Divji ameriški zahod poznamo v glavnem kot idilično hollywoodsko kuliso, kjer se dobri bojujejo proti zlobnim. Ko je glavni junak z obveznim stetsonom na glavi bolj vešč svojega colta kot žlice, s katero zajema kuhan fižol, ki si ga je pripravil sredi grmičevja. A kot je običajno, je eno filmski trak, drugo pa realno življenje. Tudi o trdem delu, ki so ga morali opravljati kavboji, je bilo že veliko povedanega. Vseeno imamo ljudje raje v glavi idiličen sončni zahod, v katerega jaha osamljen revolveraš.

Nič ni bolj ameriškega kot ravno stetson, sloviti kavbojski klobuk, in njegovi zvesti spremljevalec, revolver colt. Da ne pozabimo na moderne čase, jima dodajmo usnjene škornje in skoraj obvezen pick-up. Tisti štirikolesnik, ki s svojo tovorno ploščadjo, štirikolesnim pogonom in robustnostjo zamenjuje zvestega konja. Mali tovornjački so avtomobil z več talenti, ki počasi, a vztrajno osvajajo tudi evropske trge. Sprva so se svoje naloge lotevali sramežljivo, z leti so tudi na stari celini prepoznali njegove prednosti. Kajti lahko je prevozno sredstvo z različnimi talenti.

To so prvi dejansko ugotovili japonski proizvajalci in velike ameriške pick-upe malce prilagodili evropskim cestam, recept pa je bil zadetek v polno. Mitsubishi na primer je s svojim L200 dodobra zaoral ledino, pri Fiatu pa so očitno videli ta prodajni potencial. Svojega kandidata so preoblekli in preimenovali v fullback. S tem so zadeli v polno. Fullback je namreč pravi delovni mali tovornjaček, tak, kot si ga njegovi uporabniki predstavljajo in ga potrebujejo. Je svojevrsten orjak, v dolžino meri 5,3 metra in prepriča s svojimi delovni lastnostmi, saj med drugim ponuja 2,23 kvadratnega metra veliko tovorno ploščad, ki jo je mogoče seveda »nadgraditi« z dodatno streho (dodatnih 2600 evrov) in s tem še izboljšati njeno vsestransko uporabnost v vseh vremenskih razmerah. Pa še malce mu doda pri dobrem videzu.

Če lahko fullbacku pripnemo oznako kavbojevega colta, potem je amarok zagotovo njegov stetson. Volkswagnov amarok je namreč pick-up iz malce drugačnega testa. Nemci so se posla lotili nekoliko drugače, amarok je zato videti bolj civilno, ima pa sodobno tehniko, močan motor in vozne lastnosti, ki že mejijo na veliko bolj vsakdanjo uporabo, kar amaroku seveda štejemo le v velik plus. V dolžino meri malce manj kot fullback, 5,25 metra, a zato ponuja nekaj večjo tovorno ploščad, ki meri 2,5 kvadratnega metra, zelo dobro pa zna prepričati v notranjosti. Ni namreč tako zelo robusten in namenjen prvotni nalogi kot fullback, a zato zmore vsaj toliko, če ne še več, predvsem pa prepriča na področjih, kjer fullbacku poide sapa. Vozne lastnosti na urejenih cestah na primer so pri amaroku vseeno malce bolj pisane na kožo uporabnikom, ki se le občasno zapeljejo na brezpotja (oba imata seveda še skoraj obvezni štirikolesni pogon), a tako en kot drugi sta prava predstavnika svoje vrste, ki znata prepričati tudi z motorjem.

Obvezen dizelski agregat je bil v fullbacku štirivaljni (je edini na voljo) in zmore 133 kilovatov (181 KM), je pa povezan s samodejnim petstopenjskim menjalnikom, ki mu v osnovi ne manjka prav nič, a je v primerjavi z amarokovim vseeno korak zadaj. Testnega volkswagna je poganjal trilitrski dizelski šestvaljnik, ki je z vsakim tonom dal vedeti, da tukaj ni šale, sploh pa ne zaradi 165 kilovatov (225 KM) moči, ki jo kaže na vsakem koraku. In spremeni amaroka v pravo »letalo«, posebno ker svoje delo še toliko bolje opravi 8-stopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko. Amarok v tej konfiguraciji namreč postane primer, kako je lahko tudi pick-up, vsem svojim okornim dimenzijam navkljub, vseeno uživaški avtomobil.

Seveda je tukaj še cena. Na prvi pogled je razlika amaroku v škodo, a kdor zna ceniti tudi njegove dobre lastnosti, bo vedel, da je ta razlika razumljiva in opravičljiva. Predvsem pa vredna tega denarja. Amarokovih skoraj 51.000 evrov je namreč visok znesek (če izberete šibkejši 163-konjski motor lahko privarčujete približno 15 tisočakov), a se zna oddolžiti z bogato opremo (dodatni paket aventura tako stane 8260 evrov in vključuje multifunkcijski volan, navigacijo, zaščitni lok in še marsikaj), nadpovprečnim udobjem in voznimi lastnostmi, ki si jih v takem vozilu lahko le želite. Kdor bo iskal malce cenejšo delovno pomoč, pa bo fullbacka s prav tako vsem, kar naj bi danes premogli taki avtomobili, plačal od dobrih 32.000 evrov dalje. In to z vključenim paketom double cab, ki vsebuje že omenjeni štirikolesni pogon, samodejno klimo, stransko stopnico, usnjen volan in na primer kamero za vzvratno vožnjo. Razlika v ceni je torej več kot očitna, toda roko na srce, fullback vseeno ne zaostaja toliko za volkswagnom, kot govori cena. Seveda je potem vprašanje, ali bolj potrebujete colt za delo ali stetsona za uživanje in razkazovanje. V obeh primerih ste zadeli v polno.