Omenjena sta si seveda blizu že po tem, da gre v obeh primerih za srednje velika športna terenca (prvi v dolžino meri 4,45 metra, drugi 4,52), torej spadata v razred, ki si vsako leto odreže večji kos prodajne pogače. Je bila pa pot do trenutne podobe pri obeh različna. Kuga je tako že od svojih začetkov klasični SUV in je to tudi v svoji drugi generaciji, ki je pred kratkim doživela manjšo prenovo, aktualni peugeot 3008 pa se medtem od svoje »originalne« verzije, križanca, ki se je bolj kot na stran športnega terenca nagibal k enoprostorcu, precej razlikuje in se je šele lani z drugo generacijo oblikovno prelevil v klasični SUV. Ki pa to ni tudi v absolutnem smislu, saj na primer ne ponuja štirikolesnega pogona, ki ga kuga ima. In ga je imela tudi testna. Še ena stvar torej, pri kateri se razhajata…

No, ravno ta »stvar« pa je imela precej vpliva tudi na vozne lastnosti, predvsem ko govorimo o slabih cestah ali zahtevnejših terenih, na katerih se je kuga znašla bolje od tekmeca. Na običajnih cestah medtem večje razlike nismo čutili, v ovinkih se oba peljeta dobro, ničesar slabega ne moremo zapisati niti o odzivnosti volanskih mehanizmov in nasploh udobja med vožnjo – tu sta oba blizu razrednega vrha, saj je nagibanja in »poplesavanja« ter hkrati nihanja ob vsaki grbini pri nekaterih drugih športnih terencih bistveno več kot pri njiju. Se pravi, da sta si tu blizu, a hkrati spet narazen, ko beseda teče o njuni odzivnosti in lahkotnosti. Ob enako močnih 2-litrskih dizelskih motorjih (180 konjev oziroma 133 kilovatov), ki sta zgledno sodelovala vsak s svojim 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ima namreč voznik pri peugeotu, če v obeh primerih za potrebe jasnejšega prikaza malce pretiravamo, občutek, da vozi mali mestni avto, pri fordu pa velikega terenca. Kar ne pomeni, da je eno ali drugo bolje, nakaže pa razliko. Na to zagotovo vplivata tudi teži vozil (kuga ima 1716 kilogramov, 3008 »le« 1465), nemara tudi izjemno majhen in lahkoten peugeotov volanski obroč (kuga ima običajnega in tršega), vse skupaj pa se pokaže tudi pri odzivnosti in pospeških, pri katerih je pri fordu spet takoj čutiti, da ima voznik pod seboj »težjo gmoto« – kuga tako do stotice potrebuje okroglih 10 sekund, 3008 pa »le« 8,9. In še nekje se pozna vse skupaj: pri porabi. To je področje, na katerem kuga kar malce razočara, saj nam je porabila, ne glede na vse že zapisano, precej obilnih 8,9 litra dizla na 100 kilometrov, medtem ko se je 3008 izkazal z zglednimi 7,6.

Nihanje od tega, da sta si tekmeca blizu in nato daleč narazen, se k slednjemu spet nagne pri oblikovanju. Peugeot 3008 je tu svet zase, kar pomeni, da izstopa. Pa ne toliko z zunanjostjo kot predvsem z notranjostjo, saj boste na trgu zaman iskali podoben avtomobil. Pri čemer se bodo mnenja kresala – nekaterim (večini) bo všeč, drugim ne, vmesne poti ni. Nam je njegova »vesoljska« podoba všeč, tudi majhnega volanskega obroča in merilnikov nad njim smo se nemudoma navadili. Kuga na drugi strani stavi na popolno klasiko, ki ji, kot v skorajda vseh Fordovih avtomobilih, ne manjka nič. Morda tudi zaradi nje, pa seveda zato, ker je malenkost večja, ponuja malce več prostora na zadnji klopi, medtem ko smo bili kar malce presenečeni, da smo v zadek peugeota spravili celo več prtljage (520:456 litrov).

In cena? Tudi tu sta si blizu. Res je, da je imela kuga štirikolesni pogon, po drugi strani pa je šlo pri 3008 za oblikovno in opremsko najprivlačnejšo različico GT. Izostanek kake pomembne stvari ne moremo očitati ne enemu ne drugemu, ima pa peugeot vseeno še nekaj več opreme (kamera in parkirna tipala, navigacija…) od forda. In je tudi nekoliko ugodnejši: po rednih cenah v cenikih stane 35.588 evrov, ford kuga pa 36.480, pri čemer oba ponujata tudi določene popuste, s katerimi pa se razmerje ne spremeni kaj bistveno. Več pa v sklepu.