Na prvi pogled se zdi, da ogromno krožišče v Swindonu povzroča kaos, a je pravzaprav ravno nasprotno – promet skozi pet manjših krožišč in šestega, postavljenega na sredi, je pretočen. Vendarle pa voznike navdaja s strahospoštovanjem. Leta 2009 so ga namreč izbrali za četrto najbolj strašljivo v Veliki Britaniji. Leta 1972 so ga zgradili po načrtih strokovnjaka za promet Franka Blackmora.

V krožiščih manj nesreč

Strokovnjaki so prepričani, da je krožno križišče varnejši in hitrejši način razporejanja prometa na križiščih, vožnja v krogu pa da za kar tri četrtine zmanjša možnost prometnih nesreč s poškodbami. Varnejša od navadnih križišč so tudi zato, ker vozniki v krožišča vstopajo pri nižjih hitrostih, krožna vožnja pa tudi po vstopu ne omogoča višjih hitrosti. V čarobnem križišču na jugozahodu Anglije, v katerem se po petih krožiščih avtomobili vozijo v smeri urinega kazalca, v šestem na sredini pa v nasprotni smeri urinega kazalca, se je od njegove postavitve pripetilo 14 resnejših nesreč in okoli sto manjših, kar je za nekaj desetletij zagotovo zelo malo. Največkrat so bili v te nesreče vpleteni motoristi in kolesarji, zanje pa so naknadno uredili pas, ki vozi okoli krožišča, in tako število nesreč še zmanjšali, dodatno pa poskrbeli za varnost udeležencev v prometu.

Vozniki imajo v tem krožišču možnost priti do istega cilja po različnih poteh. V krožišče lahko vozniki vstopijo na petih različnih točkah, nato pa zgolj sledijo belim oznakam na cestišču.

V Evropi krožne ceste poznajo že vse od konca 18. stoletja, med prvimi so jo zgradili v angleškem Bathu, na začetku 20. stoletja v Parizu, nato tudi onkraj luže na Manhattnu in v Washingtonu. Sredi 20. stoletja so strokovnjaki za promet začeli promovirati gradnjo modernih krožišč, v ZDA so jih na veliko začeli vpeljevati sredi 90. let prejšnjega stoletja, a so imeli z njimi nemalo težav, saj so bili menda tako vozniki kot policisti na začetku zelo zmedeni.

Če se tudi sami še vedno počutite nelagodno, ko je pred vami krožišče, si lahko tukaj pogledate navodila za vožnjo v njem.