Čeprav premier Miro Cerar nenehno poudarja, kako se politika ne sme vmešavati v kadrovske poteze SDH, je minister brez listnice za Slovence v zamejstvu in po svetu Gorazd Žmavc maja lani v dopisu takratnemu predsedniku uprave Slovenskega državnega holdinga (SDH) Mateju Pircu predlagal, da »za poslovodjo Korotana imenujete predstavnika urada za Slovence v zamejstvu in po svetu, kar ne bo predstavljalo dodatnega stroška za SDH«. Dobre tri mesece kasneje je uprava holdinga za direktorja slovenske hiše Korotan na Dunaju, ki je sicer uvrščena med portfeljske naložbe, s katerimi naj bi po zakonu o SDH država skušala doseči izključno gospodarske cilje, res imenovala predstavnika urada, svetovalca ministra Žmavca Dejana Podgorška.

Žmavčev urad trdi eno, SDH drugo

V Žmavčevem uradu Korotan ocenjujejo »kot pomembno infrastrukturo, ki lahko služi Sloveniji za uspešno prisotnost in delovanje Slovencev na Dunaju«. Zanikajo pa, da bi se kakorkoli vmešavali v delo SDH, saj da ločitev politike od upravljanja gospodarskih subjektov v celoti spoštujejo. Po njihovih navedbah se je urad zgolj odzval na zaprosilo SDH, ali lahko pomaga in poveže vse potrebne deležnike pri iskanju najboljše rešitve za omenjeno družbo, predstavnik urada v poslovodstvu pa je »lahko tudi eden izmed predlogov pri iskanju najboljših rešitev za Korotan«. Ob tem so na Žmavčevem ministrstvu še zagotovili, da »urad ni sklenil, da se imenuje konkretna oseba za poslovodjo Korotana«, da na izbor direktorja družbe »urad ni imel vpliva« in da se je Dejan Podgoršek na to mesto »prijavil neodvisno od svojega delovnega mesta na uradu«.

Odgovor SDH pa omenjenih navedb o Podgorškovi neodvisnosti ne potrjuje. Zapisali so namreč, da je bil predlog za kandidata Dejana Podgorška »podan s strani resornega ministrstva«. Zaradi specifičnosti družbe, njene tesne povezanosti z nalogami ministrstva oziroma ministra brez listnice za Slovence v zamejstvu in po svetu ter glede na dosedanjo prakso opravljanja funkcije poslovodje brez posebnega plačila, SDH javnega razpisa za direktorja Korotana ni izpeljal. Podgorška je kot primernega ocenila kadrovska komisija SDH, glede na specifiko Korotana in »tesno povezanostjo družbe z nalogami pristojnega ministrstva« pa je uprava SDH nato sprejela odločitev o njegovem imenovanju.

Perenič: Minister nima kaj svetovati

»Ker gre za portfeljsko naložbo, nima minister kaj svetovati, koga bo SDH postavil za direktorja, in se nima kaj usklajevati z drugimi deležniki,« Žmavčevo delovanje ocenjuje strokovnjak za upravno pravo Gorazd Perenič, ki pa izvorno napako vidi v tem, da je bil študentski dom Korotan sploh prenesen na SDH, oziroma da je bil prenesen kot portfeljska naložba. »Če je že prešel pod Slovenski državni holding, bi moral biti uvrščen kot strateška naložba, saj se z njim očitno zasledujejo strateški cilji države,« poudarja. Ob tem opozarja, da je vprašljiva zakonitost tovrstnih političnih odločitev, da sredstva za izvajanje javnih nalog mimo proračuna zagotavlja SDH.

Omenjeni osnovni napaki je po Pereničevi oceni sledila napaka ministra Žmavca. Namesto da bi predlagal (najmanj) spremembo klasifikacije oziroma prenos Korotana iz portfeljske v strateško naložbo, je reševal zadeve kar po domače. »Očitno je predlagal konkretnega svojega kandidata, nato pa to zanikal, več kot očitno je tudi, da ta Korotan vodi v roku službe... Z vsemi temi dejanji je minister Žmavc gotovo večkrat kršil zakon, predvsem pa načelo odgovornosti in preglednosti opravljanja politične funkcije,« poudarja Perenič.

Iz odgovora SDH je mogoče razbrati, da je tudi po njihovi oceni umestitev Korotana med portfeljske naložbe napaka. Zapisali so namreč, da se s slovensko hišo Korotan na Dunaju zasleduje različne cilje, poleg gospodarskih tudi negospodarske. Vključena je namreč med prednostne naloge vlade, v akcijski načrt prioritetnih aktivnosti ministrstev, povezana pa je tudi z nekaterimi pomembnimi projekti Slovenije v avstrijski prestolnici. »Zaradi vseh navedenih okoliščin so se tudi začela prizadevanja, da se družba v prihodnje opredeli kot strateška,« so poudarili na SDH.

Vendar Perenič opozarja, da bi bilo treba takšno rešitev najprej uzakoniti in jo šele nato izvajati, ne pa da Korotan že zdaj obravnavajo kot strateško naložbo, čeprav je na spisku portfeljskih naložb. »Ne morejo enostavno reči: Briga nas, kaj določa zakonodaja, mi ravnamo tako, kot sami ocenimo, da je prav,« poudarja strokovnjak za upravno pravo.