Škodin paradni konj je vsekakor octavia, in to že od leta 1996, ko je luč sveta ugledala prva generacija sodobnega modela. Od takrat do danes se je avtomobil uveljavil v svojem segmentu kot razumen nakup, ki pa vseeno vedno znova preseneča s svojimi prednostmi. Prodajne številke seveda govorijo svoje, v letu 2016 so na primer prodali 436.000 primerkov octavie, karavanska različica, ki ji pri Škodi pravijo combi, pa je bila celo najbolje prodajan karavanski avtomobil v vsej Evropi. Octavia torej velja za znamko kot neke vrste svetilnik, ki tudi sveti v prihodnost. Ker je trenutno v drugi polovici življenjske dobe sedanje, tretje generacije, so ga Čehi dodobra izpopolnili in dodatno opremili z dodatki, ki jih danes narekuje in zahteva vse zahtevnejši trg. Uporabno in prostorno notranjost so tako nadgradili in oplemenitili z vsem, kar danes kupci zahtevajo, od varnostnih sistemov do povezljivosti in enostavne uporabe.

Elektronsko udobje je eno od poglavij, kjer so octavio dodobra osvežili. Dodali so ji namreč znane in predvsem koncernske dodatke, od navigacijskega sistema, upravljanja sistemov s približevanjem uporabnikove roke, velikim zaslonom na dotik… Vsega skupaj so v prenovljeni octavii na voljo štirje tako imenovani infotainment sistemi, od katerih je na vrhu ponudbe sistem columbus z 9,2-palčnim zaslonom. Za voznika so namenili še možnost dokupa ogrevanega volana, kar pride prav v zimskih mesecih, sicer pa so med drugimi elektronskimi sistemi zdaj na voljo klic v sili, sistem za javljanje prometne nesreče in še bi lahko naštevali. Za večjo varnost skrbijo znani sistemi za zaznavo pešcev, zaviranje v sili, sistem za zaznavanje vozila v mrtvem kotu stranskega ogledala, neželene menjave voznega pasu, tistim, ki so veliko na poti s prikolico, pa bo prav prišel sistem za pomoč pri vožnji priklopnika.

Tudi oblikovno je octavia zdaj malce drugačna, dobila je nove sprednje in zadnje luči v bolj kristalni podobi, motorna maska pa je zdaj malce širša in bolj prilagojena Škodinim oblikovnim smernicam. Dodatna žarometa ob glavnih lučeh in široke odprtine za dovod zraka za hlajenje motorja dajeta avtomobilu še bolj samosvoj videz in zbujata tudi nekaj več čustev, česar pri Škodi sicer nekoč nismo bili vajeni. Limuzinska octavia je, kljub temu da gre le za prenovo, ob omenjenih oblikovnih spremembah pridobila dober centimeter pri dolžini, karavanska pa je daljša za 8 milimetrov, kar za obe različici pomeni 4,67 oziroma 4,68 metra dolžine. Majhen prirastek gre seveda na račun spremenjenih odbijačev, medosna razdalja pa tako ostaja povsem enaka kot do zdaj, torej 2,69 metra, s čimer to v obeh različicah v potniški kabini ostaja eden najbolj prostornih avtomobilov znotraj omenjenih mer.

Pri octavii je zdaj mogoče dokupiti tudi električno pomična vrata prtljažnika. Ta v obeh karoserijskih različicah ostaja izredno velik, pri limuzini ima tako v osnovi prostornino 590, pri karavanu pa 610 litrov. Za boljšo lego na cesti so octavii tudi razširili zadnji kolotek za dva do tri centimetre, odvisno od motorja. Poleg tega je mogoče dobiti tudi sistem za nadzor podvozja, ki predvideva tri načine delovanja. V motorni paleti za zdaj ni večjih novosti, v prihodnje bo octavia zelo verjetno dobila tudi že znani novi koncernski 1,5-litrski bencinski štirivaljnik, do takrat pa so na voljo štirje motorji TSI in štirje dizelski TDI-ji z močmi od 86 do 170 konjev (oziroma od 63 do 125 kilovatov). Octavia ima zdaj na voljo že prenovljen sedemstopenjski samodejni menjalnik DSG, v kombinaciji z dvolitrskim dizlom in pogonom 4x4, za druge modele je na voljo dosedanja ponudba menjalnikov, torej 5- ali 6-stopenjskih ročnih oziroma 6- ali 7-stopenjskih samodejnih DSG.

Cene prenovljene octavie za slovenski trg so tudi že znane in se začnejo pri 16.586 evrih za bencinsko in 18.806 evrih za dizelsko limuzino, karavanski combi pa stane najmanj 17.633 pri bencinski in 19.850 evrov pri dizelski različici.