Ob približno šesti uri zjutraj je danes v karoserijski delavnici Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) zgorel električni vlakec urban, ki je bil ponoči priključen na električno polnjenje. Požar je uničil motorni del vozila in poškodoval potniško kabino cestnega vlakca, ki je sicer namenjen predvsem prevažanju turistov od ene znamenitosti do druge. Ognjeni zublji so poškodovali tudi fasado in okna bližnjega objekta.

Ogenj je pogasilo enajst gasilcev ljubljanske gasilske brigade, ki so v prostore podjetja LPP ob Celovški cesti prihiteli s tremi gasilskimi vozili, kraj nesreče pa so si ogledali tudi ljubljanski policisti in kriminalisti.

Polmilijonska škoda

Zakaj je vlakec zagorel, v javnem podjetju LPP danes še niso vedeli. »Vzroke za požar bodo raziskale pristojne službe,« so sporočili. Ob tem v podjetju zagotavljajo, da vsa svoja električna vozila (imajo še pet kavalirjev in 20 eurbanov) vsak dan polnijo v skladu z navodili proizvajalcev, redno jih tudi vzdržujejo.

Ljubljanski policisti medtem po končanem ogledu kraja požara in po do zdaj zbranih dokazih niso ugotovili, da bi bil požar posledica kaznivega dejanja. »Nastalo je za nekaj deset tisoč evrov materialne škode, po podatkih policije pa v dogodku ni bila poškodovana nobena oseba. Preiskavo policisti nadaljujejo, o vseh ugotovitvah pa bo obveščeno pristojno tožilstvo,« je kmalu po dogodku povedala predstavnica za odnose z javnostmi na ljubljanski policijski upravi Nataša Pučko. V podjetju LPP medtem ocenjujejo, da je škoda precej višja od nekaj deset tisočakov. »Škodo ocenjujemo na okroglih pol milijona evrov,« so zapisali.

Vlakec urban se je tako do nadaljnjega umaknil z ljubljanskih ulic, kjer je s krožno vožnjo po širšem mestnem središču povezoval osrednje turistične znamenitosti v prestolnici. »S krožno potjo je popestril turistično ponudbo v mestu, hkrati pa obiskovalce popeljal ven iz mestnega jedra, kar je skladno s strategijo razvoja trajnostnega turizma v Ljubljani,« so pojasnili v Ljubljanskem potniškem prometu in javnem zavodu Turizem Ljubljana. Turiste je vožnja z vlakcem najbolj zanimala lani v času veselega decembra, od januarja pa je bilo povpraševanja nekoliko manj. Ker zgorelega vlakca ni mogoče popraviti, v podjetju in zavodu zdaj iščejo nadomestilo. »V času sezone bodo turisti lahko obiskovali vse točke, ki jih povezuje krožna pot,« zagotavljajo.

Klanec, gneča, poledica

Okolju prijazen turistični vlakec urban, ki je lani po petnajstih letih nadomestil dizelskega, je, kot so ga ob predstavitvi pred nekaj več kot letom dni opisali na ljubljanski mestni občini, »plod znanja in izkušenj sodelavcev Ljubljanskega potniškega prometa in slovenskih strokovnjakov za elektromobilnost iz podjetja Stoja«.

Na ljubljanske ulice je urban testno, in v uvajalnem obdobju brezplačno, prvič zapeljal lansko pomlad. S prvimi ovirami se je soočil že kmalu po začetku obratovanja. Sredi maja 2016 so namreč v Ljubljanskem potniškem prometu pojasnili, da »vlakec urban trenutno ne obratuje zaradi tehničnih dopolnitev«, s katerimi so želeli pospešiti njegovo vožnjo v grajski klanec s 5,5 na deset kilometrov na uro. Vlakca v mestnem središču ni bilo tudi dobršen del avgusta: najprej zaradi del na ljubljanskem gradu, kjer so zanj urejali primerno obračališče, potem zaradi »tehnične nadgradnje«. Novembra lani je električni urban prvič zapeljal po začrtani trasi krožne vožnje. Ta je bila nato v času decembrskih prireditev nekoliko skrajšana zaradi gneče v mestnem središču, v začetku letošnjega leta pa vlakec od sredine januarja do sredine februarja ni vozil zaradi poledice na cestah.