Že v osnovni šoli so nas učili, da je štiri več kot tri, in tudi ko smo za svoje (ne)znanje v spričevalu imeli zapisano štirico, smo bili bolj zadovoljni kot tedaj, ko so nam vpisali trojko. A to, kar so v šoli učili nas, ne velja povsod. V Nemčiji je denimo zgodba obrnjena na glavo in tam je ocena tri višja od štiri, ki pravzaprav pooseblja še komajda zadovoljivo znanje. Kaj je torej bolje, trojka ali štirica? O tem se nismo spraševali naključno, temveč namenoma: testne kilometre smo nabirali za volanskim obročem dveh karavanov, ki merita na podobne kupce – audijem A4 in BMW serije 3. A kdo so dejansko tisti zemljani, ki jih nagovarjata? Pomoč smo poiskali pri numerološki analizi.

Na kratko njena poenostavljena razlaga: vsaka črka ima svojo številko in s seštevanjem teh številk je treba nadaljevati tako dolgo, dokler ne dobimo enega osnovnega števila med 1 in 9. In dobili smo ju, pri čemer vozilo iz Ingolstadta (audi A4 avant) pooseblja številko 8, tekmec iz Münchna (BMW serija 3 touring) številko 2. Ali prevedeno: štirica (ali osmica, če želite) naj bi nagovarjala ljudi, ki so organizirani, ambiciozni in željni uspehov. Hrepenijo po moči, denarju in družbenem statusu. So racionalni in znajo z denarjem. Zaradi poslovnih ambicij zanemarjajo osebno življenje. Trojka (ali dvojka, če želite) naj bi nagovarjala ljudi, ki so mirni in nevsiljivi, rojeni poslušalci, ki najdejo lepo besedo za vsakogar. So prijetni in dobronamerni, marsikdaj tudi sramežljivi in zadržani. Ljubijo red in rutino. So neambiciozni in podcenjujejo sami sebe, zato zelo redko dosežejo svoj potencial. Ste se v štirici ali trojki morebiti že prepoznali? Da boste trdno prepričani, kateri karavan je za vas, berite naprej...

Če ju gledate zgolj skozi dimenzije, potem se boste težko odločili v prid enega ali drugega, tako zelo sta si podobna. A vendarle... Devet dolžinskih centimetrov audija (472:463) se skorajda ne pozna, ne v voznikovem delovnem okolju, ki prijetno utesnjuje (ergonomija za čisto desetko), ne na zadnji klopi, kjer je centimetrov za kolena in glavi dveh potnikov več kot dovolj. Igra zelo podobnih številk se nato nadaljuje v prtljažniku, znova pa je v manjši prednosti audi, a je razlika vsega 10 prtljažnih litrov (505:495). Preizkus s kovčki oba opravita enako – zlahka jih pogoltneta štiri, pa še za kakšno manjšo potovalko se najde prostor. Seštevek vsega pritrjuje, da je pri prostoru tako za potnike kot njihovo prtljago vendarle v manjši prednosti audi. Nato pa se je začelo...

Znamki sta konkurentki na trgu, zato nas ni prav nič čudilo, da sta si osnovni serijski opremi tako na račun udobja kot varnosti zelo podobni in hvalevredno je, da za električno pomoč prtljažnih vrat ni potrebno doplačati. Testni audi je bil sicer dobrih pet tisočakov cenejši (38.360:43.550), a je razlika zavajajoča, saj je BMW premogel močnejši 2-litrski dizelski motor (190 konjev moči), namesto na zadnji pa je imel pogon speljan na vsa štiri kolesa. Kako zelo hvalevreden je ta dodatek (brez njega bi bil 2300 evrov cenejši), smo se zavedeli med vožnjo v hudem nalivu, ko je bila lega na cesti neverjetno zanesljiva, dodatno pa nas je čuval še pametni tempomat (doplačilo 1160), ki je namesto nas ohranjal varnostno razdaljo in pospeševal ali zaviral v skladu z nastavljeno hitrostjo. Audijev dizel je imel 40 konjev manj, a se to na cesti skorajda ni poznalo, celo pri povprečni porabi ne (6,8:6,7 litra). Bolj so nas na nekaj konjičkov manj opozarjale uradne meritve (222:215 km/h, 7,6:9,2 s). Seveda ponujajo močnejšega, prav tako 190-konjskega, tudi v kombinaciji s proslavljenim štirikolesnim pogonom quattro, a boste morali globoko seči v žep in bo štirica tako kar dobrih osem tisoč dražja (46.570). Da smo se za volanom trojke počutili še bolje, je skrbel samodejni menjalnik, in sicer 8-stopenjski z možnostjo prestavljanja z ušesoma za volanom. Vreden je vseh 2267 evrov in je v primerjavi s štiričinim serijskim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom opravil levji delež, da je bila odločitev, komu na koncu dati svoj glas, še toliko lažja. Zato je samodejni S-tronic (7 stopenj) nekaj, kar si mora kupec audija nujno privoščiti (2540 evrov). Toliko bolj, če mu nakup sugerira tudi numerologija. Več pa v sklepu.