Odrasel človek namreč lahko z močjo rok in nog zadrži težo telesa ob trku le do hitrosti sedem kilometrov na uro. Pri trku vozila, ki vozi s hitrostjo 50 kilometrov na uro, pa deluje na naše telo enaka sila, kot če bi padli deset metrov globoko. Pri višjih hitrostih ta sila skokovito narašča. Ugotovitve stroke kažejo, da bi bilo med vozniki in potniki v avtomobilih 40 odstotkov manj žrtev, če bi vsi uporabljali varnostni pas, čeprav ta vseeno ni vsemogočen. »Ne moremo pričakovati, da bo nekdo, ki se zaleti s 150 kilometri na uro, preživel,« nam je pred časom povedal prometni strokovnjak in pojasnil, da je med smrtnimi žrtvami delež uporabe varnostnega pasu le 40 odstotkov.

Pripenjanje z varnostnim pasom je v Sloveniji zakonsko določeno od leta 1980, nespoštovanje pa policisti kaznujejo s 120 evri. Brez izgovora, kot je na primer, »privezan se ne počutim varnega, tako ali tako pa menim, da je to moja osebna stvar«. Pri privezovanju obstaja rakava rana, in sicer pripenjanje na zadnjih sedežih. Slovenski starši so vlogo vzgojitelja odigrali zgolj povprečno, saj je na zadnjih sedežih v povprečju pripetih 83 odstotkov otrok nad 12 letom in 90 odstotkov otrok do 12 let, naravnost katastrofalno pa je na zadnjih sedežih pripenjanje med moškimi, saj se jih v povprečju pripenja le 55 odstotkov. Očitno je moškim blizu vloga supermana, ko imajo lažen občutek, da nanje sile ob prometni nesreči ne delujejo. Seveda ni tako, pogosto pa se celo zgodi, da prav nepripeti z zadnjega sedeža v prometni nesreči, ko ga sila z vso močjo usmeri naprej, ubije pripetega spredaj.

Ljudje se po stopnji tveganja, ki ga lahko prevzamemo, med seboj razlikujemo, nekateri so drznejši, drugi previdni. Toda statistika, tudi v povezavi s prometom, je neizprosna. Za mladega človeka je tako 100-krat več možnosti, da bo vpleten v hudo nesrečo, kot za žensko srednjih let. Podobno ima nekdo, ki vozi avto v nedeljo ob 3. uri, 100-krat več možnosti, da umre na cesti, kot voznik, ki isti dan vozi ob 10. uri. Za ljudi, ki imajo osebnostne težave, je desetkrat več možnosti, da umrejo v prometni nesreči, kot za druge. Najnevarnejša na cesti pa je kombinacija mladega voznika in alkohola; verjetnost, da bo ponoči povzročil nesrečo, je namreč 2,7-milijonkrat večja kot pri trezni ženski srednjih let, ki se nekaj ur pozneje pelje k maši.

Ne glede na to, koliko ste v prometu pripravljeni tvegati, se v štirikolesniku vedno pripnite. Varnostni pas namreč rešuje življenja, tako bolj drznih kot previdnih.