Vodstvo Darsa se v teh dneh sooča z resnimi očitki. Med podjetji, ki niso bila izbrana na razpisu za izvedbo sto milijonov evrov vrednega projekta elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku, se je razširila domneva, da se je zmagovalna slovensko-norveška ponudba naknadno spreminjala. »Ostro zavračamo namigovanja, da smo prirejali ponudbo,« je včeraj sporočil Bojan Banfi, svetovalec uprave Darsa in predsednik izbirne komisije.

Zmagovalna ponudba z naskokom najtanjša

Fizični obseg ponudbe konzorcija Telekoma Slovenije in norveškega Q-Free je vzbujal začudenje že med javnim odpiranjem 15. oktobra lani. Če so bile druge tri konkurenčne ponudbe za pridobitev Darsovega posla desetletja dostavljene v velikih paketih, je bila dokumentacija pozneje izbranega ponudnika z naskokom najtanjša, komaj 13 centimetrov debela.

Zaradi revizijskega postopka se je proces izbora ponudnika zavlekel za nekaj mesecev, v tem času pa naj bi bile vse ponudbe shranjene v oklepljeni, ognjevarni in s kamerami zavarovani sobi. Ko je državna revizijska komisija zavrnila revizijski zahtevek, je Darsova izbirna komisija 17. decembra odprla in pregledala ponudbe. Presodila je, da je najugodnejšo spisal konzorcij, ki ga je na odpiranju ponudb zastopal Blaž Gostiša, direktor podjetja Q-Free Traffic Design.

Od kod dodatni štirje centimetri?

Dars je 17. marca ponudnikom omogočil vpogled v dokumentacijo. Že takoj so številni prisotni opazili, da se je zmagovalna ponudba zelo »zredila«. Fizični obseg delno neoštevilčene ponudbene dokumentacije Telekoma in Q-Free se je bistveno povečal. Strokovna primerjalna analiza fotografij in video posnetkov naj bi potrdila, da je debelina fasciklov narasla za najmanj štiri centimetre ali za skoraj tretjino.

Bojan Banfi, svetovalec uprave Darsa in predsednik izbirne komisije, ima za to pojasnilo. Po njegovih besedah Dars pri pregledih razpisne dokumentacije vedno ščiti poslovne skrivnosti ponudnikov, zato posamične dele ponudb prekrijejo s samolepilnimi papirji. Zaradi teh dodatnih listov naj bi se dokumentacija nekoliko odebelila, je dodal.

Tudi na Telekomu Slovenije so kakršna koli namigovanja o spreminjanju razpisne dokumentacije najodločneje zavrnili kot zlonamerna. Po njihovi besedah so imeli z njo zadnjič fizični stik 15. oktobra lani. Tisti dan je Dars prejel štiri ponudbe. Cenovno najnižjo je oddal konzorcij Telekoma Slovenije in družbe Q-Free Traffic Design (99,9 milijona evrov). Ponudba Iskratela in podjetja Skytoll s sedežem v Bratislavi znaša 110,1 milijona evrov. Konzorcij Cetisa in italijanske Autostrade bi cestninski sistem vzpostavil za 114,6 milijona evrov, avstrijski Kapsch TrafficCom s slovensko hčerinsko družbo pa za 114,96 milijona evrov. V točkovanju ponudb je cena odtehtala 70 odstotkov, preostali del pa predstavlja ocena Darsove izbirne komisije. Kapsch TrafficCom je že sprožil revizijski postopek. »V postopku izbire izvajalca sta bila kršena zakonodaja in načelo transparentnosti,« je prepričan direktor .