Nov prometni režim je že ob uvajanju naletel na močno različne odzive. Župan Trilar je v javnosti večkrat poudaril prizadevanje občine za varnost in tej namenjene ukrepe, prizadeti meščani pa so izražali nezadovoljstvo. Jutri naj bi se s prvim branjem o odloku izrekli tudi mestne svetnice in svetniki. Eden med njimi, Zoran Stevanović (zastopa svojo listo), je že javno pozval župana, naj zaradi reakcij v javnosti in številnih nedorečenih rešitev prometnih problemov osnutek odloka umakne z dnevnega reda.

K umiku predlaganega gradiva prav tako poziva svet krajevne skupnosti Center, saj meni, da bi bilo treba najprej z njimi in drugimi prizadetimi krajevnimi skupnostmi uskladiti rešitve. Svetnik Stevanović tako opozarja na dejstvo, da – na primer – na Planini živi po več družin v enem stanovanju in bi uveljavitev načela »eno stanovanje, en avto« mnoge prizadela.

Trditve o prenasičenosti s pločevino zavračajo

Predsednik sveta krajevne skupnosti Center Aleksander Pavšlar pa opozarja na nestrokovne ocene Trilarjeve uprave, ki so bile očitno podlaga za odlok. Tako je po podatkih mestne občine Kranj v mestu 1,16 avtomobila na gospodinjstvo, slovensko povprečje pa je 1,3 avtomobila. V krajevni skupnosti Center zato občinske trditve o prenasičenosti s pločevino v mestnem jedru vsaj po tem kriteriju zavračajo. Opozarjajo pa, da Boštjan Trilar ni izpolnil obljube o reviziji izdanih dovolilnic drugim uporabnikom, stanovalci pa so deležni takih preverjanj.

Za povsem neustrezen pa v krajevni skupnosti Center označujejo tudi argument, da je treba varovati mestne tlake, še posebej, ker so dokumentirali prihod 50-tonskega dvigala v najožje mestno jedro prav po naročilu občine. Hkrati dodajajo, da obseg prometa ni tako naraščal, da bi terjal nov režim prihodov v mesto. Če je bilo pred štirimi leti dnevno 1227 prihodov v mesto tako z lističi za enkraten vstop kot dovolilnicami, jih je bilo lani celo nekoliko manj, 1133.

Našteli so še celo vrsto podatkov, ki pričajo o neustreznem odloku, in dodali, da so predvsem proti »dvojnim standardom in hinavščini oblasti«. Moti jih, da niso seznanjeni z bodočo ceno parkiranja, dovolilnic, kar za prebivalce pomeni uganko, ki jo bo občina pojasnila šele po sprejetju odloka. Na občini so sicer tudi sami zavrnili ugibanja in špekulacije o dovolilnicah, do zdaj pa dosledno poudarjali tudi prizadevanja za varnost v prometu, čeprav v krajevni skupnosti Center trdijo, da se v ožjem mestnem središču že dolgo ni zgodila niti ena sama prometna nesreča z udeležbo pešca ali kolesarja. Za povrh pa ne morejo razumeti, da prebivalci po 9. uri ne bodo – na primer – smeli pripeljati do svojih vhodnih vrat bolnega, starejšega svojca.

Čeprav so občani na do zdaj pripravljenih delavnicah o prometnih rešitvah javno zavrnili precej predlaganih rešitev, zdaj ugotavljajo, da jih župan s predlaganim odlokom ni upošteval. Jutri je na potezi mestni svet.