Ideja o novem sodobnem avtobusnem terminalu na Zlatem polju po dolgih letih dobiva trdne temelje. Kot je včeraj napovedal župan Boštjan Trilar, bodo kranjski mestni svetniki prihodnji teden obravnavali podrobni občinski prostorski načrt, ki bo osnova za izvedbo velikega projekta.

Glasno mu sicer še vedno nasprotuje civilna iniciativa, ki je v kratkem času proti terminalu zbrala številne podpise. Več kot 60 nasprotnikov se je pred kratkim zbralo tudi na zboru krajanov, odločno pa jih je podprl tudi arhitekt Janez Lajovic. Medtem ko nasprotnike, dva med njimi včeraj nista smela spremljati novinarske konference na občini in sta morala počakati pred zaprtimi vrati, skrbi predvsem, kako bodo živeli v neposredni bližini obsežnega terminala ter kako varno in kakovostno življenje bodo imeli njihovi otroci. Povsem enake, a strokovno utemeljene pomisleke ima, kot smo že poročali, tudi Lajovic. Prepričan je, da bo projekt močno obremenil okolje, kjer so šole, porodnišnica, zdravstveni dom in seveda stanovalci v blokih.

Župan se zanaša na učinek brošure in rezultate ankete

»Nasprotovanja civilne iniciative ne morem komentirati, vsak ima pravico do izražanja svojega mnenja,« je dejal Trilar. Potem ko je občina krajanom poslala brošuro z vsemi ključnimi informacijami, naj bi se po njegovih besedah število nasprotnikov zmanjšalo. Brošura je občino stala okoli 6000 evrov, po besedah župana pa so v njej vse ključne informacije in odgovori na najpogostejša vprašanja. Da bi si občina zagotovila legitimnost pri sprejemanju prostorskega načrta, je dodatnih 3400 evrov namenila družbi Ninamedia, ki je anketirala meščane. Med 500 vprašanimi je ugotovila 91,8-odstotno podporo projektu, naklonjeni pa naj bi mu bili tudi v bližnjih šolah, porodnišnici in drugih ustanovah. »Celo prebivalci bloka, ki ga bo za to treba porušiti, se s tem strinjajo,« pravi župan in pojasnjuje, da jim bodo zagotovili nadomestna stanovanja ali denarno nadomestilo.

Prostorski akt, ki ga bodo svetniki obravnavali prihodnji teden, bo po besedah župana uredil zdaj prometno neurejeno in nevarno območje ob glavni kranjski prometnici. Kidričeva cesta naj bi tako namesto križišča dobila petkrako krožišče. Severna vrata v mesto naj bi tvorili trije poslovno-stanovanjski stolpiči s po šestimi oziroma osmimi nadstropji. Prostor naj tej lokaciji naj bi dobila tudi velika lekarna, za katero imajo v Gorenjskih lekarnah že rezervirana sredstva. Pod stolpiči naj bi uporabnike čakalo 210 parkirnih prostorov, dodatnih 400 do 600 naj bi jih zagotovili v parkirni hiši.

Krožni promet bo povečal varnost potnikov

Glavna prednost delno zaprtega avtobusnega terminala s 16 peroni pa bo krožni promet, meni Trilar. Šolarji in dijaki naj bi do svojih šol varno dostopali po posebnem za promet zaprtem prehodu. »Boljše kombinacije si skoraj nihče ne bi mogel želeti,« je navdušen. Priznal je, da se je sicer v predvolilni kampanji navduševal nad takšnim terminalom v bližini kranjske železniške postaje. A tam bi vsi postopki trajali vsaj desetletje, saj bi bilo treba odkupiti vsa zemljišča. »Že za postavitev informativne table smo se s Slovenskimi železnicami dogovarjali dve leti,« je dejal v opravičilo.

Ob tem pa župan opozarja, da bo prihodnji teden mestni svet odločal zgolj o osnovnem dokumentu za začetek dogajanja, ne pa o denarnih tokovih in obsegu. Skupaj naj bi bil projekt po projektantskih ocenah vreden dobrih 33 milijonov evrov. Večino denarja si občina obeta od zasebnih vlagateljev – njihov interes preverja do 11. novembra. Nekaj denarja si obeta iz evropskih sredstev (za trajnostne naložbe imajo na voljo predvidoma 11,5 milijona evrov). Tudi država naj bi nekaj denarja prispevala za rekonstrukcijo Kidričeve ceste. Preostanek te investicije bo morala prevzeti občina.