RTV Slovenija je vložila kazensko ovadbo zoper podjetje, ki se ukvarja z zakupom in preprodajo oglasnega prostora. Storilo naj bi kaznivo dejanje premoženjske narave, nam je povedal direktor RTVS Marko Filli. Več od tega »zaradi interesov preiskave« ni želel razkriti.

Po naših informacijah naj bi šlo za podjetje Media Publikum, ki ga vodi eden najpremožnejših Slovencev Tilen Klarič. Ta je vse očitke včeraj zanikal in zatrdil, da z ovadbo ni seznanjen. Media Publikum se ukvarja s posredovanjem oglasnega prostora oziroma časa. Medij, ki oglasni prostor oziroma čas ponuja, namreč običajno, če gre za večji obseg oglaševanja, ne komunicira neposredno z naročniki oglasov (podjetji, ki se oglašujejo), temveč dogovarjanje o ceni, količini in pogojih objavljanja prepusti posredniškemu podjetju, kakršno je Media Publikum. Takšnih podjetij je v Sloveniji sicer več, poznavalci oglaševalskega trga pa so nam pojasnili, da je Media Publikum eden najpomembnejših oglaševalskih partnerjev RTV Slovenija.

Media Publikum sicer na svoji spletni strani zatrjuje, da obvladujejo velik del slovenskega trga. Izvajajo oziroma uporabljajo tudi raziskave medijskega trga in se predstavljajo kot poznavalci te gospodarske panoge. So tudi najstarejša tovrstna agencija v Sloveniji, ki deluje že od leta 1985, zatrjujejo.

Umazana igra, na katero je velikokrat treba pristati

Po trditvah naših virov pa naj bi ravno to podjetje pretentalo naročnike oglasov tako, da naj bi jim predstavili lažne cene oglasnega časa v programih RTV Slovenija. Ceno naj bi zvišali in jo »podkrepili« s ponarejenimi fakturami (na fakturah je zapisana cena oglaševanja), ki naj bi jih izdala RTV Slovenija. Eden naših sogovornikov nam je zatrdil, da so ceno lažno zvišali tudi za sedemdeset odstotkov. Znesek, za katerega so se dogovorili z RTV, so izplačali javnemu zavodu, razliko pa naj bi zadržali zase. Pri tem, tako pravijo naši sogovorniki, naj ne bi šlo za običajno provizijo, ki temelji na strokovnem delu in pogajalski sposobnosti takšne posredniške agencije, temveč so naplahtali obe stranki, med katerima so posredovali (RTV in naročnike oglasov).

Od poznavalcev oglaševalskega dogajanja smo sicer izvedeli, da so ekstremne, neetične in sporne poslovne poteze v tej dejavnosti pogoste. Večina medijev, ponudnikov oglasnega prostora, ve, da posredniki napihujejo cene, izvorne cene pa prikrivajo, to pa potem prelevijo v izsiljevanje tako naročnikov kot medijev. A je to »poslovna igra«, na katero vsi pristajajo in navsezadnje v njej prostovoljno sodelujejo. Na RTV Slovenija pa so očitno prepoznali kaznivo dejanje – ključno je bržkone domnevno ponarejanje faktur, ki ga je Klarič zanikal – in poslej se bodo s tem ukvarjali organi pregona. Pri tem je pomembno, da RTV Slovenija ni zasebno podjetje, temveč gre za javni medij, katerega obstoj vzdržuje država in torej država vzdržuje tudi »obstoj« oglasnega prostora oziroma časa na RTVS.

Ob tem pa se odpira tudi vprašanje, zakaj tržna služba RTV ni oglasnega prostora oziroma časa sama prodala po višji ceni, če so jo končni naročniki očitno pripravljeni plačati.

Direktor: Nekomu gremo v nos

Poznavalci dogajanja pravijo, da se je treba pri tem zavedati, da velike posredniške agencije, kot je tudi Media Publikum, medije držijo v šahu, saj neposredne dogovore med mediji in naročniki taktično preprečujejo (podobno kot to počnejo nepremičninske agencije med prodajalci in kupci stanovanj). Zakupniki oglaševalskega prostora taktizirajo tudi s tem, da lahko oglase oziroma naročnike (začasno) povsem »umaknejo« in s tem spravijo medije v finančno stisko. Tudi RTV Slovenija po naših informacijah na te pritiske ni imuna in se boji izpada oglaševalskih prihodkov ter tega, da bi jo zakupniki oglasnega prostora stisnili v kot.

Direktor Klarič nam je včeraj sporočil, da je na dopustu in da se lahko o vsem pogovorimo čez približno deset dni. V elektronskem sporočilu pa je zapisal, da gre njegovo podjetje nekomu očitno v nos, češ da mu je afera podtaknjena in mu želijo nasprotniki poslovno škodovati. Govorili smo tudi direktorico medijskega načrtovanja v Media Publikumu Janjo Erjavec, ki je dejala, da o ovadbi ne ve nič.