Takšna sta tudi zadnja BMW-jeva primerka te vrste, serija 2 active tourer z oznako 225xe in serija 3 z oznako 330e. Avtomobila, ki sta po svoji namembnosti, obliki in razredu, v katerega ju uvrščamo, precej različna (prvi je 4,34 metra dolg kompaktni enoprostorec, drugi 4,63 metra dolga štirivratna limuzina), a smo ju tokrat na primerjavo popeljali prav zaradi sorodnih pogonov. Ki sta nas prepričala, da sta trenutno zares perfekten kompromis in da je izbira vredna vsaj poštenega razmisleka za veliko večino kupcev – seveda tistih, ki se spogledujejo z avtomobili bolj prestižnih znamk. Navsezadnje sta oba tudi cenovno uvrščena ob primerka s celo malce šibkejšima dizelskima motorjema, ki sicer resda ponujata malenkost, a ne bistveno boljše vozne dinamike.

Kaj je torej pri obeh pozitivnega? Veliko. Na primer to, da električna motorja pri obeh ponujata brezemisijsko vožnjo zgolj na električni pogon, a je kompromis pri priklopnem hibridu ta, da ob povsem napolnjenih baterijah le za slabih 30 kilometrov. Tovarna sicer navaja podatka o dosegu 41 kilometrov pri dvojki in kilometer manj pri trojki, a je realnost (vsaj) dobrih 10 kilometrov nižje. No, po drugi strani je prav ta kompromis naslednja pozitivna stvar, saj takrat vožnjo pač prevzame bencinski motor, s čimer ni strahu, da bi ostali na cesti. Kakor koli, tudi omenjena dosega sta v naših krajih za mestno in primestno vožnjo dovolj, da boste lahko večino vsakodnevnih voženj, če lahko avtomobila seveda kje napolnite, opravili na elektriko. Le pri pospeševanju morate biti previdni, da imate lahko nogo in da ni sunkovito, saj se takrat nemudoma vključi bencinski motor. Pri čemer pridemo do druge pozitivne stvari – občutka med vožnjo. Pri njem se namreč izkažeta obe plati. Električna, ki omogoča tiho in izjemno mirno vožnjo v mestu ter ob enakomernem pospeševanju vse do hitrosti 120 kilometrov na uro, po drugi strani pa tudi kombinacija obeh, ko pri sunkovitem pospeševanju avtomobila kar izstreli z mesta. O tem pričata tudi podatka o pospešku do stotice, ki pri seriji 2 s kombinirano močjo (električnega in bencinskega motorja) 224 konjev (165 kilovatov) znaša 6,7 sekunde, pri seriji 3 z 252 KM (185 kW) pa celo vsega 6,1 sekunde.

Dvorezen meč priklopno-hibridne izkušnje je lahko poraba. Če vsaj del poti opravite na električni pogon, je ta lahko zelo nizka, toliko, da dobesedno osmeši dizelske motorje, druga zgodba pa je dolga vožnja na avtocesti, kjer se poraba hitro povzpne tudi blizu dvomestnega števila litrov bencina na 100 kilometrov. Če boste ta dva avtomobila večinoma uporabljali za takšne vožnje, je dizel še vedno precej bolj smiselna izbira, res pa je, da tudi edino takrat. Navsezadnje boste na avtocestah tudi redni gost bencinskih črpalk, saj so obema avtomobiloma namenili skromni posodi za gorivo (36 in 41 litrov). Najbolj realni porabi sta se nam tako zdeli tisti iz tabele (6,1 litra za serijo 2 in 6,7 litra za serijo 3), ki smo ju izmerili med vsakodnevnimi vožnjami po vseh cestah. Vmes smo, kolikor se je dalo, polnili baterije, se odpravili na kakšno daljšo avtocestno potepanje, vse skupaj pa se je še vedno seštelo v zelo lepi številki.

Kar zadeva negativne plati, je poleg majhne posode za gorivo treba izpostaviti tudi manjša prtljažnika, saj hibridni sklop zahteva nekaj prostora. Pri seriji 2 je tako ta v osnovi od običajne različice manjši za slabih 70 litrov (400 namesto 468), pri seriji 3 pa za dobrih 100 (370 namesto 480). Kar pa je še vedno dovolj in v vsakem primeru je pozitivnega pri obeh več kot negativnega. Če torej le ne vozite večinoma po avtocestah. Katerega izbrati, pa je seveda stvar drugih okoliščin – če imate družino z majhnim(a) otrokom(a), serijo 2, v drugih primerih serijo 3. Slednja je namreč udobnejša odraslim potnikom, prva pa prijaznejša družinam. In tudi 10 tisočakov ugodnejša, vsaj v testnem primeru. Odlično opremljena namreč stane 39.550 evrov, medtem ko 330e z atraktivnim paketom M sport 49.800. Pri čemer je obema treba odšteti še 2500 evrov ekosubvencije, s čimer sta še ugodnejši. Več pa v sklepu.