Na kongresu podjetnikov, ki so ga središčile teme digitalizacija podjetja, blagovna znamka in družinsko podjetništvo, so za podjetnika leta izbrali Bogomirja Straška, dolgoletnega direktorja KLS Ljubno, zlate gazele leta 2011. Priznanja je zelo vesel, saj gre za poklon podjetništvu. »A država še vedno ne loči dovolj dobro slabih podjetij od dobrih. Po komentarjih politikov in nekaterih pomembnih predstavnikov države pri sprejemanju zakonodaje, ki ureja področja gospodarstva, je mogoče razumeti, da smo zanje podjetniki in podjetja nekakšen nebodigatreba. Tako je bilo mogoče razumeti komentarje politikov in ministrstva za delo,« je komentiral nedavni propad pogajanj o mini reformi trga dela.

Država jih ne razume

»Le katero dobro podjetje pa podpira prekarne oblike dela in ni odgovorno do svojih zaposlenih? A država očitno ne razume, da podjetja potrebujemo pogoje, ki nam omogočajo čim večjo prožnost in hitro odzivanje na potrebe trga,« komentira Strašek, vztrajen zagovornik še večje davčne razbremenitve plač in prožnejše delovnopravne zakonodaje.

»Samo zdrava podjetja in motivirani podjetniki lahko ustvarjamo nova delovna mesta, ne more jih ustvarjati država. Država naj zagotovi konkurenčne pogoje za to. V tem primeru bo tudi za mlade več novih delovnih mest, kar je za generacijo, ki si začenja rezati lasten kos kruha in ustvarjati družino, ključnega pomena. Ko imaš delo, ki ga opravljaš z veseljem, in si zaslužiš plačo z lastnim delom in znanjem, si šele lahko samozavesten in imaš dobro samopodobo. Samospoštovanje, zaupanje v lastno vrednost, je za posameznika in tudi za podjetje ključnega pomena,« razmišlja Strašek, ki je na čelu podjetja, specializiranega za izdelavo zobatih obročev za vztrajnike motorjev z notranjim izgorevanjem.

40-milijonska investicija

»Vedno je treba zadeve gnati naprej. Zato si vsako leto postavljamo višje cilje in izboljšujemo kakovost ter učinkovitost. Ustvarimo več kot 120 tisoč evrov bruto dodane vrednosti na zaposlenega, letos bomo prodali za 46 milijonov evrov izdelkov, kar spet pomeni 10-odstotno rast,« našteva Strašek.

KLS Ljubno, ki izvaja več kot 40-milijonsko naložbo v razvoj, razširitev in posodobitev proizvodnje in orodjarne ter logističnega centra, je skoraj povsem robotizirano in hoče biti ves čas nekaj korakov pred konkurenco. Do leta 2020 naj bi imelo podjetje že 20-odstotni svetovni tržni delež. Trenutno so njihovi zobati obroči vgrajeni v motorje 34 proizvajalcev avtomobilov in vozil.

Podjetje je že začelo izdelovati tudi velike zobate obroče za motorje, vgrajene v tovorna vozila, avtobuse ter traktorje in delovne stroje. Začenjajo pa tudi s povsem novimi izdelki za prenos pogona pri hibridnih in električnih avtomobilih. Strašek izrecno poudarja, da si sicer vsako leto postavijo ambiciozne cilje, vendar pa morajo biti vedno pripravljeni na nepričakovane spremembe na trgu. »Delali bomo tako, kot se bodo kazale potrebe. Trg nas vedno nauči kaj novega. Gremo korak za korakom. Razvijamo nove programe. Trenutno pripravljamo prototipe, prva proizvodnja pa bo maloserijska. Šele čez nekaj let se bo delež novih proizvodov občutneje poznal tudi v skupni prodaji. Konkretne napovedi so trenutno še nemogoče. Je pa to začetek prestrukturiranja podjetja, ki naj bi ga končali čez 15 let,« napoveduje podjetnik, ki je v menedžersko ekipo vpeljal tudi svoji hčeri. »Družina se oblikuje doma, za mizo, pri kosilu, večerji. Ob takšnih priložnostih ne govorimo dosti o poslu, pač pa je to priložnost, da se prave vrednote prenašajo iz roda v rod, da se oblikujejo pozitivna čustva, odgovornost in zavedanje, da moramo držati skupaj, da mora k uspehu prispevati prav vsak član družine.«

Strašek pravi, da so vztrajni in pravi borci, ter podjetje primerja s smučarsko tekačico Petro Majdič, ki je z zlomljenimi rebri dosegla olimpijsko medaljo. »Ni dovolj, da delaš, kolikor pač zmoreš, ampak je treba delati toliko, kolikor je treba, da dosežeš zastavljeni cilj, četudi je to veliko več, kot misliš, da zmoreš,« poudarja Bogomir Strašek, ki je še vedno vsak delavnik prvi v službi, saj je v pisarni že med 5.15 in 5.20. Za uspeh na trgu je premalo vztrajno trdo delo, za uspešno podjetništvo je pomembno tudi visoko strokovno in širše podjetniško znanje. »Velika razlika je, če vodiš majhno podjetje ali pa veliko podjetje, ki je med ključnimi igralci na svetovnem trgu. Zato je pomembno, da spoštuješ svoje sodelavce, poznaš lastne sposobnosti ter moč podjetja ter da spoštuješ druga podjetja. To ti ob vlaganju v razvoj dejansko šele zagotovi trajen obstoj na trgu, kjer je konkurenca zelo huda.«