Danes se bo del ekipe celjskega podjetja Viar svojcem in prijateljem že oglasil iz ZDA. Viar je bil namreč za štiri mesece sprejet v pospeševalnik 9smile Labs, ki je visokotehnološki B2B-pospeševalnik. Ob tem so prejeli tudi 105.000 dolarjev, kar naj bi jim omogočilo lažji razvoj njihovega produkta VIAR360, ki omogoča, da lahko kdor koli brez kakršnega koli programiranja ustvari zgodbo v virtualni resničnosti.

»Viarjeva funkcija je podobna tej, ki jo ima WordPress. Tako kot WordPress, ki je urejevalnik za spletne strani in ga ni treba kodirati, je VIAR360 urejevalnik za virtualno resničnost, saj lahko enostavno vzameš 360-stopinjske slike in videe ter brez kodiranja izdelaš virtualno izkušnjo,« je zelo poenostavljeno razložil delovanje VIAR360 Jernej Mirt, vodja za zdaj sedemčlanske ekipe, ki se je začela oblikovati v začetku minulega leta.

Prihodki rastejo

Viar, ki je sicer specializiran za izdelavo aplikacij in svetovanje na področju VR-marketinga, je sicer znan po prvih očalih za virtualno resničnost viarbox, ki so bila najverjetneje tudi najboljši dokaz o sposobnosti ekipe Viar, ki se sicer razvija v inkubatorju savinjske regije. »Z očali smo lani ustvarili okoli 20.000 evrov prihodkov, letos jih pričakujemo 200.000,« je napovedal Mirt.

Tako lahko profesionalni fotografi in videosnemalci, ki jih bodo nagovarjali, sami ustvarjajo svoje virtualne zgodbe, ne da bi potrebovali tehnično pomoč programerja. Pomembno je tudi, da zadaj stoji tudi analitika, ki uporabniku zagotavlja sledljivost, kar je za marketinške akcije ključnega pomena.

Kaj je prepričalo komisijo pospeševalnika 9smile Labs, da so jih sprejeli medse? »Verjetno jih je prepričalo tudi to, da nismo tipično zagonsko podjetje, ki najprej nekaj razvije ter šele potem prodaja, pač pa nasprotno. Prodaja je prednostna. Pri vseh produktih smo delali tako, tako pri očalih, pri katerih smo nedavno dobili veliko naročilo Disneyja, kot pri programski opremi VIAR360, ki bo poleti razvita do beta verzije, septembra pa gre na trg. Z očali smo dokazali, da znamo poskrbeti zase, vse od ideje, izdelave, prodaje do širitve trga.«

Oktobra demo day

Od svojega bivanja v ZDA, ki so ga na neki način začeli že pred dnevi, ko so iz Slovenije skušali najti ustrezno stanovanje in so zaradi časovne razlike morali žrtvovati veliko ur spanca, imajo velika pričakovanja. »Amerika je za nas največji trg, na njem pa težko delaš, če tam nisi prisoten. Pospeševalnik je tako prvi korak, da spoznamo ameriški trg tudi ob pomoči strokovnjakov in vlagateljev. Storitve na področju virtualne resničnosti se šele razvijajo in želimo zajahati ta začetni val. Sredi oktobra imamo demo day, ki je priložnost za izdatnejšo investicijo,« je povedal Mirt, ki najverjetneje pri postavljanju višine želenega vložka za prodor na globalni trg ne bo prav skromen. »Ne smeš postaviti prav nizkega zneska, saj to pomeni, da podcenjuješ trg in da ne veš, kaj delaš. Z zornega kota Slovencev je verjetno pol milijona dolarjev veliko denarja, z ameriškega pa je to daleč od tega,« razmišlja Mirt.

Ekipa Viarja ima zelo jasno vizijo nekajletnega razvoja, pri čemer naj bi bilo jasno, da se bodo v roku treh let ta očala toliko razširila, da bomo virtualno resničnost lahko spremljali s klasičnimi očali, kar pomeni, da njihov produkt ne bo več tržno zanimiv. »Tedaj naj bi naša ekipa, ki jo moramo čim prej okrepiti, delala samo še pri programski opremi.«

Tako v svojo ekipo, ki je tako po znanju, starosti (stari so od 26 do 37 let) kot osebnih značilnosti zelo raznolika, a hkrati komplementarna, vabijo pet sodelavcev, tri strokovnjake za marketing in dva razvojnika – spletnega razvijalca in videostriming inženirja. Vse, ki želijo delati v globalnem zagonskem podjetju, vabijo, da se jim čim prej javijo.