Po obnovi osrednjega in južnega dela Slovenske ceste bo prišla na vrsto za lišpanje še Šubičeva ulica, ki naj bi se je lotili v drugi polovici tega meseca. Trenutno je v pripravi razpisna dokumentacija, na osnovi katere se bodo na ljubljanski mestni občini s »hišnim gradbincem«, podjetjem KPL, pogajali o ceni.

Obnova Šubičeve ulice je bila namreč zajeta že v javnem naročilu po postopku s pogajanji skupaj z obnovo južnega dela Slovenske ceste. Drugi ponudniki torej pri prenovi Šubičeve niso oziroma ne bodo mogli sodelovati.

Spet bodo zapore in obvozi

Na Šubičevi ulici se bo prvenstveno obnavljalo vodovodno infrastrukturo, sočasno pa bodo obnovili še vozišče in pločnike na odseku med Slovensko cesto in Prešernovo ulico ter med Prešernovo ulico in Bleiweisovo cesto. Na mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so povedali, da križišče Šubičeve in Prešernove ni zajeto, saj se ga bodo lotili sočasno z obnovo vodovoda na Prešernovi ulici. Po obnovi bo Šubičeva ulica urejena kot dvopasovnica (zdaj so trije pasovi), razen pred križišči, kjer se bo cesta razširila zaradi zavijalnih pasov. »Na odseku med Slovensko cesto in Beethovnovo ulico na desni strani proti Prešernovi ulici bodo urejene potopne zbiralnice odpadkov in štiri postajališča za taksi vozila. Večina peščevih površin bo tlakovanih z granitnimi kockami, vozišče pa bo asfaltirano,« so pojasnili na mestni občini.

Po ocenah projektanta bo celotna obnova od Slovenske ceste do Bleiweisove ulice trajala od štiri do pet mesecev. V tem času bo Šubičeva ulica zaprta, avtobusna linija 14 pa bo vozila po obvozni trasi. Glede zapor in obvozov bo sicer več znanega, ko bo izdelan elaborat prometnih zapor, pravijo na mestni občini. Lahko pa se bo spet zavleklo zaradi dela arheologov. Na mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet sicer tolažijo, da je za zdaj predviden le arheološki nadzor. »Če se bo ob nadzoru ugotovilo, da obstaja arheološki potencial, pa bodo potrebna tudi arheološka razkopavanja,« so pojasnili.

V skladu s prometno politiko

»Rešitev je korektna glede na koncept, ki se v zadnjem času uveljavlja v središču mesta in ki je namenjen ranljivejšim udeležencem v prometu – torej pešcem in kolesarjem. Koncept mestne prometne politike je, da se prostor za avtomobile v mestnem središču krči, in ta rešitev je povsem v skladu s takšno filozofijo,« je prepričan dr. Peter Lipar, predstojnik Prometnotehniškega inštituta pri ljubljanski fakulteti za gradbeništvo in geodezijo.

Pa se nam zavoljo odvzema voznega pasu lahko obetajo novi prometni zamaški v središču mesta? »Ker bosta vozna pasova zelo široka, bo po Šubičevi ulici še vedno omogočen normalen prevoz tudi osebnim avtomobilom. Ti bodo lahko zaobšli tudi avtobuse, ko se bodo ustavili na avtobusnem postajališču. Četudi bo sprva lahko prišlo do malce večje gneče, se bodo vozniki temu prilagodili. Vsaka sprememba na cesti namreč povzroči tudi spremembo pri razmišljanju voznikov,« je pojasnil dr. Lipar.

Glavni financer spet VO-KA

Podobno kot v primeru obnove južnega dela Slovenske ceste bo tudi pri obnovi Šubičeve ulice glavni financer javno podjetje Vodovod-Kanalizacija (VO-KA). Koliko bo podjetje plačalo za obnovo vodovodne infrastrukture in koliko mestna občina za obnovo cestišča, še ni znano, saj se pogajanja o ceni z izbranim gradbincem še niso začela. Prav tako še ni znano, koliko natančno bo kateri od obeh investitorjev odštel za poseg na južnem delu Slovenske ceste. Na ljubljanski mestni občini pravijo, da bodo končne številke znane do sredine julija, ko bo pripravljena zaključna investicijska dokumentacija. A vrednost del naj ne bi presegla pogodbenega zneska – dobrih 1,3 milijona evrov, od katerega naj bi VO-KA poravnala 800 tisočakov.

Na Rotovžu so še povedali, da bodo severni del Slovenske ceste, torej del od Gosposvetske do Tivolske oziroma Masarykove ceste, kljub drugačnim napovedim obnavljali šele po zaključku obnove Šubičeve ulice – prihodnje leto.