Po pisanju tržaškega Il Piccola je družba Yalova Ro-Ro terminali, ki je del turške logistične skupine Ekol Group, kupila 65-odstotni delež skupine Europa Multipurpose Terminals (EMT), upravljalca šestega terminala v tržaškem pristanišču. Šesti terminal je sicer namenjen tovornjakom, ki jih naložijo na ladje, in za pretovor splošnega tovora. Dosedanji večinski lastnik skupine EMT je bila italijanska logistična skupina Parisi Group. Šesti terminal je v postopku posodobitve, naložba pa je vredna 132 milijonov evrov. Po besedah Zena D'Agostina, komisarja pristaniške uprave v Trstu, kar 90 odstotkov vsega tovora s šestega pomola pot nadaljuje z vlaki. Turški logist Ekol group, ki prepelje tovornjake z ladjami iz Turčije, jih tako v Trstu preloži na vlake. Tržaško pristanišče postaja vse bolj pomembna vstopna točka za trgovino med Italijo in Turčijo. Sicer pa se v Trstu pripravljajo tudi na posodobitev sedmega, kontejnerskega pomola, investirali pa naj bi okoli 190 milijonov evrov.

Naložba ne bo vplivala na poslovanje Luke Koper

»Turška naložba v ničemer ne vpliva na poslovanje Luke Koper, ker v Kopru takšnega servisa ne ponujamo. Gre namreč za trajektni prevoz tovornjakov iz Turčije, ki jih potem v Trstu prevzamejo turški šoferji,« pojasnjujejo v Luki Koper. Glede načrtovane širitve sedmega kontejnerskega pomola v Trstu pa v Luki poudarjajo, da gre za najprestižnejši tovor, pri katerem se bije največja konkurenca med pristanišči. Zato z zanimanjem spremljajo dogajanje v Trstu. »Za zdaj Koper ohranja primat v Jadranu po letnem številu pretovorjenih kontejnerjev. Tudi v Kopru načrtujemo podaljšanje prvega pomola, kjer razvijamo kontejnerski posel ter povečevanje zmogljivosti z današnjih 950.000 TEU (kontejnerskih enot) na 1,3 milijona do leta 2020. Čeprav se morda sliši nenavadno, v Luki Koper pozdravljamo investicije vseh jadranskih pristanišč v pristaniško infrastrukturo. S tem namreč postaja tako imenovana južna pot prek Jadrana bolj konkurenčna in za stranke bolj zanimiva kot severnoevropska pristanišča, še posebno za tovor, ki potuje na relaciji Daljni vzhod–srednja Evropa,« še dodajajo v Luki Koper.

Vsako leto z višjimi prihodki in dobičkom

Luka Koper v zadnjih petih letih vztrajno povečuje prihodke od prodaje in dobiček. Če so še leta 2010 ustvarili za 127,3 milijona evrov prihodkov od prodaje in izgubo v višini 2,9 milijona evrov, so lani ustvarili kar 184,2 milijona evrov prihodkov in 32,4 milijona evrov dobička. V letošnjih prvih devetih mesecih je Luka Koper dobiček povečala kar za četrtino. Ustvarili so namreč za 33,2 milijona evrov čistega dobička, kar je 23 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Prihodki od prodaje so bili 11 odstotkov višji kot v enakem obdobju lani in so znašali 149,5 milijona evrov, ladijski pretovor pa je bil večji za pet odstotkov.