Je pa zanimivo, da modri dirkač ni edina risanka z dirkačem v glavni vlogi, ki smo jih nekoč čakali pred večernimi poročili. Druga je bila tista s Kojotom in Cestnim dirkačem, pri obeh pa se nam je zdelo že kar malce nepošteno, krivično, da tistemu, ki v risanki nekoga lovi, tega nikoli ne uspe ujeti – Modri dirkač tako nikakor ni ujel japonskega hrošča, Kojot pa ne cestnega dirkača. Kakorkoli, tudi pri »naših« avtomobilskih cestnih dirkačih se že od prvega trenutka nismo mogli znebiti občutka, da smo do njiju nepošteni, da se jima godi krivica...

Zakaj? Enostavno zaradi tega, ker sta ford focus RS in BMW M2 avtomobila, ki si zaslužita hitrejšo, bolj divjo, bolj tvegano in sunkovito, pospeškov in pojemkov polno vožnjo, vožnjo po robu in na njem, skratka takšno, kot jima je sami večino časa nismo mogli dati. In da ne bo pomote, takšno, kot jima je v vsakdanjem prometu ne more dati nihče, če seveda noče spravljati v nevarnost sebe in drugih, skratka, če ni malce »ubrisan«. Dobro, tu in tam, ko na osamljeni, pregledni ovinkasti cesti ni nikogar, si seveda ob takšnih primerkih presežkov avtomobilske tehnike človek že mora dati duška. Prav tako do s cestnoprometnimi predpisi omejene hitrosti tudi lahko pospeši karseda hitro in ima pri tem občutek, da sedi na vlaku smrti v zabaviščnem parku, saj voznika ob pospešku dobesedno prilepi na sedež (mimogrede: focus RS do stotice pospeši v 4,7 sekunde, M2 v vsega 4,3), pri čemer je z izjemnim 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom (doplačilo 4100 evrov) vse skupaj še (veliko) zabavnejše pri M2. A to je bolj ali manj vse, kar si človek na cesti z njima še lahko privošči, za vse ostalo je treba na – dirkališče. S katerimi pa vemo, kako je pri nas. Da ne bo zvenelo, da pretiravamo, navsezadnje o tem priča dejstvo, da so denimo za predstavitev sposobnosti BMW M2 kolege novinarje pred časom odpeljali na slovito dirkališče formule 1 Hungaroring na Madžarskem, in da ima recimo ford focus RS izmed štirih vnaprej nastavljenih in sprogramiranih načinov vožnje dva namenjena za na cesto (običajen in športen način), dva pa za na, uganili ste, dirkalno stezo (načina »track« in »drift«, ki olajša drsenje skozi ovinke). In še bi lahko naštevali.

Naše izkušnje so tako pač omejene na vsakdanjo vožnjo, ki pa, jasno, to niti slučajno ni bila vsakdanja v smislu, da smo ju vozili, kot če bi sedeli v cliu 1,2 ali golfu 1,4. Ne, imeli smo precej težjo nogo, v ovinke vozili hitreje kot sicer, a še vseeno smo se omejitev morali držati. Od tod tudi opazka, da smo jima delali krivico. Ker sta to avtomobila, ki sta namenjena skorajda izključno za vozne užitke, za voznika, za dirkanje, ki v vsakdanjem prometu pač nima mesta, za na stezo. Pa čeprav oba dejansko zelo pozitivno presenetita z vsakdanjo uporabnostjo in tudi precejšnjim udobjem, saj niti nista tako zelo trda, da se z njima ne bi povsem spodobno odpeljali tudi po nakupih v trgovino, v službo in po podobnih vsakodnevnih opravkih. S tem vidikom močno prekašata podobno brutalne tekmece – sta nekakšna nebrutalna brutalneža – pa vendar nakup takšnega avtomobila za ta namen nima smisla. Razen če vam je edini cilj in namen, da se z njim pokažete.

Kakorkoli, sami smo v kratkem druženju z njima uživali vsako minuto, še za odtenek ali dva bolj pa nas je navdušil bavarec. Čeprav sta si avtomobila po teži zelo blizu (malo pod 1,6 tone), ta pač deluje lahkotnejše, kot lahkokategornik, ki ga z mesta kar odpihne, medtem ko pri focusu RS, čeprav števec hitrosti ne pušča dvomov, da se vozite (izjemno) hitro in da v hipu dosežete trimestno številko, takšnega občutka hitrosti pač ni. Kdo ve, morda je k temu pripomoglo beemvejevih 20 konjev več (370 KM/272 kW v 3-litrskem turbobencinskem 6-valjniku v primerjavi s focusovimi 350 KM/257 kW v 2,3-litrskem turbobencinskem 4-valjniku). Mogoče oblika karoserije – M2 je športni kupe, RS klasična »golfovska« kombilimuzina. Nemara tudi to, da je focus zaradi omenjenega nekaj višji (148:141 centimetrov) in da se v njem tudi sedi višje (za tak avto celo previsoko). Morebiti pa kaj četrtega, petega... Kakorkoli obrnemo, je bil občutek hitrosti in pospeškov boljši, bolj pristen v 8 centimetrov daljšem (447:439 centimetrov) in tri centimetre širšem (185:182) M2.

Kdor razmišlja o nakupu takšnega avtomobila, se poleg zagotovljenih užitkov dobro zaveda še dveh stvari: da bo zaradi porabe pogost gost bencinskih servisov in da bo moral pri nakupu globoko seči v žep. Prvo pri focusu pomeni porabo 13,1 litra bencina in pri BMW M2 12,7, drugo pa za forda focusa RS 39.990 evrov in za BMW M2 coupe v osnovi 64.000 evrov. Da, prva številka še zdaleč ni tako zelo visoka, druga pa je že precej višja, a vendar... No, o tem pa v sklepu.