Slovenija se znova uvršča na zemljevid evropskih pešpoti. Postala bo del najnovejše poti E12, ki na 2880 kilometrih trase povezuje Atlantik z vzhodnim Sredozemljem. Slovenski del od Škofij do Sečovelj bodo planinci, pohodniki in njihovi podporniki prvič prehodili danes. A ne celotne trase – zanjo bi kondicijsko dobro utrjen pohodnik potreboval dva, nekoliko manj pripravljen pa vsaj tri dni.

Z rumeno-rdečimi krogci označena evropska pot E12 se začenja na skrajnem jugu Španije, se vije ob vsej njeni vzhodni obali, nadaljuje ob obali Italije in v Slovenijo vstopi na Škofijah. Malo manj kot 50 kilometrov poti skozi Slovenijo nato vodi skozi Ankaran, mimo Škocjanskega zatoka v Koper, Izolo, čez Belveder v Strunjan in Piran ter Portorož. Ena zadnjih postojank so Sečoveljske soline, kjer popotnik na meji s Hrvaško še zadnjič pomaha Sloveniji v slovo. Prek Dubrovnika, Grčije in Sardinije se nato pot vije vse do vzhodnega Sredozemlja.

Omenjena pešpot je novost na zemljevidu skupno 12 evropskih pohodniških poti. Te na 60.000 kilometrih po dolgem in počez povezujejo Evropo. Čez Slovenijo vodijo tri, skupno okrog 1000 kilometrov dolge poti. Prvo, ki je del evropske poti E6, pri nas pa bolj poznana kot Ciglerjeva pot, so leta 1975 uredili gozdarji. Vije se od Radelj na Koroškem do Strunjana. Leta 1986 smo postali še del poti E7 (tudi Naprudnikova pot), ki na poti od Atlantika do Črnega morja Slovenijo prečka med Robičem in Hodošem.

Predsednik komisije za evropske pešpoti v Sloveniji Jože Prah pojasnjuje, da je zanimanje zanje veliko. Vsako leto katero izmed evropskih pešpoti prehodi okrog 30 Slovencev. Za te vedo, je pa zagotovo še nekaj takšnih, ki se s tem ne želijo izpostavljati.

»Pohodništvo in te poti niso namenjene zgolj izpostavljanju, pogosto so del osebne rasti posameznikov,« jih razume Prah. Prepričan je, da je vključenost Slovenije v mrežo evropskih poti pomembna. S tem se povečuje zanimanje za te poti, širi se ideja hoje v obliki popotništva in turizma, navsezadnje so pomembne s turističnega vidika, saj vodijo mimo številnih znamenitosti. Tudi omenjena nova pot bo prispevala k razvoju turistične infrastrukture slovenske Obale in njeni promociji. »Pohodnike bo popeljala skozi tri obalna mesta in mimo številnih turističnih objektov, ki so za tovrstni turizem nepogrešljivi,« poudarja Prah.