Že prejšnji teden smo v tej rubriki, ko je beseda tekla o harley-davidsonu iz Terminatorja 2, omenili skupino Guns n' roses, ki je prispevala eno od skladb za film. No, od nje pa »ni daleč« do naslednje glasbene atrakcije s konca 80. in začetka 90. let prejšnjega stoletja – Metallice. Le da je bila slednja od takrat do danes bolj aktivna in pred dnevi izdala celo nov studijski album. A zadeva se v povezavi z našo rubriko razvija naprej. Pa ne v smer, da sta skupini leta 1992 opravili krajšo, natanko 25 koncertov dolgo skupno turnejo, in se zdaj pojavljajo pozivi, da naj ob 25-letnici naslednje leto »ponovijo vajo«. Ne, govorimo o tem, da je tudi Metallica, tako kot »Gunsi« za Terminatorja s harleyjem, prispevala skladbo za film, v katerem pomembno vlogo odigra prevozno sredstvo.

No, resnici na ljubo, jo odigra več njih, najbolj pa se je v spomin vtisnil takrat najnovejši Audijev avtomobil TT. Govorimo o drugem delu filmske franšize Misija: nemogoče (Mission: Impossible 2), ki so ga posneli leta 2000. In da zaključimo z Metallico: zanj je skupina prispevala skladbo I disappear, ki je bila prva in edina pesem skupine za filmsko industrijo, prva in edina, ki je ne najdemo na nobenem albumu skupine, hkrati pa zadnja, na kateri je svoje prispeval basist Jason Newsted.

Konča na robu prepada

Pa bodi dovolj o glasbi, tu smo zaradi avtomobilov v filmih. Audi TT, torej. A ne običajen TT, v Misiji: nemogoče 2 je že kmalu po uvodnem prizoru svojo vlogo odigral audi TT roadster, se pravi različica »zgoraj brez«, za njegovim volanom pa ni sedel Ethan Hunt (Tom Cruise), ki je sicer zadolžen za 99 odstotkov atraktivnih voženj v vseh šestih filmih franšize, temveč ženska – Nyah Nordoff - Hall (Thandie Newton). Prav ona, sicer poklicna tatica, je bila namreč ena izmed tistih, ki so lahko pomagali Huntu pri njegovi misiji v drugi filmski Misiji – še več, z njo je po naročilu nadrejenih moral sodelovati. Zato se je odpravil v Sevillo v Španijo, da bi jo rekrutiral. Kar pa seveda ni šlo tako zlahka in vse skupaj se je zapletlo v divje lovljenje po andaluzijskih cestah, ki so bile večinoma kar kalifornijske in avstralske, na katerih so bojda posneli večino kadrov.

Kakor koli, eno najatraktivnejših avtomobilskih preganjanj v zadnjem času se po kratkem pogovoru iz avta v avto, pri čemer tudi Cruise vozi kabrioleta (porscheja 911), kakopak začne s klišejskim: »Če me hočeš, me moraš ujeti!« (»If you want me, you gotta catch me!«) Pri tem Nyah pohodi plin svojega TT in začne se nekajminutno spektakularno dirkanje, pri katerem ne manjka vožnje po robu, nesreč in čudežnih rešitev v zadnji stotinki, konča pa se z znamenitim »vrtenjem« obeh avtomobilov skupaj v počasnem posnetku, po katerem TT konča na robu prepada, Nyah pa se v zadnjem trenutku ujame za odprta vrata in visi čezenj, dokler je Hunt seveda ne reši in vsa srečna pristane v njegovem objemu.

Ročno izdelani prototipi

S tem je zgodbe o TT v filmu tudi konec, je pa zanimivo, da ta ne konča kot razbitina v prepadu, ampak ujet na robu, mnogim pa je šlo v nos tudi, da ga pokažejo kot enakovrednega tekmeca slovitemu porscheju. Je pa s filmskimi TT povezana še ena zgodba. V času začetka snemanja filma ob koncu leta 1998 namreč kabrioletska različica še ni bila v proizvodnji, saj je na ceste ravno dobro zapeljala kupejevska verzija. Za snemanje so tako uporabili štiri ročno izdelane prototipe, s katerimi so imeli kar nekaj dela, da so bili videti identični. Od teh so le enega poslali na snemanje v Avstralijo, vse štiri pa nato v Kalifornijo, kjer so z njimi posneli kaskaderske prizore. Pri katerih pa je, kot je pri njem v navadi, večinoma sodeloval kar Tom Cruise sam. Ko je film prišel na velika platna, je bil audi TT roadster ravno med najbolj svežimi avtomobili na trgu, kar mu je seveda prišlo zelo prav pri promociji. In kar seveda ni bilo naključje.