V duhu sredinega sklepa Dnevnikovega izbora Gazela 2016 smo v središče razmišljanja o pomenu izbora najboljših zaposlovalcev Zlata nit in o preudarnem zaposlovanju tokrat postavili prav najboljša hitro rastoča podjetja. Večina podjetij, ki so bila med finalisti letošnjega izbora Gazela, že sodeluje v Zlati niti, kar pomeni, da jim je kakovost odnosa med zaposlenimi in organizacijo pomembna.

V Zlati niti so sodelovali RLS merilna tehnika, letos vnovič prepoznana za gazelo osrednje Slovenije, NiceLabel – Euro Plus, letošnja vnovična gazela Gorenjske, pa ORO MET, ki je bil lani bronasta gazela in letos vnovič najboljši v primorsko-notranjski regiji, ter Plastika Skaza, ki se je nedavno preimenovala v Skaza Smart plastic, ker to »bolje odraža strateško razvojno usmeritev podjetja«. Velenjska gazela je bila leta 2014 izbrana za zlato gazelo, nato pa dve leti zapored za gazelo savinjsko-zasavske regije.

Vprašalnik je pomemben za podjetje in zaposlene

»Sodelovanja v Zlati niti se poskušamo vsako leto lotiti čim bolj celostno. Pomembno nam je, da v izpolnjevanje vprašalnika o kakovosti odnosa med zaposlenim in organizacijo privabimo čim več sodelavcev, saj je tako rezultat najbolj zanesljiv. O začetku Zlate niti sodelavce obvestimo nekaj tednov pred izpolnjevanjem vprašalnika. Zaposlenim v pisarnah vprašalnike posredujemo po elektronski pošti, za proizvodne delavce pa organiziramo srečanje, na katerem anketo rešijo pisno. To je tudi priložnost da jim, posebej na novo zaposlenim, podrobneje predstavimo projekt ter pojasnimo, zakaj je vprašalnik pomemben tako za nas kot tudi za njih. Spodbudimo jih, da izrazijo svoje mnenje in dajo predloge za izboljšave,« pojasnjuje Simona Petrič, direktorica podjetja Elvez, srebrne gazele 2006, ki se je že prijavilo na deseto Zlato nit. Podjetje v izboru sodeluje vse od začetka in je v res lahko zgled drugim, predvsem hitro rastočim.

»Kot vodja kadrovske službe vidim prednost Zlate niti predvsem v tem, da dobimo jasen uvid v to, kakšna je aktivna zavzetost zaposlenih v podjetju. Vodjem oddelkov lažje pomagam, da so učinkoviti pri doseganju boljših rezultatov, da skupaj poiščemo pomanjkljivosti ter se usmerimo k cilju,« pa poudarja Barbara Kitek, vodja kadrovske službe v velenjski gazeli Skaza.

Kako pomembna je tesna povezanost med podjetjem in njegovo osnovno celico, vsakim sodelavcem posebej, poudarja tudi Bogomir Strašek, direktor KLS Ljubno, zlate gazele 2011. »Vsako dobro podjetje, kot je gazela, deluje kot športna ekipa, ki tekmuje v »svetovni ligi« na globalnem trgu in za obstoj ter nabiranje zmag potrebuje dobre igralce. Mi potrebujemo natančne in odgovorne sodelavce, ki sprejemajo visoke cilje in ves čas iščejo in pridobivajo novo znanje ter so za svoj uspeh pripravljeni trdo delati. Če želi podjetje dolgoročno stabilno poslovati, mora nenehno napredovati in prehitevati konkurente na svetovnem trgu. Zato imamo zelo visoke zahteve do sodelavcev. Nekateri jih niso sposobni ali niso pripravljeni sprejeti, zato se od njih poslovimo,« poudarja Strašek.

Najboljši želijo imeti najboljše

Sodelovanje v Zlati niti je podjetje TU-VAL spodbudilo k bolj poglobljenemu premisleku o konceptu dobrega oziroma najboljšega zaposlovalca »in razmisleku o tem, kaj še lahko naredimo, da bo TU-VAL kot podjetje postal prostor, kjer bo prevladovala prava energija, ki bo tlakovala pot k uspehu in bo privlačila nove najboljše osebnosti v našo ekipo. Ker je Zlata nit z leti postala pravzaprav mreža odgovornih zaposlovalcev, smo s sodelovanjem v izboru dobili tudi priložnost spoznati njihove izkušnje in dobre prakse, ki so nam v oporo pri oblikovanju in uresničevanju naših idej,« je nanizal Uroš Oven, direktor hitro rastočega podjetja TU-VAL, ki je bil prepoznan za najboljšega zaposlovalca Zlate niti 2015 med malimi podjetji.

»Izbori, kot je Zlata nit, zagotovo pripomorejo k večji prepoznavnosti podjetja. Vendar pa je za nas bistvenega pomena, da smo dobili priznanje od naših zaposlenih, saj to pomeni, da je Sportradar dober delodajalec in da se naši zaposleni v svojem delovnem okolju dobro počutijo,« je poudaril Simon Dudnjik, odgovoren za zaposlene v nekdanji Kliki, gazeli, ki je bila leta 2013 nominirana za gazelo osrednje Slovenije, podjetje pa se je avgusta letos preimenovalo v Sportradar.