Slabšega prvega vtisa si danes tako ne sme privoščiti noben nov avto, pogojno morda le tisti, ki so na cesti že toliko generacij, da so z njimi premešali zgoraj omenjena razmerja in si ustvarili ime. A limuzinska avtomobila, ki smo ju tokrat popeljali na vzporedni test, si, vsaj pri nas, tega (še) nista. Pa saj si ga tudi nista mogla – kia optima je k nam zapeljala šele s tretjo generacijo, zdaj pa se predstavlja s četrto, medtem ko je renault talisman popolni novinec, ki nadomešča v zadnjih letih vse manj uspešno laguno in že v osnovi zgrešenega latituda. Zato je prvi vtis pri njiju še pomembnejši, na njuno srečo pa z njim oba – navdušita!

Stvar je sicer subjektivna, a tudi sodeč po številnih pozitivnih odzivih okolice bi v tem trenutku v tem razredu težko našli bolj privlačna in bolj izstopajoča avtomobila, kot sta 4,86 metra dolga optima in talisman. Pri čemer to za slednjega velja še bolj. Ali Slovenci do Renaulta gojimo posebna čustva ali pa je ta avto resnično tako privlačen, ne bi ocenjevali, a navdušenja in radovednosti (dobesedno) tolikega števila ljudi še nismo doživeli, pa smo sedeli za volanom vsaj 90 odstotkov modelov avtomobilov, ki so ta trenutek prek uradnih zastopnikov naprodaj pri nas. Pohvalno in za marsikoga še pomembneje je, da je nato pri testnem avtomobilu z 1,6-litrskim dizelskim motorjem s 160 konji (118 kilovati), ki avto do stotice pospešijo v 9,4 sekunde, z zunanjim videzom z roko v roki v popolnosti šla tudi podoba notranjosti, dokaj odločno pa tudi nastop in vsebina, a se je pri njiju tu in tam kakšna zadevica vseeno »zataknila«. Talisman je s štirikolesnim volanom 4control sicer izjemno suvereno premagoval ovinke, na avtocestnih vožnjah se je izkazal za udobnega tako za voznika kot potnike, vseeno pa nam v vlogi voznika nekaj ni dalo miru, tu in tam vse ni bilo popolno. Morda je bil za to kriv na trenutke ne najbolj odločen 6-stopenjski samodejni menjalnik, morda ne najbolj odziven velik, za dotik občutljiv zaslon na sredini armaturne plošče, ko smo le na hitro želeli kakšno reč spremeniti, morda kaj tretjega, a občutek pač čisto vseskozi ni bil tisti pravi...

No, to ni bil niti pri optimi, a tu smo problem locirali in ga določili nemudoma. Krivo je bilo namreč, da je v kombinaciji s strešnim oknom to za voznika naše višine (190 centimetrov) avto, v katerem bi potrebovali še centimeter ali dva prostora za glavo. Če ste nižji, ali si pač drugače nastavite sedež, drugih težav ni, še najbolje ga opišemo z besedami, da se vozi tako, kot se mora. Vseskozi, brez občutka, da vas kadar koli kar koli zmoti. Pa tudi vse drugo je tako – že res, da je tudi videz notranjosti morda manj atraktiven kot pri talismanu, a je po drugi strani upravljanje enostavnejše, hitrejše... Je pa res, da je optima med vožnjo malce manj odzivna (njenih 141 KM/104 kW v 1,7-litrskem dizelskem motorju do stotice potrebuje 10,6 sekunde), a je po drugi strani njen 7-stopenjski samodejni menjalnik bolj suveren, avto pa deluje bolj »trden« in njegovo vzmetenje bolj uglašeno s cesto. Potniki bodo bržčas menili drugače, saj jim francoz na odličnih sedežih ponuja več udobja, na tako kot skupni dolžini enako dolgi medosni razdalji (2,81 metra) pa približno enako prostora. Drugačna je zgodba v prtljažniku, kjer talisman v teoriji »zmaga« s 608:510 (v litrih), v praksi pa je razlika manj občutna.

Pri porabi večje razlike ni, saj nam je optima povprečno »pila« 6,3 litra dizelskega goriva, talisman pa le deciliter več, a smo z enim rezervoarjem z optimo vseeno prevozili še več kot 300 kilometrov – posoda za gorivo je pri njej namreč 70-, pri taslimanu pa le 47-litrska. Manjša je medtem spet razlika pri ceni: popolnoma opremljena kia optima 1,7 CRDi EX limited, pri kateri doplačate le različne barve, stane 37.990, zelo podobno opremljen renault talisman dCi 160 EDC initiale paris pa 36.490 evrov.