Moštva v najelitnejšem razredu svetovnega motociklizma so letos pričakale številne novosti, med katerimi kaže v prvi vrsti omeniti novega dobavitelja pnevmatik, podjetje Michelin, ki se je cirkusu pridružil prvič po letu 2008. Z njihovim črnim zlatom se dirkači na prvih testiranjih niso najbolje spoprijateljili. Verjamemo, da bodo s časom le dobili prave občutke, vse skupaj pa skrbi za še več dogajanja na stezi. Ekipe so se morale prilagoditi novim pnevmatikam, njihovim lastnostim, dirkači pa so nekaj časa le zmajevali z glavami. Kot so povedali, so kritične predvsem zadnje pnevmatike, zato je večina konstruktorjev skušala te težave omiliti s prerazporeditvijo teže, ki zdaj v večji meri sloni na zadnji pnevmatiki. Sprednja se je na testiranjih izkazala kot precej nestabilna, še celo pri Michelinu so po testiranjih priznali, da bodo morali spremeniti specifikacijo pnevmatik, saj se je občutno premočno obrabljala in dejansko lastnosti spreminjala iz kroga v krog.

Valentino Rossi je prepričan, da bo na tekmah zaostajal manj

Druga večja novost, ki jo dirkači še kako občutijo, je enotna elektronika za vse ekipe in proizvajalce. S tem so precej posegli v lastnosti in obnašanje motociklov na stezi. Največje vprašanje je, katera ekipa oziroma proizvajalec se je najbolje pripravil na to. Kot vse kaže, so bili najbolj odzivni pri Yamahi, saj sta na testiranjih tako Jorge Lorenzo kot Valentino Rossi bila med najhitrejšimi, pri čemer poznavalci največjo vlogo favorita letos pripisujejo ravno Lorenzu. »V določenih odsekih na stezi še malce zaostajam. Prepričan sem, da bo v pogojih dirke ta zaostanek precej manjši in da bova precej bolj izenačena,« napoveduje Valentino Rossi. Devetkratni svetovni prvak bo letos spet poskušal napasti najhitrejše. Misli ima sicer usmerjene le na dirke, čeravno se je pred kratkih razšel z dolgoletno spremljevalko, poleg tega pa še ni povsem zakopal bojne sekire po lanskem sporu z Marcom Marquezom.

»Po vsem, kar se je lani dogajalo, ne moreva imeti nobenega odnosa več. Na stezi se bova morala spoštovati, tam sva tekmeca, to pa je tudi vse. Po teh dogodkih sem videl, da je bilo vse, kar je govoril o meni, navadna laž. Hotel je biti moj prijatelj le, ko me je premagoval. Pustil sem se pretentati,« je še dodal Rossi, ki je prek svojega podjetja tudi poslovno prekinil sodelovanje z Marquezom in prodajo njegovih izdelkov za navijače.

Hondi pred začetkom sezone ne gre po načrtih

V lovu na čim boljše lastnosti motocikla so se pri ekipah zatekli k rešitvam, ki so bolj »pri srcu« konstruktorjem štirikolesnih dirkalnikov. Aerodinamika je namreč zdaj tista, pri kateri imajo še dokaj odprte roke, zato so Ducati, Yamaha in Honda na testiranjih preskušali takšna ali drugačna krilca in druge aerodinamične elemente, pri čemer so se pri Ducatiju že v preteklosti poskušali na tem področju, a kakšnega posebnega uspeha niso imeli. Aerodinamična krilca, ki so v preteklosti že povzročila ureznine pri mehanikih, morajo imeti zaobljene robove, da ne bi bila nevarna drugim dirkačem v primeru trčenja. Največ takšnih potencialno nevarnih dotikov bo ravno na startu dirke.

Honda z Marquezom in Danijem Pedroso letos očitno ni najbolje pripravljena za začetek sezone, sam Marquez je dejal, da imajo še zelo veliko dela in veliko stvari, ki jih morajo izboljšati, časa pa jim je zdaj že zmanjkalo. Na drugi strani je Jorge Lorenzo kot največji letošnji favorit pri napovedih zelo skop z besedami, kar je po svoje verjetno še najbolj učinkovito. In prav tako ostaja odprto vprašanje, kako se bodo sezone lotili pri Ducatiju, ki bi moral biti po ocenah sodeč vsaj v začetku sezone zelo močan, Suzukiju in Aprilii. Prav vsi imajo namreč precej dobre pogoje, da se približajo – če ne celo prehitijo – vsaj Hondi, Yamaha pa za zdaj za njih zelo verjetno ostaja še nedosegljiv cilj.

,

Spored dirk v razredu moto GP v sezoni 2016

Dnevnik

PODATKI

Lusail

Katar

Rio Hondo

Argentina

Austin

ZDA

Jerez

Španija

Le Mans

Francija

Mugello

Italija

20. marec

3. april

10. april

24. april

8. maj

22. maj

19.00

21.00

21.00

14.00

14.00

14.00

Barcelona

Katalonija

Assen

Nizozemska

Sachsenring

Nemčija

Spielberg

Avstrija

Brno

Češka

Silverstone

Velika Britanija

26. junij

14. avgust

4. september

5. junij

17. julij

21. avgust

14.00

14.00

14.25

14.00

14.00

14.00

Misano

San Marino

Alcaniz

Aragonija

Motegi

Japonska

Phillip Island

Avstralija

Sepang

Malezija

Valencia

Valencia

11. september

25. september

16. oktober

23. oktober

30. oktober

13. november

14.00

14.00

07.00

07.00

08.00

14.00

(slovenski čas)

URA