Že nekaj časa zapirajo predore Malence, Debeli hrib, v petek so se spravili še na predor Mali vrh v smeri proti Dolenjski. Že tako se upočasni pretok prometa ob rahlem dežju, potem pa se najde še nekdo v Darsu, ki si upa pritisniti na gumb za rdečo luč pred predorom, zaradi varnostnih razlogov verjetno. Toda kakšna varnost? Da nastane več kot 10 kilometrov dolg zastoj na celi ljubljanski obvoznici? Je to normalno in varno? Posledično se zgosti promet še po bližnjih vzporednih cestah. Imam vinjeto, da se vozim po cestah vzporedno z avtocesto – a zato? Potem se kolona pomika meter po meter, koliko je tu izpušnih plinov, nekateri imajo urnik, ko morajo na primer do določene ure prevzeti otroka v vrtcu, in živčnost voznikov je velika. Je to potrebno?

Naslednja srž je gradnja priključka Šmarje - Sap. Zastoji vsako jutro že več kot mesec dni in bodo trajali vse do maja drugo leto. Ob precej »hitri« gradnji tega priključka bi bilo smiselno odstraniti vso prometno signalizacijo na omenjenem odseku, ki upočasnjuje promet. Po Evropi se prakticira tudi postavljanje zaves zaradi radovednih voznikov, tudi tukaj bi jih bilo smiselno postaviti. Roki za gradnjo so res predolgi – smo v Evropi ali še vedno daleč na Balkanu? Na tako rizičnih odsekih bi bilo treba zagotoviti vso razpoložljivo mehanizacijo, opremo in optimalno delovno silo, da se zgradi, preuredi, obnovi itd. v čim krajšem času.

A kdo nadzoruje, kaj se dela, kako se dela? Ko je zgrajeno, pa so po nekaj letih potrebna že obnovitvena dela – čemu? Posledično se sprašujem, kdo potrdi kakovost izgradnje, če je že laikom jasno, da nekaj ni zgrajeno tako, kot bi moralo biti. Poglejte odseke, kjer so na primer opravljene preplastitve: že na novih odsekih je polno grbin, da ne omenjam stikov na primer z mostovi, viadukti. Zakaj je po Evropi lahko doseči neke standarde, pri nas pa ne?

Na odseku Brezovica–Vrhnika so se postavljale protihrupne ograje; je kdo razmišljal o vzporedni gradnji tretjega pasu? Zakaj se ne odstrani popolnoma nepotrebna cestninska postaja Log in s tem omejitve hitrosti? Sosednja Hrvaška nam je lahko za zgled, večinoma so brez ovir na avtocestah zato, ker imajo zgrajene cestninske postaje na uvozih in izvozih z avtocest. Ravno tako se bo z novim priključkom Šmarje - Sap proti Ljubljani zelo povečalo število vozil ravno pred vhodom v predor Debeli hrib, kjer so že zdaj zastoji. Zato razmišljanje o tretjem pasu ne bi smela biti utopija.

Želim, skratka, da se stvari spremenijo na bolje in v korist voznikov.

Tone Hribar, Šentvid pri Stični