»Proces digitalizacije podjetja nikoli ni bil preprost. Težaven je bil že pred leti, ko je bila spletna prodaja še v povojih, danes je še veliko težji. Tehnologija se vsak dan razvija in omogoča zahtevnejše ter kompleksnejše spletne nastope,« o vse bolj aktualni temi digitaliziranja poslovnih procesov pravi Andraž Štalec, soustanovitelj in direktor podjetja Red Orbit, ene vodilnih trženjskih oziroma »performance« agencij v Evropi.

Zaradi napredka tehnologije pa so vse zahtevnejši tudi uporabniki, ki pričakujejo določeno raven storitev. Na spletu to pomeni, da je povprečen čas, ki ga uporabnik želi za nalaganje strani, 2 sekundi ali manj; če se ta čas podaljša samo za 1 sekundo, je stopnja konverzije lahko nižja do 7 odstotkov. Kar 27 odstotkov ljudi zjutraj, ko odprejo oči, še v postelji pregleda svoje družbene kanale, kar 56 odstotkov svetovne populacije pa se boji, da bi zamudili priložnost za prebiranje novih vsebin (angl. FearOfMissingOut). »Treba se je zavedati: če leta 2017 razmišljate o digitalizaciji, ste zelo pozni. Raziskave kažejo, da je trenutno na svetu že 8 milijard mobilnih telefonov, ki se povezujejo na splet in obenem prinašajo največ novih obiskovalcev spletnih strani,« poudarja Štalec, prepričan, da bo digitalizacija podjetja z vsakim letom težja, saj bo potrebnega več znanja, več vloženih sredstev, višji pa bo tudi standard, ki ga bodo podjetja morala doseči. Digitalizacija mora biti celovita, da zadovolji visoke standarde uporabnikov, ki svojo pozornost namenijo kakovostni vsebini. Digitalna transformacija zato zahteva razmislek, priprave, časovnico in predvsem strategijo,« je jasen Štalec, ki bo v kongresni center na Brdo pri Kranju 9. in 10. marca pripeljal svetovno smetano strokovnjakov s področja digitalizacije poslovnih procesov.

Poslovanje na spletu morajo razumeti vsi v podjetju

»Pomembno je, da vsi v podjetju razumejo vašo spletno strategijo in specifike spleta. Prav vsi vaši zaposleni, od prodajalcev v trgovinah, oddelka, ki skrbi za razvoj produktnega portfelja, do klicnega centra in skladišča morajo razumeti poslovanje na spletu in skrbeti za pretok informacij med oddelki,« svetuje Štalec in dodaja, da se bodo vsem naštetim izzivom posvetili tudi na konferenci inOrbit, na kateri bodo gostili več kot 20 strokovnjakov digitalnega trženja. »Konferenca se več kot uspešno širi prek meja Slovenije, saj tudi letos privablja udeležence iz vseh držav regije ter svetovno znane predavatelje. Poleg kakovosti predavatelja je imela zelo pomembno vlogo pri izbiri tudi tematika in vsebina predavanja. Letošnja konferenca inOrbit bo zato postregla z različnimi aktualnimi temami, med katerimi so: optimizacija na iskalnikih, uporabniška izkušnja, digitalne strategije, rešitve za mobilne platforme na področju digitalne transformacije poslovanja, organizacija digitalne ekipe in pomen spletne analitike. Oba dneva bodo vsebino predavanj udeleženci lahko tudi sami preverjali ob številnih praktičnih primerih, saj v podjetju Red Orbit želijo, da bi udeleženci slišano lahko tudi čim bolje prenesli v svoje delo.

Znanje o digitalnem poslovanju bo koristno tudi za vse gazele, saj prav hitro rastoča podjetja svoje poslovanje in rast usmerjajo v digitalno okolje, meni Štalec. »Gre pravzaprav za podjetja, kjer je poslovni model postavljen na digitalne temelje, tako imenovana 'digital first'. To podjetju omogoča precej večjo agilnost in skalabilnost. Za že uveljavljena podjetja je to poseben izziv, saj 'mladi prišleki' precej razburkajo trg. Posledično v zadnjem času opažamo vse več večjih uveljavljenih podjetij, ki so začela veliko vlagati v digitalno okolje. Pri nas lahko kot primere navedemo Petrol, Zavarovalnico Triglav, T2, v tujini pa praktično ni večjega podjetja, ki ne bi vlagalo v digitalno okolje in rast digitalnega poslovanja,« je o pomembnosti vlaganja v digitalizacijo za hitro rast in trendih na trgu povedal Štalec.

Enotnega recepta ni, prvi korak je sprememba razmišljanja o poslovanju

Poudarja sicer, da je digitalna transformacija oziroma digitalizacija podjetja tako širok pojem, da je težko narediti enoten načrt, ki bi ustrezal vsem podjetjem. A dejstvo je, da gre za spremembo razmišljanja o celotnem poslovanju. Dva ključna temelja digitalizacije sta po njegovem analitični pristop k poslovanju ter procesom v podjetju ter osredotočenost na potrošnika (tako imenovani 'customer centricity'). »Sodobno trženje ni več trženje, ampak je strateško razmišljanje o vpletenosti potrošnika v poslovne procese. Oba pojma se torej med seboj prepletata in povezujeta. Sodobno podjetje brez digitalnega trženja dejansko zelo težko konkurira že na domačem, kaj šele na svetovnem trgu,« je prepričan Andraž Štalec.

Na vprašanje, katere vsebine konference bodo najbolj zanimive za gazele in za zagonska podjetja, pa je odgovoril, da bi težko izpostavil le eno ali dve predavanji, saj so letos celotno dogajanje na odru usmerili predvsem v rast digitalnega poslovanja. »Tematike bodo pokrivale vse, od strategij in psihologije potrošnikov, do organizacije ekipe in 'growth hackinga' (testiranja različnih nekonvencionalnih trženjskih kanalov za čim hitrejše doseganje novih uporabnikov, op. a.). Temu bomo dodali predavanja o strateški uporabi različnih digitalnih kanalov, piko na i pa bodo konferenci dale predstavitve študij primerov,« je dejal Štalec.