umetnost) in eon, kar je sicer največja enota geološkega časa, a z našim pločevinastim prijateljem nima veliko skupnega. Gre namreč za zadnje tri črke imena phideon. Ker vam verjetno ni prav nič jasno ali še manj kot prej, pojasnimo, da gre za največjega in najbolj razkošnega volkswagna, ki pa je naprodaj le na Kitajskem. Če vse to, kar smo izvedeli, povežemo, naj bi arteon dejansko poosebljal umetnino na štirih kolesih in se spogledoval s prestižem. Ali je res tako, smo za volanskim obročem tega volkswagna preverjali na nemških cestah.

Izkušen je in poln znanja, zato vas zna zlahka zapeljati. Po cestah se namreč vozi že od leta 2008, le da so mu njegovi starši ob uvedbi nove generacije spreminjali ime; najprej je bil passat CC, nato samo še CC. Z muho, ki prinaša spalno bolezen, nima nič skupnega, podobno kot tudi ne s tistimi kupeji, katerih trda streha se zloži v prtljažnik. Arteon je namreč štirivratni kupe, kar prevedeno pomeni, da je dovolj dolg, da pooseblja udobje, a hkrati nizek, da je njegova športna silhueta izrazita. Če smo pošteni, mu priznamo, da je lepotec, kar pa je pogosto predvsem breme.

Na faksu bi zlahka dobival desetice, tako zelo pameten je. Ne verjamete? Tudi mi mu sprva nismo, nato pa nas je med vožnjami navdušil. Pametni tempomat, ki deluje v območju hitrosti od 0 do 210 km/h ter sam pospešuje, zavira in ohranja smer glede na nastavljeno varnostno razdaljo, ima po novem dodano vrednost, upošteva namreč omejitve hitrosti. Ne samo to, da s pomočjo radarja in navigacije prepoznava znake z omejitvijo, tako da pravočasno zavira ali pospešuje – si predstavljate, koliko denarja boste privarčevali, ker vas ne bodo ujeli pri prehitri vožnji –, hitrost prilagodi tudi zavojem, krožiščem in križiščem. Ni pa vsemogočen. Žal še ne zna pred križiščem ustaviti in samodejno zaviti levo ali desno, prav tako ne zaznava morebitne rdeče luči na semaforju. Dodana vrednost so tudi žarometi, ki so odslej pametni in osvetlijo ovinek že do dve sekundi prej, preden voznik sploh začne obračati volan. Žal nam delovanja sistema ni uspelo preizkusiti, saj nismo vozili ponoči. Zanimiva rešitev pa je tudi sistem, ki zaznava možnost naleta od zadaj. Čudeža, da bi takšen nalet preprečil, sicer ne pričakujte, se pa okna zaprejo do konca, kar izboljša zaščitni učinek varnostnih blazin za glavo, zategneta se prednja varnostna pasova. Arteon dokazuje, da ni le lep, temveč tudi tehnološko sodoben.

Trend sodobnosti je tudi rast, pa pri tem ne mislimo na prodajne številke, katerih rast je samoumevna za preživetje in dobiček, temveč rast v centimetrih. Tudi arteon pri tem ni izjema, se pa zdi dolžinska mera 4,86 metra tista skrajna, da je obvladljiva tudi v mestnih ulicah in tedaj, ko je vozilo treba parkirati. Zato je pomoč v obliki senzorjev in kamer več kot dobrodošla. Seveda pa so njegovo naravno okolje (daljše) relacijske vožnje, na katerih se znajde kot riba v vodi. Ko pride do izraza tudi vozno udobje. Usnje na sedežih je mamljivo in se zdi podobno samoumevno, kot fant, ki ceni svoje dekle, na seznamu to moram imeti pa je tudi 7-stopenjski samodejni menjalnik DSG, ki voznika razvaja in razbremeni kot kakšna masaža; ta je seveda prav tako na voljo. Sedi se nizko. Zato če imate težave s križem, arteon ni za vas, raje si izberite kakšnega športnega terenca. Notranjost vsaj na prvi pogled ni revolucionarna, razvojniki pa pojasnjujejo, da gre za nekakšno mešanico passatove in golfove. Zadnja klop za par ponuja dovolj prostora.

Velika dilema, pa ne tista iz filma Dojenček Bridget Jones, ko se ne ve, kdo je njegov oče, pa nastane, ko je treba izbrati srce ali natančneje, kako hitro in močno utripa. Pretirana gonja proti dizlom zaradi njihove (ne)prijaznosti do okolja se vsaj nas ni dotaknila, 190- ali 240-konjski dizel pa se nam zdita naravna izbira. Vozili smo zmogljivejšega, ki prepriča tudi z varčnostjo, saj poraba le malce preseže mejo 7 litrov. Kot vabo so nam sicer vrgli 280-konjskega bencinarja, ki je za adrenalinske navdušence smetana na torti, pogon pa ima speljan na vsa štiri kolesa. Na nemški avtocesti brez omejitve smo ga pognali blizu maksimalnih 250 km/h. Zanimivo, da nam je v povprečju popil le liter več od dizla. Novi bencinar s prostornino 1,5 litra (150 KM), ki ga spremlja pojasnilo, da je z izklopom valjev mogoče prihraniti nekaj goriva, prihaja šele konec leta. Z besedo kasneje označujejo morebiten prihod priključnega hibrida po vzoru passata GTE.

Bo arteon kdaj takšna institucija, kot je njegov manjši brat golf? Verjetno množičnega virusa ljubezni s koncem junija, ko začenja prodajno pot, ne bo sprožil, razlog pa je zgolj eden – cena. Ta je z osnovnimi 31.392 evri vsaj za žep povprečnega Slovenca kanček previsoka. Kdor pa si ga lahko, naj si ga privošči. Zadovoljen bo. Tako in drugače.