Zaradi stavke pilotov Lufthanse je danes odpadlo 876 poletov, obtičalo je okoli 100.000 potnikov, za jutri pa je odpovedanih še 912 poletov tako na kratkih kot dolgih progah. Piloti zahtevajo retrogradno 22-odstotno zvišanje plač za petletno obdobje do leta 2017.

Lufthansini piloti bodo namesto enega stavkali dva dni, do jutri zvečer. Vodstvo podjetja je skušalo stavko sindikatu Cockpit prepovedati s sodno odredbo, vendar jim ni uspelo, sindikat pa je takoj po razsodbi sprva za en dan napovedano stavko podaljšal še za en dan. V vodstvu so podaljšanje stavke ocenili kot povsem nerazumljivo, v sindikatu pilotov pa vztrajajo, da koncern zadnja leta beleži dobičke, od česar da zaposleni niso imeli nič. Okoli 5400 pilotov tako od vodstva koncerna zahteva retrogradno zvišanje plač od leta 2012 do leta 2017, in sicer za 3,7 odstotka na leto oziroma skupaj za petino. Vodstvo koncerna na drugi strani sindikatom ponuja 2,5-odstotno letno zvišanje plač oziroma za okoli 15 odstotkov v šestih letih.

Piloti so si z vodstvom koncerna zaradi plačne politike v laseh že od aprila 2014, ko se pogajalskima stranema nikakor ni uspelo dogovoriti o novi plačni politiki. Od takrat pa do jutri so piloti stavkali že 14-krat, samo lani so koncern stavke neposredno stale okoli 230 milijonov evrov. Če se je v prejšnjih pogajalskih krogih sindikat pilotov boril za boljše delovne pogoje, je tokrat izključni cilj zvišanje plač. Če bodo s stavko uspešni, bi to po nekaterih ocenah koncern na leto stalo dodatnih 150 milijonov evrov. Piloti v povprečju zaslužijo okoli 140.000 evrov bruto na leto, pri čemer znaša plača kopilota začetnika okoli 55.000 evrov, medtem ko najbolj izkušeni piloti največjih letal zaslužijo tudi do 250.000 evrov na leto, navajajo nemški mediji. V sindikatu kot razlog za zahtevo po 22-odstotnem zvišanju plač navajajo dobro poslovanje koncerna in dejstvo, da plače zadnjih pet let stagnirajo.

V ozadju zahtev sindikata pilotov pa naj bi bili strahovi pred krepitvijo Lufthansinega nizkocenovnega ponudnika Eurowings. Da bi slednji lahko uspešno konkuriral drugim nizkocenovnim ponudnikom, kot je Easyjet, želi vodstvo koncerna izplačevati nižje plače. Sindikat je lani zato skušal s pogajanji o plačah povezati tudi bodočo organizacijo nizkocenovnika. Zahteve so lani podprli tudi s stavko, vendar je delovno sodišče stavko razglasilo za nezakonito, saj da sindikat ne more odločati o organizacijski strukturi podjetja.

Koncern Lufthansa letos pričakuje okoli 1,8 milijarde evrov dobička iz poslovanja, približno enako kot lani. Po trditvah vodstva imajo dobre rezultate zlasti zaradi več poslovnih potnikov.