Moštva v najelitnejšem razredu svetovnega motociklizma so letos pričakale številne novosti, med katerimi kaže v prvi vrsti omeniti novega dobavitelja pnevmatik, podjetje Michelin, ki se je cirkusu pridružil prvič po letu 2008. Z njihovim črnim zlatom se dirkači na prvih testiranjih niso najbolje spoprijateljili. Verjamemo, da bodo s časom le dobili prave občutke, vse skupaj pa skrbi za še več dogajanja na stezi. Ekipe so se morale prilagoditi novim pnevmatikam, njihovim lastnostim, dirkači pa so nekaj časa le zmajevali z glavami. Kot so povedali, so kritične predvsem zadnje pnevmatike, zato je večina konstruktorjev skušala te težave omiliti s prerazporeditvijo teže, ki zdaj v večji meri sloni na zadnji pnevmatiki. Sprednja se je na testiranjih izkazala kot precej nestabilna, še celo pri Michelinu so po testiranjih priznali, da bodo morali spremeniti specifikacijo pnevmatik, saj se je občutno premočno obrabljala in dejansko lastnosti spreminjala iz kroga v krog.
Valentino Rossi je prepričan, da bo na tekmah zaostajal manj
Druga večja novost, ki jo dirkači še kako občutijo, je enotna elektronika za vse ekipe in proizvajalce. S tem so precej posegli v lastnosti in obnašanje motociklov na stezi. Največje vprašanje je, katera ekipa oziroma proizvajalec se je najbolje pripravil na to. Kot vse kaže, so bili najbolj odzivni pri Yamahi, saj sta na testiranjih tako Jorge Lorenzo kot Valentino Rossi bila med najhitrejšimi, pri čemer poznavalci največjo vlogo favorita letos pripisujejo ravno Lorenzu. »V določenih odsekih na stezi še malce zaostajam. Prepričan sem, da bo v pogojih dirke ta zaostanek precej manjši in da bova precej bolj izenačena,« napoveduje Valentino Rossi. Devetkratni svetovni prvak bo letos spet poskušal napasti najhitrejše. Misli ima sicer usmerjene le na dirke, čeravno se je pred kratkih razšel z dolgoletno spremljevalko, poleg tega pa še ni povsem zakopal bojne sekire po lanskem sporu z Marcom Marquezom.
»Po vsem, kar se je lani dogajalo, ne moreva imeti nobenega odnosa več. Na stezi se bova morala spoštovati, tam sva tekmeca, to pa je tudi vse. Po teh dogodkih sem videl, da je bilo vse, kar je govoril o meni, navadna laž. Hotel je biti moj prijatelj le, ko me je premagoval. Pustil sem se pretentati,« je še dodal Rossi, ki je prek svojega podjetja tudi poslovno prekinil sodelovanje z Marquezom in prodajo njegovih izdelkov za navijače.
Hondi pred začetkom sezone ne gre po načrtih
V lovu na čim boljše lastnosti motocikla so se pri ekipah zatekli k rešitvam, ki so bolj »pri srcu« konstruktorjem štirikolesnih dirkalnikov. Aerodinamika je namreč zdaj tista, pri kateri imajo še dokaj odprte roke, zato so Ducati, Yamaha in Honda na testiranjih preskušali takšna ali drugačna krilca in druge aerodinamične elemente, pri čemer so se pri Ducatiju že v preteklosti poskušali na tem področju, a kakšnega posebnega uspeha niso imeli. Aerodinamična krilca, ki so v preteklosti že povzročila ureznine pri mehanikih, morajo imeti zaobljene robove, da ne bi bila nevarna drugim dirkačem v primeru trčenja. Največ takšnih potencialno nevarnih dotikov bo ravno na startu dirke.
Honda z Marquezom in Danijem Pedroso letos očitno ni najbolje pripravljena za začetek sezone, sam Marquez je dejal, da imajo še zelo veliko dela in veliko stvari, ki jih morajo izboljšati, časa pa jim je zdaj že zmanjkalo. Na drugi strani je Jorge Lorenzo kot največji letošnji favorit pri napovedih zelo skop z besedami, kar je po svoje verjetno še najbolj učinkovito. In prav tako ostaja odprto vprašanje, kako se bodo sezone lotili pri Ducatiju, ki bi moral biti po ocenah sodeč vsaj v začetku sezone zelo močan, Suzukiju in Aprilii. Prav vsi imajo namreč precej dobre pogoje, da se približajo – če ne celo prehitijo – vsaj Hondi, Yamaha pa za zdaj za njih zelo verjetno ostaja še nedosegljiv cilj.
Spored dirk v razredu moto GP v sezoni 2016
Dnevnik
PODATKI
Lusail
Katar
Rio Hondo
Argentina
Austin
ZDA
Jerez
Španija
Le Mans
Francija
Mugello
Italija
20. marec
3. april
10. april
24. april
8. maj
22. maj
19.00
21.00
21.00
14.00
14.00
14.00
Barcelona
Katalonija
Assen
Nizozemska
Sachsenring
Nemčija
Spielberg
Avstrija
Brno
Češka
Silverstone
Velika Britanija
26. junij
14. avgust
4. september
5. junij
17. julij
21. avgust
14.00
14.00
14.25
14.00
14.00
14.00
Misano
San Marino
Alcaniz
Aragonija
Motegi
Japonska
Phillip Island
Avstralija
Sepang
Malezija
Valencia
Valencia
11. september
25. september
16. oktober
23. oktober
30. oktober
13. november
14.00
14.00
07.00
07.00
08.00
14.00
(slovenski čas)
URA