Javno podjetje Ljubljanski potniški promet (LPP) je nedavno uvedlo novo storitev – prevoz nezložljivih koles z avtobusi. Predlog sklepa o cenah, ki ga bodo ljubljanski mestni svetniki potrjevali prihodnji ponedeljek, kaže, da bodo morali potniki, ki bodo z mestnimi avtobusi želeli peljati tudi svoje kolo, za vožnjo odšteti 2,4 evra, pri tem pa ne bodo imeli možnosti brezplačnega prestopanja.

Prevoz koles bo mogoč le na petih medkrajevnih progah, vstopanje s kolesom pa bo mogoče samo na določenih postajališčih na posameznih progah, opozarjajo na LPP. Na vprašanje, zakaj bodo kolesarji svoja kolesa na avtobuse naložili le na izbranih postajališčih, so na Ljubljanskem potniškem prometu pojasnili, da ta postajališča omogočajo večjo varnost za potnika.

Ena prikolica in deset nosilcev za kolesa

Potniki bodo lahko svoje kolo naložili bodisi na posebno prikolico, na kateri bo prostora za največ 20 koles, bodisi na posebne nosilce na zadku avtobusov, kjer bo prostora za šest koles. Ljubljanski potniški promet bo posebne nosilce namestil na deset svojih avtobusov. Širitve na druge proge na Ljubljanskem potniškem prometu za zdaj še ne načrtujejo. Pojasnili so, da je namestitev nosilcev za kolesa mogoča le na določenih tipih avtobusov in takšnih avtobusov nimajo več.

Prikolica za prevoz 20 koles je namenjena članom Kolesarskega društva Ljubljanski potniški promet in izposoji organiziranim skupinam kolesarjev, so dejali v javnem podjetju. »Prevoz koles bo služil tako obstoječim potnikom kot tudi potencialnim novim potnikom, ki bi lahko uporabili prevoze koles ob vikendih,« so povedali na LPP.

Skupine, ki bi želele uporabiti prikolico, v javnem podjetju pozivajo, naj prikolico vključno z avtobusnim prevozom predhodno naročijo po elektronski pošti avtobus@lpp.si ali na telefonski številki 01 58 22 400. »Trenutno še ni čakalne dobe za njen prevzem,« so zagotovili v javnem podjetju.

Zložljiva kolesa so dovoljena

Ob tem velja omeniti, da lahko potniki z zložljivimi kolesi ta že zdaj vozijo na vseh avtobusnih progah. Zložljiva kolesa se namreč razumejo kot prtljaga, zato jih potniki pod določenimi pogoji smejo prevažati. Potniki morajo poskrbeti, da je zloženo kolo zaščiteno s primerno prevleko za shranjevanje, da ne ovira drugih potnikov in da je s pripenjalnim trakom pripeto na drog za oprijem.

Na Ljubljanskem potniškem prometu so zagotovili, da iščejo dolgoročne rešitve, s katerimi bi prevoz koles omogočili tudi na drugih mestnih avtobusih. Toda za zdaj preostanka avtobusov ne nameravajo opremljati za prevoz koles, ker »ni mogoče zagotoviti zadostne varnosti pri nameščanju in snemanju koles z nosilcev ter ni mogoče zagotavljati varnosti pri prevozu koles«.