Novomeška Komunala je prvo javno podjetje v občini, ki je prešlo od besed k dejanjem in je svoj vozni park začelo obnavljati z ekološko »čistejšimi« električnimi vozili. Tako so včeraj namenu predali renault kangoo, ki ga bodo uporabljali komunalni delavci za nadzor nad parkiranjem v mestu, in renault zoe, ki bo namenjen delavcem pri popisovanju vodomerov v osmih občinah, ki jih pokriva novomeška Komunala.

»Zakaj smo se odločili za električna vozila? Najprej zato, ker je Komunala prva poklicana za varovanje okolja in ker se zavedamo družbene odgovornosti. Pa tudi zaradi kilometrov. Štirje popisovalci vodomerov namreč opravijo letno največ kilometrov v primerjavi z vsemi drugimi,« je povedal direktor novomeške Komunale Gregor Klemenčič.

Pridobili subvencije Eko sklada

Renault kangoo je komunalo stal dobrih 15.000 evrov, renault zoe 17.000 evrov, Komunali pa je uspelo pridobiti nepovratna sredstva Eko sklada v višini 5000 evrov za prvo oziroma 3000 evrov za drugo vozilo. Po Klemenčičevih napovedih namerava Komunala letos vozni park povečati s še dvema električnima voziloma. Zato se z dobavitelji električnih polnilnic aktivno dogovarjajo za čimprejšnjo postavitev polnilnice na lokaciji sedeža Komunale na Cikavi. Do takrat bodo uporabljali javno polnilnico na Novem trgu. Z vozilom renault kangoo, ki z enim polnjenjem opravi okoli 150 kilometrov, naj bi mesečno prevozili od 700 do 1000 kilometrov, z vozilom zoe, katerega doseg je 200 kilometrov, pa tudi do 2000 kilometrov.

»Novo mesto kot sedež edinega slovenskega proizvajalca avtomobilov, kjer v prihodnje pričakujemo še proizvodnjo električnih vozil, mora biti tudi na področju e-mobilnosti primerno razvito,« je dodal novomeški župan Gregor Macedoni. Zato na mestni občini resno razmišljajo o »prehodu« na električna vozila in k temu spodbujajo tudi javne zavode. Tako naj bi že letos kupili dve tovrstni vozili, v dveh do treh letih pa bi z električnimi vozili zamenjali celoten občinski vozni park. »Menimo, da je naša vloga, da kot spodbujevalec pokažemo pot k bolj okoljskemu pristopu na področju prometa,« je dodal Macedoni, ki je napovedal aktivno nameščanje električnih polnilnic v javno infrastrukturo. »Predvsem pa bomo aktivno stopili v dialog z novomeškimi podjetji, saj želimo zasebni in javni del povezati v enovito ekološko zgodbo.«