Oglaševanje je lahko kljub drugačnemu slovesu zelo duhomorna zadeva. Tudi bombardiranje s trendi, pa čeprav nekatere od njih ekipa Klicaj ustvari sama, kmalu postane nezanimivo. Da bi sprostili kreativno paro in se ob tem še zabavali, se je ekipa začela spraševati, kako bi bili protagonisti slovenskih literarnih klasik videti danes.

Banalnost filmskega plakata

Izziv izdelati plakat klasičnega slovenskega knjižnega junaka, vpetega v današnji čas, je zelo hitro postal dvoplasten. »Ena plast je zgolj trening vizualizacije idej, torej uporabe oblikovalskih spretnosti in poznavanja programske opreme. Zadevo je treba redno trenirati, saj se možgani hitro postarajo. Vendar te barve potrebujejo osnovni premaz. Nekaj, na čemer tak plakat lahko narišeš. Zato smo se omejili na slovenske literarne klasike, ki se jih po gimnaziji večinoma ne dotaknemo več,« so povedali klicajevci in dodali, da je kmalu sledil moment »kaj če«. »Kaj se zgodi, če protagoniste postavimo v sodobni čas? Kako bi se vedli? Kaj bi se spremenilo? Kakšne so njihove predzgodbe? Kakšni so kot odrasli ljudje? Kaj če se Povodni mož in lepa Urška ločujeta? Nekateri ne zdržijo niti nekaj let, onadva pa sta skupaj 200 let. On ima dovolj njenega zapravljanja, ona bi mlajšega. On je tipični bogataš, ona pa trofejna žena. Kako bi bilo to videti kot sodobna črna komedija? Modra blizu filma Vojna zakoncev Rose? No, tako je nastal plakat.« Kreativnost omejuje tudi pogosta banalnost tipičnega filmskega plakata, pri čemer ekipa ni hotela zaiti v oblikovalske eksperimente. »Namenoma in kdaj zelo težko se držimo likovnega jezika določenega žanra. Plakati romantičnih komedij so si večinoma zelo podobni: oba protagonista na beli podlagi z rdečim naslovom. Tudi plakati grozljivk imajo svoje konvencije. Temačna modrikastozelena fotografija in krepka pisava, pogosto zguljena ali spraskana. Te konvencije pomagajo, da je zadeva na koncu res videti kot pravi plakat.«

Dihur vstane od mrtvih kot zombi

Do zdaj je ekipa pripravila šest plakatov, vse je mogoče videti na njihovi strani na facebooku (facebook.com/klicaj). Kar precejšen del domače klasične proze in poezije je zelo temačen, turoben in grozljiv. »Vorančev Boj na požiralniku je celo za odraslega precej grozljiv, podobno je tudi z na videz povsem nedolžnim Kekcem in ekipo. Obe deli smo razbremenili, postavili v drug čas in iz njiju naredili 'cenene', rahlo komične grozljivke,« komentirajo člani ekipe Klicaj. »Drugi del Boja na požiralniku se dogaja danes. Dihur, ki ga v prvem delu pokoplje blato, vstane od mrtvih kot zombi. Ker je že prvi del skrajno krut in neverjetno sadističen, smo gledalcem obljubili še več terorja. V šali seveda,« dodajo. Pri oblikovanju plakata o Kekcu in Rožletu je ekipo vodilo razmišljanje o tem, kako bi njuna težka mladost vplivala na njuno življenje. »Kot otroka sta bila pretepena, izkoriščana, zasužnjena in kdo ve kaj še vse. Prišli smo do sklepa, da bi postala hladna in maščevalna sociopata. Kot kontrast njuni otroški personi zdaj nista več vesela in si ne požvižgavata več pesmic. Vrnila bi se v kraje, kjer so se jima dogajale grozote, in se maščevala vsem po vrsti.« Klasični ameriški slasher, torej.

Izziv našli tudi v tehniki

Dodatna plast izziva je bila tehnika oblikovanja plakata, hkrati je to kreativcem dalo dodatno možnost piljenja tehnike, znanja in obrti. »Ideje najprej nakracamo na papir, da vidimo, kateri likovni jezik bi najbolj ustrezal. Nato gre plakat 'v proizvodnjo'. Določene dele narišemo ročno, nekatere fotografiramo, dobršen del pa je izdelan v 3D-programu. Končno montažo vseh teh elementov opravimo v photoshopu, ki je praktično edino resno tovrstno orodje,« povejo in dodajo, da mora biti slika videti homogeno in enotno. Plakata za Dihurja in Povodnega moža sta bila tehnično lažja, saj je bila dobro obdelana fotografija skoraj dovolj. Več dela je ekipa potrebovala pri izdelavi plakata o Kekcu, kjer je bilo treba ločeni fotografiji obeh protagonistov združiti, dodati čepico z izvezenim znakom K, kij za bejzbol z žeblji, tetovaže, brazgotine, popraviti izraze na obrazih, brado in lase, dodati obesek, temno ozadje, popraviti osvetlitev in še ogromno drugih korektur. »Skratka, kar precej treninga.«