Statistika še pravi, da se polovica napake zave ob plačevanju računa na bencinskem servisu (kar lastnika po žepu ne udari močno), druga polovica pa šele med vožnjo ob prvih motnjah motorja (kar zna biti zelo drago). Seveda nismo Slovenci edini, ki med rutinsko operacijo naredimo napako, ki se statistično v življenju primeri vsakemu petemu. Samo v Evropski uniji skupni strošek popravil, ki se gibljejo od 150 pa vse do nekaj tisoč evrov, na letni ravni presega milijardo evrov, vsak drugi Evropejec pa pozna nekoga, ki se mu je napačno točenje goriva že primerilo. In kaj storiti, da tudi vas po nepotrebnem ne bo udarilo po žepu?

Možnosti so vsaj tri. Prva možnost: na bencinski črpalki skušajte biti maksimalno zbrani, brez nepotrebnega telefoniranja ali pogovarjanja s sopotnikom. Druga možnost: kupite poseben prenosljivi pokrovček (zanj boste odšteli okoli 50 evrov), ki onemogoča, da bi ožjo bencinsko nalivno ročko vstavili v širšo dizelsko odprtino rezervoarja. Tretja možnost: kupite vozilo tiste znamke (prvi na trgu je bil Ford), ki ima že serijsko vgrajen sistem za preprečevanje dolivanja napačnega goriva.

Odgovor na vprašanje, zakaj tako rutinsko napako vsako leto naredi milijon Evropejcev, pa čeprav sta ročki za dolivanje goriva obarvani različno, zelena pomeni bencinsko in črna dizelsko gorivo, se skriva tudi v družinskem in poslovnem voznem parku. Mnogo družin ima namreč dva štirikolesnika, ki pa ju poganja različno sredstvo, podobno velja za službene avtomobile. Prav zato, ker gre za rutinsko opravilo, vozniki avtomatsko natočijo gorivo, ki so ga vajeni pri lastnem vozilu. Če ste nagnjeni k nezbranosti, nasvet: zavarujte se. Nekatere zavarovalnice namreč ponujajo asistenco prav v ta namen.

Zanimivo, da se število voznikov, ki naredijo napako, statistično povečuje, kar je najverjetneje povezano s sodobnim načinom življenja, ko ves čas nekam hitimo in tudi za volanom razmišljamo o tisočih stvareh, pogosto še najmanj o vožnji sami. Ob prihodu na bencinsko črpalko pa smo nato še vedno v svojem svetu, da smo nekaj storili narobe, pa se pogosto zavemo šele takrat, ko vozilo začne cukati in izgubljati moč, vse dokler se motor ne ugasne. Kar prevedeno pomeni, da nas bo napaka, še posebno, če smo v dizelsko gnano vozilo natočili bencin, močno udarila po žepu. Obrnjene situacije so redke, saj dizelska ročka na črpalki zaradi svoje velikosti praviloma ne gre v grlo odprtine bencinsko gnanega vozila.

Sicer pa: tudi če imate v domači garaži »usodno kombinacijo«, po eno bencinsko in dizelsko gnano vozilo, to še ne pomeni, da bo res usodna. Če pa se vam že primeri, razmišljajte klasično privoščljivo slovensko: tudi vašemu sosedu se najverjetneje bo…