Katjuša Kranjc in Rok Kuhar sta po izobrazbi arhitekta, ki sta slovenski prostor zaznamovala predvsem z oblikovanjem. Skupaj v življenju in poslu vodita studio Raketa, ki se posveča grafičnemu oblikovanju, produktnemu oblikovanju in notranji opremi. Njuni izdelki so vas gotovo že nagovorili bodisi v obliki zaščitnega znaka podjetja, bodisi kot pohištveni kos, ki ga izdelujejo v večjih serijah, bodisi kot ambient, ki sta ga skrbno oblikovala.

Katjuša Kranjc je po študiju svoje grafično znanje kalila v birojih Matjaža Vipotnika in Ranka Novaka; Rok Kuhar je končal podiplomski študij industrijskega dizajna na Domus Academy v Milanu pri mentorju Albertu Medi, slovitem italijanskem industrijskem oblikovalcu. Raketo usmerjata in vodita skupaj že od leta 2005 ter uspešno združujeta ženski in moški pol: »V studiu veliko pozornosti namenjamo ravnovesju – skrbimo za ravnovesje med zunaj in znotraj, med starim in novim, med zasebnim in javnim, med funkcionalnim in poetičnim…« Za svoje delo sta prejela številne nagrade na področju oblikovanja predmetov in prostorov.

Njuni odmevnejši projekti so interjerji restavracije Špica, Lutkovnega gledališča Ljubljana, dermatološke ordinacije Skin, hotela Radisson Blu Plaza, posestva Gredič v Goriških brdih, hotela in restavracije Cubo ter kavarn Sputnik in Plato… Kljub upadu podjetij s slovensko proizvodnjo in znanjem sta uspešna tudi na področju oblikovanja predmetov, med drugim sta oblikovala za Stol Kamnik, Pikka, Doorson, Mik Celje, Telekom Slovenije, Sijaj Hrastnik, Alu Komen…

Od poličke do ordinacije

Intervencije studia Raketa so vedno umirjene z igrivimi domislicami, izčiščene, a ne minimalistične, urejene in vseeno prijetno polne. Avtorja prostore bogatita z inovativno uporabo metod in izbiro preizkušenih ali povsem novih materialov. Svoje delovanje sta opisala: »Zavedava se, da s svojimi intervencijami puščamo trajne sledi v prostoru, zato z novim poskušava odgovorno posegati vanj. Kadar delava z obstoječim, spoštujeva kontekst, v katerega posegamo. Kadar kvalitete ni, jo ustvariva.«

Njun zadnji projekt se imenuje Circulum, predmet s skulpturalno podobo, ki sta ga oblikovala za slovenskega naročnika Pikka. Circulum je težko opisati, recimo, da je okrogla viseča polička, ki pritegne vaš pogled. Leteči krožnik ima odlično uporabno vrednost – primeren je za odlaganje ključev, telefonov, pasjih povodcev, USB-ključkov, očal, daljincev, slušalk… Oblikovala sta tri različne linije in tri cenovne razrede. Wave so masivni krožniki iz lesa ali kamna, Ring so obroči iz vezane plošče v kombinaciji z usnjem, volno, kamnom ali krznom, Bowl pa so plastične sklede. Letos je Circulum prejel prestižno mednarodno nagrado red dot – zaradi svoje izvirnosti, edinstvenosti, enostavnosti in visoke uporabne vrednosti.

Interjer dermatološke ordinacije Skin sta avtorja oblikovala lani. Premišljeno sta se oddaljila od pojmovanja, da je čistoča nujno povezana s svetlimi prostori, polnimi gladkih in svetlečih se površin. Z mislijo na dobro počutje pacientov sta predlagala povsem drugačen pristop tako v izbranih materialih kot v teksturah in formah ambientov. Organska oblika lesene stenske obloge obenem tudi ponazarja prispodobo kože.

Novo preddverje Lutkovnega gledališča v Ljubljani želi ujeti čarobnost, ki se sicer dogaja le na odru. Zelo razgibano zasnovo prostorov sta avtorja učinkovito odprla pestremu naboru aktivnosti – nova večnamenska dvorana, vhodna avla, dvorana za bralne vaje, prostor za občasne razstave, soba za izvajanje lutkovnih delavnic, prostor otroškega druženja. Vsi prostori so z minimalnimi prostorskimi posegi in sredstvi postali poligon malih in velikih odkritij, ambienti posebnih doživetij med notranjim svetom gledališke igre in zunanjimi prostori vsakdanjega življenja.