Mestna občina Ljubljana se je odločila, da bo najboljšo arhitekturno, urbanistično in krajinsko arhitekturno rešitev za prenovo vzhodnega dela športnega parka Ljubljana v Šiški poiskala z javnim natečajem, ki ga je objavila ta mesec. Po prenovi bo glavni atletski stadion opremljen s tribunami za 5000 gledalcev, atletska dvorana pa s tribunami za 1500 gledalcev. Na občini si želijo, da bosta stadion in dvorana po prenovi izpolnjevala standarde za organizacijo tekmovanj do ravni svetovnega in evropskega mladinskega atletska prvenstva.

440 parkirnih prostorov, večina pod zemljo

Kot je razvidno iz natečajne dokumentacije, je prenova tega kompleksa, ki je znan tudi pod imenom ŽAK po Železničarskem atletskem klubu, nujna, saj »dotrajana in pomanjkljiva infrastruktura ne omogoča več izvajanja kakovostnih treningov in izvedbe tekmovanj«. Dodatno so pojasnili, da je »glavni atletski stadion dotrajan, steza poka in se mestoma poseda. Tribuna v delih zamaka, prav tako dvorana pod njo. Pomožni atletski stadion potrebuje zamenjavo prevlek in opreme. Center za mete ni bil dovolj kakovostno pripravljen, zato se zaradi kar nekaj kamenja v travi poškoduje orodje.«

Poleg vseh spremljajočih prostorov za uporabo stadiona in dvorane bodo urejeni tudi pomožni atletski stadion in center za mete ter podzemna parkirna hiša. Natečajna dokumentacija določa, da mora biti po prenovi zagotovljenih 440 parkirnih prostorov, večina jih mora biti pod zemljo, le od deset do dvajset odstotkov jih je lahko na površini. Znotraj parka je predvidena tudi postavitev postaje mestnih koles Bicikelj z dvajsetimi ključavnicami.

Če je zdaj prometni dostop do športnega parka urejen po cesti ob gorenjskem kraku železnice in po Milčinskega ulici, bo po prenovi drugače. Glavni vhod in hkrati uvoz v podzemno parkirno hišo bo urejen pri križišču Magistrove in Verovškove ulice. Ker športne površine uporablja tudi bližnja gimnazija Šiška, bo po novem tudi njim olajšan dostop, in sicer z zgraditvijo podhoda pod gorenjsko železnico. S časom naj bi občina z zgraditvijo podaljška Magistrove ulice prek kamniškega kraka železnice še izboljšala dostop do atletskega centra.

S sodno poravnavodo atletskega stadiona

Pretekla leta je bila glavna ovira na poti ureditve atletskega centra lastništvo. Zemljiškoknjižni lastnik dela stadiona so bile Slovenske železnice. Ker ni bila stoodstotna lastnica, ljubljanska občina denarja vanj ni mogla vlagati, si je pa več let prizadevala, da bi z vlado in Slovenskimi železnicami uredila lastništvo v svojo korist, saj gre za objekt javnega pomena.

Problem so občina in Slovenske železnice lani poleti rešile brez pomoči države, in sicer z obsežno sodno poravnavo, v kateri so uredili kup nerešenih predvsem nepremičninskih zadev. V skladu s to poravnavo je občina pridobila lastništvo zemljišč na stadionu, zato je lahko začela pripravljati vse potrebno za celovito obnovo.

Prvo 400 metrov dolgo krožno tekaško stezo so na tem območju zgradili člani Železničarskega športnega kluba Hermes leta 1930, načrte pa je pripravil inženir Stanko Bloudek. Stezi so pozneje dodali še nasip za gledalce, garderobe, ograje, kolesarsko in motociklistično dirkališče, razkriva zgodovina tega objekta. Svojo današnjo podobo je ta športni center dobil pred tridesetimi leti.