Dve desetletji minevata, odkar je Renault predstavil model scenic, prvega kompaktnega enoprostorca na evropskih cestah, ki se je na začetku identificiral še kot enoprostorska različica megana in zato nosil ime megane scenic. Kasneje se je navezanosti na megana, vsaj kar se imena tiče, znebil, po 20 letih pa se zdaj predstavlja že v četrti generaciji, ki še bolj očitno kot sicer pri novih modelih zanj predstavlja nov začetek.

Če smo doslej pri scenicu (na fotografiji zgoraj) namreč govorili kot o klasičnem kompaktnem enoprostorcu in pri njegovi podaljšani različici s priponko grand (fotografija spodaj) kot o klasičnem srednje velikem enoprostorcu, sta z novo generacijo oblikovno oba zakorakala že na »ozemlje« vedno bolj priljubljenih športnih terencev, tako da sta zdaj po definiciji že bližje križancu več različnih razredov kot enoprostorcu. Po prilagodljivosti, družinski prijaznosti in preglednosti sta sicer še vedno najbližje slednjemu, po videzu, sploh pa zaslugi že serijsko izjemno velikih, kar 20-palčnih platišč, kombinaciji enoprostorca in športnega terenca, po udobju za volanom in kupu naprednih varnostnih in udobnostnih pripomočkov pa celo kakšni limuzini višjega razreda. V vsakem primeru scenica s svojim predhodnikom veže zelo malo, ne nazadnje pa je od njega tudi večji – v dolžino je v običajni različici daljši za 4 centimetre (4,41:4,37 metra), v podaljšani grand pa za 6 (4,63:4,57). Ob tem ima osnovna različica zdaj že v osnovi prostornino prtljažnika 506 litrov (prej 437), grand scenic pa se pri petsedežni konfiguraciji, naprodaj je namreč zgolj s sedmimi sedeži, lahko pohvali s 533-litrskim prtljažnikom. Pohvalnih je tudi veliko koristnih odlagalnih mest in predalov v potniški kabini, ki skupaj prinesejo še dodatnih 63 litrov.

Zunanje oblikovne poteze, z velikim Renaultovim logotipom in značilno prednjo masko na čelu, ter ureditev notranjosti, z velikim navpičnim zaslonom na dotik na čelu, so usklajene z najnovejšimi hišnimi smernicami, ki jih poznamo že iz megana, talismana in espacea, bogata pa je tudi motorna paleta obeh scenicov. Bencinarja sta dva, 115- in 130-konjski (84- in 96-kilovatni), dizli pa štirje, in sicer z močmi 95, 110, 130 in 160 KM (70, 81, 96 in 118 kW). Osnovna cena scenica se začne pri 16.290 evrih, a sta z začetno opremo life naprodaj le osnovna bencinski in dizelski motor. Druga stopnja opreme zen, s katero scenic stane najmanj 17.790 evrov, pa je tudi prva, s katero je naprodaj grand scenic, za katerega morate v vsakem primeru plačati 1500 evrov več kot za običajnega scenica. mat