Razlaga je bila naslednja: sport v imenu karavanskega avtomobila lahko pomeni le, da je namenjen (tudi) ljudem, ki se ukvarjajo s športom. Natančneje s tistimi športi, ki zahtevajo dodatne rekvizite, ki jih zlahka spravimo v zadek karavanskega avtomobila, ker ta pač ponuja več prostora. Naj je razlaga še tako privlečena za lase, boljše (še) nismo slišali. Zato smo jo tudi sprejeli. Navsezadnje drži kot pribita. O tem smo se lahko prepričali, medtem ko smo se z obema družili na vzporednem testu, ta pa je potekal v za to najprimernejšem obdobju: času dopustov. Tako smo se na najboljši možni način prepričali, da v zadka teh dveh avtomobilov dejansko spravimo veliko rekvizitov, ob nekaj potovalnih kovčkih in torbah še skiroje, loparje, žoge in rolerje, skratka celo več, kot to obljubljata gola podatka o prostornini. Ta pravita, da ima 4,51 metra dolgi karavanski cee'd 520-litrski, slabih 20 centimetrov daljša karavanska astra (4,70 metra) pa le 20 litrov večji, 540-litrski prtljažnik. Podobno sta si avtomobila zelo blizu tudi glede prostora na zadnji klopi, kjer se razlika v skupni dolžini spet pozna manj, kot bi sklepali po številkah. Zato recimo takole: astra ima malenkost več prostora in je malce udobnejša, cee'd pa bolje izkoristi vsak centimeter in bi imel z astrino velikostjo bržčas občutno več prostora od tekmice.

Kar se oblike obeh avtomobilov tiče, bi, če že, povezavo s športnostjo brez dvoma prej upravičil cee'd. Bržčas tudi zaradi agresivne rdeče barve in dejstva, da je bil testni opremljen s paketom GT-line, ki s številnimi dodatki poudari ravno športno in dinamično plat vozila. No, pa tudi brez tega je korejka videti bolj športna od nemke, ki je oblikovno pač malce bolj zadržana. V notranjosti avtomobiloma ne moremo očitati ničesar resnejšega, oba ponudita kakovostne materiale, sta pregledna in z dobro ergonomijo, predvsem pa si pohvale zasluži cee'd, in to zaradi tega, ker je resnično napredoval z ogromnimi koraki in je zdaj na ravni najboljših konkurentov. Razlike so, če že so, resnično malenkostne, a tu in tam se občutijo. Še najlažje jih opišemo z nekaterimi podrobnostmi: vrata astre na primer delujejo masivnejša, težja, zapirajo pa se bolj mehko, potihoma, njeni sedeži so prav tako trdnejši, malce večji, udobnejši... Skratka, astra še vseeno deluje malenkost trdnejše, kompaktnejše, a je cee'd na vseh področjih zelo blizu. Kar ob dejstvu, da je astra mlajša in da gre navsezadnje za evropski in slovenski avto leta (oziroma je to njena petvratna sestra), tudi pove zelo veliko.

Zelo podobno lahko ugotovimo tudi med vožnjo obeh avtomobilov. Pogonska sklopa obeh (1,6-litrska turbodizelska motorja s 136 konji oziroma 100 kilovati) se na papirju razlikujeta le pri menjalniku, saj je imel cee'd 6-stopenjskega ročnega, astra pa samodejnega, v praksi pa je nemka v tako rekoč vseh prvinah malenkost spredaj. Tudi tu je cee'd sicer precej več kot le soliden avtomobil, a ko se iz njega presedemo v astro, se manjše razlike občutijo. Slednja je namreč malce bolj uglajena in tiha ter hkrati, če to zahtevamo, odločnejša in bolj odzivna (do hitrosti 100 kilometrov na uro na primer pospeši v 10,1 sekunde, cee'd v 10,5), obenem pa se na daljših poteh izkaže tudi za udobnejšo. Še enkrat – cee'd vas ne bo za nič od naštetega resneje prikrajšal, a majhne malenkosti, pri katerih je astra spredaj, se pač seštejejo v boljšo končno vozniško izkušnjo, ki pa je enaka, kar se tiče porabe – oba avtomobila sta nam na 100 kilometrov popila do decilitra enako goriva: 6,1 litra.

Z omenjenim velikim napredkom je ceed'u zrasla tudi cena, ki ni več njegov glavni adut, a konec koncev s tem ni nič narobe, saj tudi avto zdaj ponuja precej več kot včasih, kar potrjujejo tudi številna priznanja o kakovosti. Tako ne čudi, da je osnovna uradna cena kie cee'd sportswagon GT-line navi s 25.790 evri nekaj višja od osnovne uradne cene opla astre sports tourer 1,6 CDTI innovation, ki znaša 22.750 evrov. No, ko dodamo, da je imel testni cee'd v osnovi še malce bogatejšo opremo in se vključijo še popusti, se vlogi zamenjata, a cenik pač pove zapisano, pri čemer se da oba s slabšo opremo (testna ponujata zares ogromno, pri čemer lahko pri astri doplačate še nekatere dodatke, ki pri cee'du sploh niso na voljo) dobiti tudi ugodneje.