Ljubljanska občina zbira predloge za novo prometno strategijo, ki naj bi nadgradila sprejeto prometno strategijo predvsem v smislu bolj trajnostnih ukrepov v prometu. Vsak občan lahko svoj predlog odda še danes. Predloge smo zbrali tudi v ljubljanski redakciji Dnevnika.
Fotografije
Varna kolesarnica v Ljubljani manjka. Na sliki je garažna hiša za kolesa v nemškem Bambergu, kjer dnevno parkiranje za kolo stane 50 centov. (Foto: Stadtwerke Bamberg)
Ozke ulice so za pešačenje še posebej prijetne. Pešcem prijazna so tudi drevesa in klopi za počitek. (Foto: Luka Cjuha)
Porasta števila potnikov na mestnih avtobusih ni bilo. Pod vsako kritiko je železniški promet v mestu. (Foto: Luka Cjuha)
Nesprejemljivo je, da je parkiranje na zasebnih parkiriščih v bližini Kliničnega centra nekajkrat dražje od parkiranja v središču mesta. (Foto: Peter Pahor)
Parkirišča P+R na prijazen način avtomobiliste preusmerjajo na javni promet. (Foto: Bojan Velikonja)
Cilj leta 2012 sprejete prometne politike Mestne občine Ljubljana je do leta spremeniti potovalne navade, tako da bi tretjino potovanj v Ljubljani opravili peš ali s kolesom, tretjino z javnim prevozom in tretjino z avtomobilom. Uradnih podatkov o tem, kako uspešna je občina pri zasledovanju tega cilja, sicer še ni, smo pa v Dnevniku lani spomladi ugotovili, da zadnja leta v Ljubljani narašča predvsem število kolesarjev, opazno je po uvedbi rumenih pasov upadel promet na Celovški in Dunajski cesti, na žalost pa je upadlo tudi število potnikov na mestnih avtobusih.
Predstojnik prometnotehniškega inštituta pri ljubljanski fakulteti za gradbeništvo in geodezijo Peter Lipar je takrat za naš časopis ocenil, da ukrepi občine očitno delujejo. »Vidi se, da gremo v pravo smer. Tudi ko so Nizozemci pred 30 leti pisali podobne strategije, jih niso nikoli povsem uresničili. Strategija je zato, da se ne skrene s prave poti. V skladu z ugotovitvami iz vmesnih inventur pa je treba ukrepe po potrebi stopnjevati.« To naj bi na ljubljanski občini storili tudi z novo prometno strategijo, ki jo morajo resnici na ljubo v skladu z evropskimi smernicami sprejeti vse občine. Strategija bo podlaga za črpanje evropskih sredstev, ki bodo namenjena predvsem trajnostno naravnanim ukrepom.
Predloge bodo zbirali tudi po četrtnih skupnostih
Evropa bo sofinancirala predvsem projekte, ki bodo prispevali k izboljšanju mobilnosti in s tem k izboljšanju kakovosti zraka, k boljši povezanosti mestnih območij z zaledjem, k zmanjšanju prometnih zastojev in povečanju prometne varnosti. Na ljubljanski občini si recimo obetajo, da bi za obnovo obstoječih kolesarskih stez in gradnjo novih iz evropske blagajne prejeli kar 5,3 milijona evrov. Usmerili naj bi se predvsem v izboljšavo stez na vseh mestnih vpadnicah in pomembnejših kolesarskih povezavah. Občina naj bi za projekt dodala 1,3 milijona evrov, gotov pa naj bi bil že v prihodnjem letu.
Predloge za novo prometno strategijo občina zbira že od 21. decembra, v tem času pa so prejeli že več sto predlogov, ki se nanašajo na hojo, kolesarjenje, javni potniški promet, mirujoči promet in motorni promet. Rok za oddajo pripomb po spletni strani http://cpsmol.projekti.si se izteče danes, razprava pa se bo nato nadaljevala še po četrtnih skupnostih in na različnih delavnicah. Junija naj bi strategijo obravnavali ljubljanski mestni svetniki.
Izdelavo prometne strategije smo resno vzeli tudi v ljubljanski redakciji Dnevnika, kjer smo zbrali predloge, ki gredo v smeri okolju prijaznejše mobilnosti in jih poslali na občino. V nadaljevanju predstavljamo posredovane predloge.
Čeprav so pogoji za kolesarje v mestu iz leta v leto boljši, v Ljubljanski kolesarski mreži opozarjajo, da bi morali ukrepi za izboljšanje kolesarske...