Če imate težave s spanjem, vam svetujemo, da si vsak večer zaželite lahko noč z ogledom televizijske postaje E! Ob nekaterih zgodbicah Američanov, zakompleksanih tako in drugače, boste hitro zazehali. Ko bi samo videli, kakšne »težave« imajo ljudje! Pri mnogih je skupna beseda – velikost. Ali majhnost, če želite. Pa najsi gre celo za spolni organ. Velikost očitno onkraj luže šteje največ, zato nas pravzaprav nič več ne čudi, da so v njihovem voznem parku v veliki meri štirikolesniki, ki se v dolžino približujejo magični meji petih metrov in so nasploh ogromni. Pa imajo še kakšno drugo uporabno vrednost, razen da se lastniki za njihovim volanom počutijo bolje?

Priznamo, z 1,74 metra v višino ne sodimo med najvišje, a nas to ni nikoli motilo. Tudi tedaj ne, ko smo za volanskim obročem kakšnih ogromnih štirikolesnikov bili resnično videti kot palčki. Da lahko ima na prvi pogled majhno tudi dodano vrednost, smo spoznavali zadnje dni v družbi dveh avtomobilov, ki imata priponko majhen – za hondo HR-V in renault captur namreč radi pravimo, da sodita v krog majhnih športnih terencev. Roko na srce, terenca nista, saj tudi štirikolesnega pogona ne premoreta. Razlog je enostaven: potencialni kupci ga večinoma ne želijo.

Morebiti veste, kaj je aprisali? Ali pa donkra? Prvi je križanec med marelico in slivo, drugi pa med oslom in zebro. V obeh primerih sta križanca nekaj posebnega in združujeta najboljše iz obeh svetov. Kaj pa HR-V in captur? Tudi naša štirikolesna prijatelja sta križanca, in sicer med terencem, enoprostorcem in limuzino. Kar pomeni, da ponujata visok položaj sedenja, dovolj prostora za štiri potnike in njihovo prtljago ter zgledne vozne zmogljivosti. Recept je pač že preverjen; privlačna zunanjost, ob kateri se še moškim šibijo noge, pa ob bogati serijski opremi, da se kupec počuti kot kralj (ali kraljica), zagotavlja spodbudne prodajne številke.

»Joj, kako je srčkan tale malček,« so bili navdušeni, kjer koli smo hondo ali renault vozili. Malček? Morebiti na prvi pogled, sicer pa opazka, ki smo jo dekletom hitro oprostili, sploh čednim črnolaskam. Testneža namreč ponujata neverjetno veliko centimetrov za voznika in sopotnike ter litrov za njihove potovalke, pri čemer velja, da je v manjši prednosti presenetljivo krajši captur. Čeprav dolžinska mera pokaže 17 centimetrov manj (429:412), pa bosta dva na zadnji klopi sedela udobneje, predvsem z več odmerjenimi centimetri za glavo. Renault ponuja vzdolžno pomično zadnjo klop, kar je pripravno, ko sta v avtu dva, potrebujete pa večji prtljažnik. V tem primeru se namreč luknja s 377 litrov poveča za dodatnih 78, če pa zadnjo klop v celoti podremo, pa že na zelo uporabnih 1235 litrov. Veseli tudi dvojno dno. Na dvojno dno prtljažnika stavijo tudi pri hondi, z osnovnimi 393 litri deluje manj globoko in bolj uporabno, ob podiranju klopi pa je presenetljivo manj prostoren (1026 litrov).

Ob pogledu na ceni boste pri hondi gotovo onemeli, saj je kar tretjino ali, prevedeno, 10.000 evrov višja ob renaulta (30.490:20.490). In to ob izjemno podobni opremi. Če smo natančnejši, je pri capturju treba doplačati 300 evrov za parkirne senzorje in kamero, 250 evrov za ogrevana prednja sedeža, pametnega tempomata pa ni niti na doplačilnem seznamu, je pa njegov adut pametna kartica namesto ključa. Možnosti zavoljo cene sta le dve: da rečete, da vam je HR-V predrag, in se obrnete stran ali pa se odločite zanj. Seveda stane nekaj evrov več, kot bi se vam zdelo primerno, toda zagotavljamo vam: vzljubili ga boste!

Na cesti je malce prepričljivejši od tekmeca, proti vozniku obrnjena centralna konzola pa spominja na beemveje izpred 20 let. Z njim se boste hitro začeli tikati. 1,6-litrski dizel s 120 konjički moči namreč presega pričakovanja povprečnega voznika (192 km/h najvišje hitrosti, 10,5 s pospeška do stotice), za nameček pa se oddolži s porabo 5,8 litra, kar je dovolj za doseg 860 kilometrov z enim polnjenjem. Notranjost capturja je nekoliko bolj plastična, prav tako 1,6-litrski dizel pa ima 10 konjičkov manj in je nekoliko počasnejši (175 km/h, 11,3 s). Je pa zato potrošnikovi denarnici s porabo 5,5 litra še prijaznejši, doseg 820 litrov nekoliko manjši. Več pa v sklepu.