Nekaj najbolj samoumevnega, kot je neoviran pogled na cesto med vožnjo, v zimskih mesecih postane nekaj ne več tako zelo samoumevnega. Led in sneg, ki lahko v mrzlih zimskih jutrih prekrijeta avtomobile, sta zelo nevarna, kar je v začetku decembra na svoji koži občutil tudi slovenski smučarski skakalec Ernest Prišlič. V bližini nordijskega centra v Planici ga je zbil tamkajšnji delavec, ki naj bi zamujal v službo in zato ni dovolj očistil stekla na avtomobilu. Skakalec je bil celo nekaj časa v komi, kot smo neuradno izvedeli, pa se je iz najhujšega že izvlekel in okreva. Policijska preiskava nesreče po drugi strani še ni končana, tako da policisti še niso podali kazenske ovadbe, ki bo najverjetneje doletela voznika.

Čeprav nesreče zaradi zaledenelih stekel niso ravno pogoste, pa to še ne pomeni, da je nesrečni primer skakalca osamljen. Kot so nam pojasnili na generalni policijski upravi, so lani obravnavali 23 prometnih nesreč, ki so jih zakrivili vozniki z ne dovolj očiščenim avtomobilom. Poleg nesreč pa so policisti napisali še 334 kazni za ledene kepe na štirih kolesih. Zakon o pravilih cestnega prometa z 200 evri kaznuje tako tiste voznike, z avtomobilov katerih na cesto pada neočiščen sneg, kot tudi tiste, ki zaradi neočiščenih stekel »samo« slabo vidijo.

Strgalo učinkovitejše od razpršilcev

Inštruktor varne vožnje pri Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS) Brane Legan pravi, da se s tečajniki pogovarjajo tudi o tem. Svetujejo jim, da naj ne iščejo bližnjic: »Ročno čiščenje z ustreznim strgalom je najboljše. Različna razpršila za taljenje ledu in druga pomagala niso dovolj učinkovita, za nameček pa še po nepotrebnem onesnažujejo okolje. Pri pripravkih, ki stalijo led, se hitro zgodi, da stekla med vožnjo vsaj delno zaledenijo nazaj,« razlaga Legan, ki opozarja, da je treba biti tudi pri ročnem čiščenju stekel temeljit: »Sicer lahko ostane na steklu tanjši film, ob temperaturni razliki med ogrevano notranjostjo in hladno zunanjostjo avtomobila pa lahko na steklu nastane meglica.« Podobno, kot je ročno strganje še vedno najbolj zanesljivo, je učinkovito tudi prekrivanje stekel s kartonom ali drugimi pokrivali, ki čez noč stekla ščitijo pred zmrzaljo.

Legan opozarja, da je pri zagotavljanju ustrezne vidljivosti treba biti pozoren tudi na čistočo. Ker imamo vozniki ogret zrak pozimi večino časa usmerjen v vetrobransko steklo, se na njegovi notranji strani nabira prašna umazanija iz ventilacijskega sistema. Zato je dobro vetrobransko steklo vsaj enkrat na mesec očistiti tudi od znotraj. Umazanija in led pa lahko pri novejših avtomobilih zmotita tudi radarske senzorje (za tempomat, zaznavo drugih vozil in podobno), ki so navadno za režami na začetku avtomobila. V skrajnejših primerih tovrstne naprave sicer vozniku praviloma same javijo, da ne delujejo optimalno, vendar pa umazanije in manjših poledenitev včasih niti ne zaznajo, toda zaradi njih ne delujejo povsem natančno.