»Ob vzletu je bilo vreme lepo, čez čas pa sem zagledala temne oblake. Drugi balon se je začel spuščati, potem smo tudi sami začeli pristajati. Pilot nam je rekel, naj imamo mehka kolena in se primemo za ročaje. Kar naenkrat smo udarili ob tla. Bil je strahovit udarec, videla sem, da je vrglo ven dva potnika. Ko smo naslednjič udarili ob tla, nas je vleklo po zemlji. Zaprla sem oči. Udarili smo ob drevo, ne vem, kdaj, slišala sem le 'hrstanje'. Ljudje so goreli. Iz košare sem zlezla po vseh štirih, nato pa vstala in tekla,« je grozeče trenutke balonarske nesreče, ki se je zgodila 23. avgusta 2012 na Ljubljanskem barju, opisala ena od potnic. Utrpela je precej zlomov, a je preživela, šest potnikov ni. Zdaj na sojenju pilotu Miru Kolencu, obtoženemu kaznivega dejanja povzročitve splošne nevarnosti, zaslišujejo oškodovance in druge priče.

Nevihta prišla nenavadno hitro

Marijan Jandrok, pilot letala in inštruktor letenja, je tistega dne s kandidatom nameraval opraviti šolski let. Vzletela bi z Brnika in ob 7. uri je bilo vreme lepo, brez oblakov (balon je vzletel v Ljubljani in to malo pred sedmo). Ob 7.10 pa je na radarski sliki opazil, da je na meji z Italijo že močna nevihta. Deset minut pozneje je poklical letališkega meteorologa, ki mu je povedal, da bo v pol ure že na Brniku. In je res bila, po njegovem je šlo za poseben pojav, nevihta je namreč prišla nenavadno hitro. Na vprašanje, ali vreme vedno preverja še pri meteorologu (česar Kolenc ni storil), pa je odvrnil, da v »mejnih situacijah«, v stabilnem vremenu ne. Meteorolog je na voljo 24 ur dnevno.

Tekmovali, kdo ima večji balon

Toni Stojčevski iz službe za preiskovanje letalskih nesreč je povedal, da je na dan nesreče sodeloval pri ogledu območja, kjer je balon prvič udaril ob tla – trk je bil zelo močan. Podpisal se je tudi pod poročilo komisije za preiskovanje letalskih nesreč, a je skrbel za proceduralno pravilnost od osnutka do končnega poročila. Po njegovih besedah komisija ne išče krivca, njen cilj je zmanjševanje tveganj in izboljšanje varnostne kulture. Ob tem je omenil, da se eden od članov tega ni držal. Lahko sklepamo, da je mislil na Miloša Filimonoviča, ki je pričal, da je Kolenc po prvem trku izgubil nadzor, drugi pristanek pa izvedel »na hojladri«.

Včeraj so prebrali še nekaj izpovedi prič, med drugim balonarja Milana Šercerja, ki je občasno letel istočasno s Kolencem. Glede vremena je dejal, da je po njegovih izkušnjah Kolenc letel odgovorno. Sicer pa po pričinem mnenju ministrstvo za tako velik balon (na njem je bilo 31 potnikov) sploh ne bi smelo izdati dovoljenja. »Fantje so preprosto tekmovali, kdo ima večjega,« je povedal v preiskavi.

Sojenje se bo nadaljevalo konec aprila. Sodnica Sinja Božičnik je že napovedala, da bo v primer vključila izvedenca, najverjetneje iz Velike Britanije.