Saj ni res, pa je, smo si dejali ob novici, da otrok do 18. leta starosti, ko naj bi bil že dovolj zrel, da odide od doma – kar velja predvsem za bolj socialne evropske države, za Slovenijo le poredkoma – starše stane približno 200.000 evrov. Na prvi pogled astronomski znesek, ki pa ob natančnejšem preračunavanju postane vse bolj realen. Pa čeprav so ga izračunali v Veliki Britaniji, kjer so stroški življenja v primerjavi s slovenskimi vendarle nekaj višji.

Pa si priznajmo: zaradi otroka praviloma pade tudi odločitev o nekoliko večjem, predvsem s prostorom radodarnejšem avtu, pri čemer večina zaradi ne najbolj razkošnega proračuna razmišlja v smeri za odšteti denar dobiti kar največ. In natanko te besede so se nam zadnje dni vrtele pred očmi, ko smo se intimneje spoznavali s karavanskima toyoto avensis in mazdo6. S prostorom sta namreč izdatno odmerjena in tudi cena okoli 30 evrskih tisočakov je za povprečno slovensko družino še nekako v slogu razmišljanja: »Do sem pa še sežemo!«

Oblikovalci imajo pri karavanih ogromno možnosti, da brcnejo v temo, kar je preteklost že večkrat potrdila, ko se ob pogledu na štirikolesnik nismo mogli znebiti občutka, da še najbolj spominja na mrliško krsto. Si predstavljate, kakšen učinek ima to na potencialnega kupca? Na srečo o »krstah« tokrat ne bo govora, saj avtomobila prepričata tudi oblikovno, sploh mazda, ki sodi med bolj športno oblikovane karavane ta hip, a zaradi tega ji nismo prav nič pogledali skozi prste. Da mu je športnost bližje, pa po prenovi kriči tudi avensis.

Zajetna sta, to bodo na prvi pogled opazili tudi daljnovidni, zato smo bili veseli, da so parkirni senzorji v kombinaciji s parkirno kamero na seznamu bogate serijske opreme executive in revolution (obe stavita na ABS, ESP, zračne blazine in zavese, tempomat, samodejno klimatsko napravo, potovalni računalnik, navigacijo, ogrevanje prednjih sedežev, pametni ključ, radio s CD, električni paket, kopico naprednih asistenčnih sistemov...). Pomoč je nujna, saj naša štirikolesnika nista zasnovana, da bi se potikala po ozkih mestnih ulicah. In verjemite nam, smola (beri: opraskana karoserija) se vam lahko pripeti še hitreje, kot je znani golfist Tiger Woods prevaral svojo ženo. Karoseriji obeh vozil sta namreč dimenzijsko zajetni, saj je dolžinska mera avensisa 4,82 metra, mazde6 le centimeter manj. Ne ustrašite se, to vam ob ustrezni že omenjeni zaščiti seveda prinaša predvsem prednosti, ki se kažejo v udobju na zadnji klopi, kjer se bodo potniki (najbolje dva) nad pomanjkanjem centimetrov za kolena in glavo pritoževali še redkeje, kot se obiskovalci restavracije z Michelinovo zvezdico pritožujejo nad jedmi. Če smo pikolovski, je škoda le, da klop ni vzdolžno pomična, saj bi bilo lahko centimetrov za kolena v določenih primerih še več. Prtljažnika z dvojnim dnom sta namreč gromozanska, 543 litrov pri toyoti in 522 litrov pri mazdi, pogosto pa se zgodi, da toliko litrov sploh ne potrebujemo in bi raje imeli več razkošja za sopotnike. V razmislek razvojnikom pri naslednji generaciji. Seveda je zadnji klopi v primeru želje po prevažanju zajetnejše krame mogoče podreti, meritev prtljažnih lukenj pa pokaže 1690 (avensis) in 1648 litrov (mazda6). Luknji sta kot kraljevska postelja, ki namiguje na še kaj več kot le goltanje prtljage.

Prav zanimivo je analizirati pogovore s prijatelji zadnjih 25 let, odkar imamo v rokah vozniško dovoljenje. Če smo pri 18 letih prisegali na športnike, saj smo bili prepričani, da so magnet za (lepa) dekleta, smo leta pozneje, po številnih plačanih kaznih za prehitro vožnjo in košaricah lepotičk, začeli spoznavati, da je avto še kaj več kot le konjički pod motornim pokrovom. V tej luči sta nas testneža v popolnosti zadovoljila. Toyota z 2-litrskim dizlom, izdelkom tovarne BMW, z močjo 143 konjev (105 kW) in mazda z malce zmogljivejšim 2,2-litrskim agregatom s 150 konjički (110 kW). Podatki na papirju se potrjujejo tudi na cesti, saj je mazda, ki je pet kilogramov lažja, nekaj zmogljivejša (210:200 km/h, 9,2:9,8 s pospeška do stotice), hkrati pa presenetljivo tudi varčnejša (5,9:6,5 l), kar ji ob nekaj prostornejši posodi za gorivo prinaša tudi večji doseg z enim polnjenjem, celo prek magične tisočice (1050:920 km). Pri obeh se moč na prednji kolesi prenaša prek 6-stopenjskega ročnega menjalnika, seznam pripomb v zvezi z njim pa ostaja prazen.