KLS Ljubno, podjetje, ki je bilo leta 2011 prepoznano za zlato gazelo, že 45 let vodi Bogomir Strašek, ki je tudi večinski lastnik podjetja. Generalni direktor je med drugim poudaril, da so počaščeni, da so prejemniki nagrade, ki je priznanje za dosedanje delo in dosežke v družinskem podjetništvu v Sloveniji. »»Družina se oblikuje doma, za mizo, pri kosilu, večerji. Ob takšnih priložnostih ne govorimo dosti o poslu, pač pa je to priložnost, da se prave vrednote prenašajo iz roda v rod, da se oblikujejo pozitivna čustva, odgovornost in zavedanje, da moramo držati skupaj, da mora k uspehu prispevati prav vsak član družine,« je v nedavnem intervjuju poudaril Strašek.

»Za KLS je značilno, da stalno napredujemo. Naše družinsko podjetje sedaj že v veliki meri vodi druga generacija. Zato bomo tudi z bodočim delom in našimi poslovnimi rezultati zagotavljali napredek ter krepili značilnosti žlahtnega družinskega podjetništva.« Kako dolgo naj poteka prenos vodenja pravzaprav nima odgovora, saj je Strašek prepričan, da gre bolj za vzgojo, za proces in da ne more vodenja prevzeti naslednik, ki ne pozna podjetja, pač pa nekdo, ki se z njim zares identificira.

»Sicer pa lahko mlade vključiš samo v atraktivno in mednarodno ugledno podjetje,« je prepričan Strašek, ki je razmišljal tudi o tem, zakaj v Sloveniji še nismo v večji meri razvili podjetniškega naboja. Po njegovem mnenju podjetništvo še vedno ni dovolj cenjeno in ni pravilno razumljeno. Pravilnega odnosa do podjetništva tudi nismo razvili, ker ga živimo šele četrt stoletja, saj ga socialistični sistem ni spodbujal, pa tudi zato, ker zahteva veliko več energije in odgovornosti, kot smo je posamezniki na splošno pripravljeni vložiti. »Predvsem pa moramo politiko prepričati, da je zdravo gospodarstvo edina prava pot, saj lahko le to ustvarja dodano vrednost, nova delovna mesta in krepi družbeno blaginjo.«

Na vrhu avtomobilske industrije

KLS Ljubno je vodilno podjetje na področju izdelave zobatih obročev za avtomobilsko industrijo z več kot 40-letno tradicijo. Obvladujejo več kot 60 odstotkov evropskega trga in 15 odstotkov svetovnega trga v svoji tržni niši, njihovi izdelki pa so vgrajeni v motorjih več kot 30 največjih avtomobilskih znamk na svetu. KLS Ljubno je na število zaposlenih eno najbolj robotiziranih podjetij v Sloveniji in širši regiji. V letu 2016 so z 240 zaposlenimi ustvarili kar 42 milijonov evrov prihodkov. 96 odstotkov vseh izdelkov izvozijo, pri čemer postaja Kitajska njihov najpomembnejši trg.

Podjetje je že začelo izdelovati tudi velike zobate obroče za motorje, vgrajene v tovorna vozila, avtobuse ter traktorje in delovne stroje. Začenjajo pa tudi s povsem novimi izdelki za prenos pogona pri hibridnih in električnih avtomobilih. Strašek izrecno poudarja, da si sicer vsako leto postavijo ambiciozne cilje, vendar pa morajo biti vedno pripravljeni na nepričakovane spremembe na trgu.

»Delali bomo tako, kot se bodo kazale potrebe. Trg nas vedno nauči kaj novega. Gremo korak za korakom. Razvijamo nove programe. Trenutno pripravljamo prototipe, prva proizvodnja pa bo maloserijska. Šele čez nekaj let se bo delež novih proizvodov občutneje poznal tudi v skupni prodaji. Konkretne napovedi so trenutno še nemogoče. Je pa to začetek prestrukturiranja podjetja, ki naj bi ga končali čez 15 let,« napoveduje

Bogomir Strašek, ustanovitelj, večinski lastnik in generalni direktor, vodi podjetje skupaj s hčerama Natašo Strašek, ki je odgovorna za odličnost v komunikaciji in za področje prodaje, ter Barbaro Strašek Mirnik, izvršno direktorico podjetja. V podjetje sta vključena tudi zeta, Franci Bevc, odgovorni za razvoj in tehnologijo obročev ter Samo Mirnik, izvršni direktor za proizvodnjo in informatiko.

Družinska podjetja so ključnega pomena

Več kot 80 odstotkov podjetij po vsem svetu je v družinski lasti, zato predstavljajo vodilno silo v svetovnem gospodarstvu. S projektom družinskega podjetništva EY Slovenija povezuje slovenske družinske podjetnike z dobrimi praksami v tujini ter promovira uspešna družinska podjetja znotraj svoje mreže, ki deluje v 151 državah sveta. »83 odstotkov podjetij v Sloveniji je družinsko vodenih. V njih je zaposlenih kar 70 odstotkov delovno aktivnega prebivalstva, ki prispevajo 67 odstotkov dodane vrednosti slovenskih podjetij. Družinsko podjetje kot oblika lastništva je pomemben element trajnostnega gospodarskega razvoja, h kateremu se je v svoji razvojni strategiji zavezala tudi Slovenija,« navaja Mojca Emeršič, vodja projekta družinskega podjetništva v EY Slovenija.

Projekt družinskega podjetništva v Sloveniji že vrsto let spodbuja in podpira tudi Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije (SPIRIT Slovenija).