Tako veliko povpraševanje po Teslovem novem avtomobilu zahteva enako veliko proizvodnjo. In tu se je zataknilo. V javnosti je zakrožila zgodba Slovenca Gregorja Lešnika, ki se je odpravil čez lužo v mesto Fremont, kjer stoji Teslova tovarna. Tja je sicer odpotoval še s približno 140 delavci iz Slovenije in Hrvaške, kjer so bili zadolženi za gradnjo Teslove delavnice za barvanje – ene ključnih faz za sestavo novega avtomobila.

V Silicijevo dolino jih je zvabila obljuba po dobrem zaslužku v uglednem podjetju. Vendar delo ni ustrezalo Lešnikovim veščinam, plača pa je bila mizerna. Na njegovem vizumu je bilo namreč navedeno, da njegovo delo vključuje nadzor električarskih opravil. V resnici pa je opravljal osnovna električarska dela. V Tesli, eni tehnološko najnaprednejših tovarn, je za deseturni delavnik prejel zgolj 5 ameriških dolarjev na uro, čeprav se cena ure dela v tem sektorju giblje okoli 50 dolarjev.

Do zdaj nobeno od pogodbenih podjetij, ki so Tesli priskrbela delovno silo, ni sprejelo odgovornosti za sporne zaposlovalne prakse. Vsako od njih se namreč izgovarja, da je to stvar njihovega podizvajalca.

Očitki padajo tudi na ameriško vlado, ki takšne sporne prakse ne preprečuje. Očitajo ji, da je postala sooblikovalec izkoriščevalske zaposlovalne politike za uvožene delavce. Ti povrh vsega ponavadi vstopijo v Združene države Amerike z dovoljenjem za turistične ali poslovne namene.

Po nekaj mesecih dela se je Lešnik še hudo ponesrečil. Ko je zahteval ustrezno odgovornost delodajalca, so se vsi po vrsti potuhnili. Lešnik zdaj išče pravico zase in za sodelavce na sodišču.

Na zadevo se je sedaj že odzval tudi direktor podjetja Tesla Elon Musk in poudaril, da bodo zadevi skušali priti do dna.