Novosti je letos veliko, kar se bo videlo že na prvi pogled, vse skupaj pa naj bi naredilo formulo 1 hitrejšo in predvsem še bolj zanimivo za gledalce. Dirkači in inženirji so imeli zelo delovno zimo, da so se pripravili na prihajajoče dirke, saj bo sezona štela dvajset dirk, kot vse kaže, pa se bodo vsaj malce spremenila tudi razmerja moči.

Kaj je torej novega? Lahko bi rekli, da največ, odkar so predstavili hibridne pogonske enote leta 2014. Tokrat so namesto pogona prišli na vrsto pnevmatike, deli dirkalnika oziroma šasija, in še kaj, vse s ciljem, da bi bil dirkalnik bolj »odvisen« od mehanskega oprijema s stezo, ne več samo od aerodinamičnega. S tem naj bi namreč postali dirkalniki hitrejši, po ocenah celo do štiri sekunde na krog, in to že v začetku sezone. Lahko si le predstavljamo, kako bo proti koncu letošnje serije dvajsetih dirk. In to postavlja dirkače pred nove izzive zaradi večje hitrosti, predvsem v ovinkih in večje sile. Vse to bo od dirkačev zahtevalo veliko več, kot so bili vajeni do zdaj, zato se nekateri že bojijo, da bodo dirkalniki postali za dirkače prevelika obremenitev.

Pirelli ostaja edini dobavitelj črnega zlata

Sami so jih opisali zelo slikovito, kot na primer dirkač Renaulta Nico Hülkenberg: »Letošnji dirkalniki so veliko bolj brutalni. V ovinku kar čutim, kako se mi varnostni pas zareže v ramena. Veliko večji užitek je voziti tak dirkalnik. Ko me je na stezi prvič prehitel letošnji dirkalnik, sem mislil, da me prehiteva tovornjak. Ogromni so.«

Torej, s čim se bodo letos spopadali dirkači formule 1? Najbolj opazen je seveda dirkalnik sam. Ta ima zdaj širše sprednje krilce, s 165 centimetrov so ga podaljšali na 180. Za 25 odstotkov širše so tudi Pirellijeve pnevmatike (italijanska znamka ostaja edini dobavitelj črnega zlata v formuli 1), s tem se je celotna širina dirkalnika povečala na okrogla dva metra.

Po desetletjih brez Bernieja Ecclestona

K širšemu dirkalniku seveda spada tudi novo zadnje krilce, ki je zdaj nameščeno precej nižje kot lani. Dirkalniki so tudi težji, saj je najmanjša dovoljena teža dirkalnika s pnevmatikami vred in brez goriva zdaj 728 kilogramov.

Pomembna sprememba bo start v dežju. Če bodo dirko namreč uradno začeli za varnostnim avtomobilom, jo bodo nadaljevali, ko bodo odgovorni ocenili, da lahko dirkači začnejo z normalno dirko, s klasičnim stoječim startom, in ne več s tako imenovanim letečim startom. Letošnja sezona formule 1 bo svojevrstna tudi zaradi te spremembe: prvič po dolgih desetletjih za krmilom velikega cirkusa ne bo več 86-letni Bernie Ecclestone, katerega premoženje ocenjujejo na 2,7 milijarde evrov; vodenje je prevzelo podjetje Liberty.

Nekaj dirkačev se je poslovilo, prišla sta dva nova (Lance Stroll in Stoffel Vandoorne), še največja »novost« pa je nekaj razdorov s tradicijo. Ekipa McLaren se je delno vrnila k svoji prvotni barvi Bruca McLarna, oranžni, iz imena dirkalnika pa je izginila oznaka MP4, ki je predstavljala kombinacijo imen McLaren in nekdanje ekipe Rona Dennisa Project 4, njihovi dirkalniki so imeli to oznako od leta 1981. Prav tako se je od formule 1 poslovila ekipa Manor, tako da bo letos na startu 20 dirkalnikov.