Na občini Vrhnika že nekaj let razmišljajo o gradnji novega mostu čez Ljubljanico, v letošnjem proračunu pa so končno zbrali denar zanj. Z gradnjo mostu v industrijski coni na Tojnicah, kjer je bila včasih deponija, bodo razbremenili most na Verdu in zelo obremenjeno križišče v središču Vrhnike pri Črnem orlu, ki ga dnevno prevozi tudi do 14.000 vozil.

Župan Stojan Jakin pravi, da je projekt nujen, saj je od Močilnika oziroma izvira Ljubljanice do Podpeči trenutno le en most, po katerem lahko vozila zapeljejo čez Ljubljanico. »Če se na tem mostu kaj zgodi, potem povezave za motorni promet med levim in desnim bregom reke do Podpeči nimamo,« je poudaril.

Koliko natančno bodo morali na Vrhniki odšteti za gradnjo novega mostu, Jakin še ne ve, saj se projekti še izdelujejo, a občinski svetniki so v rebalansu proračuna rezervirali slabih 900.000 evrov. »Vrednost je ocenjena na podlagi stroškov gradnje mostu v Podpeči, ki mu bo načrtovani most na las podoben,« je pojasnil Jakin in dodal, da naj bi most dokončali prihodnje leto, čeprav gre za območje, ki je obremenjeno z različnimi omejitvami. V neposredni bližini je namreč rimsko pristanišče Nauportus, zaščiten pa je tudi Krajinski park Ljubljansko barje, vključno z bregovi Ljubljanice.

Poleg mostu bodo zgradili še manjši del ceste oziroma priključek na obstoječo povezovalno cesto, kar bo po mnenju Jakina prvi korak k razbremenitvi prometa v središču Vrhnike. »Trenutno gre ves promet – tako iz kamnoloma kot Borovnice – čez mestno središče. Ko smo proti koncu lanskega leta šteli promet v križišču pri Črnem orlu, smo našteli tudi do 14.000 vozil na dan. Glede na normative pa bi morali imeti obvoznico, čim cesto prevozi 10.000 vozil,« je opozoril vrhniški župan. Po njegovem prepričanju bo nov most pritegnil vsaj nekaj tisoč vozil na dan.

V drugi fazi projekta nameravajo na Vrhniki most povezati tudi neposredno z avtocesto. A ta del projekta bo bistveno zahtevnejši, opozarja Jakin, saj bodo morali spremeniti občinski prostorski načrt, medtem ko bodo pri financiranju odvisni tudi od pridobitve državnih in evropskih evrov.