Medtem ko naj bi se konec meseca zaključila prva faza širitve Dolenjske ceste v zoženo štiripasovnico, torej od Rudnika do Lavrice, na direkciji za infrastrukturo za konec leta napovedujejo nadaljevanje.

Poleg številnih nasprotovanj širitvi, ki po mnenju strokovnjakov ni v skladu s konceptom trajnostne mobilnosti, bode v oči tudi cena: daljši, skoraj štirikilometrski odsek od Lavrice do Škofljice naj bi stal 14,8 milijona evrov, čeprav je minister Peter Gašperšič pred dobrim letom napovedal, da bi lahko po ocenah projektantov celotno štiripasovnico, torej od Rudnika do Škofljice, uredili za 4,4 milijona evrov.

»Menim, da bi se dalo privarčevati še kak evro,« je tedaj pristavil. Od kod torej nenadna podražitev?

Direkcija: Ne gre za napačno oceno

Na direkciji za infrastrukturo poudarjajo, da nikakor ne moremo govoriti o kakršni koli podražitvi oziroma napačni oceni, saj so oni na podlagi izdelane variante podali le eno oceno vrednosti naložbe, namreč 14,8 milijona evrov.

»Ta varianta projekta zajema celoten odsek od začetka Lavrice čez železniško progo do osnovne šole Škofljica, upošteva preusmeritev tranzita na polni priključek Šmarje - Sap, omogoča obračanje iz 128 priključkov in upošteva tudi vso komunalno infrastrukturo, ki je v cesti in jo je potrebno obnoviti, če se želimo izogniti prekopavanju novega asfalta,« so povedali na direkciji in dodali, da od 14,8 milijona evrov, kolikor je ocenjena vrednost naložbe, približno 5,5 milijona evrov odpade na gradnjo komunalnih vodov. To pa je strošek upravljavcev komunalne infrastrukture. Na direkciji so še povedali, da je projekt izdelan v fazi idejne zasnove, zato se vrednost naložbe po izdelanem projektu za izvedbo lahko še spremeni. »Vsekakor bo šele razpis za gradnjo prikazal pravo vrednost naložbe,« so dodali.

Reverzibilni pas je bil predrag, zdaj pa…

A še vedno bode v oči podatek, da naj bi za širitev odseka med Lavrico in Škofljico namenili dobrih devet milijonov evrov, čemur je treba prišteti še 550.000 evrov za razširjeni odsek Dolenjske ceste od Rudnika do Lavrice, kar znese skupno približno deset milijonov evrov. Znesek je zanimiv tudi zato, ker so na direkciji za infrastrukturo še pred dobrim letom pojasnjevali, da je širitev Dolenjske ceste v tripasovnico z reverzibilnim pasom – v času jutranjih prometnih konic bi vozniki vozili po dveh pasovih iz Kočevja proti Ljubljani, popoldne pa bi bila odprta dva pasova proti Kočevju – predraga.

Po neuradnih informacijah bi morali za izvedbo rešitve, ki so jo že pred petimi leti pripravili na Prometnotehniškem inštitutu ljubljanske fakultete za gradbeništvo in geodezijo, odšteti okrog osem milijonov evrov. Preobrazba Dolenjske ceste na tri vozne pasove, ki bi se spreminjali s pomočjo elektronske talne signalizacije, pa bi bila še cenejša, če bi upoštevali rešitev, ki jo je predstavil prometni načrtovalec in presojevalec varnosti cest Andrej Cvar iz projektantske družbe City studio. Tripasovnica s spreminjajočim se voznim pasom in 12 montažnimi krožišči, ki bi bila hkrati prijazna predvsem do pešcev in kolesarjev, bi namreč po njegovi oceni stala le 2,9 milijona evrov.