Na Tednu slovenske drame, ki se bo čez slabe tri tedne začel v Prešernovem gledališču Kranj, bodo tudi tokrat podelili Grumovo nagrado za najboljše izvirno slovensko dramsko besedilo leta. Strokovna žirija, sestavljajo jo literarna zgodovinarka Mateja Pezdirc Bartol kot predsednica, dramaturg Rok Andres, dramaturginja in teatrologinja Tatjana Ažman, igralka Vesna Pernarčič ter literarni teoretik Gašper Troha, je včeraj razglasila peterico nominiranih besedil.

Tokrat so izbirali med rekordnim številom dram, saj jih je na natečaj prispelo kar 82 (v premislek so vzeli še štiri lanska nominirana, vendar nenagrajena besedila), v njih pa je bilo v splošnem mogoče opaziti predvsem močne odmeve trenutnega družbenopolitičnega dogajanja. »A žal prispela dela prevečkrat zgolj prenašajo medijska poročila v dramsko formo. Gradivo je tako pogosto premalo obdelano z literarnimi sredstvi, da bi doseglo umetniške učinke, situacije so premalo univerzalne, liki pa izrazito tipizirani,« nabor komentira predsednica žirije.

Približno ducat poslanih dram so vendarle prepoznali tudi kot inovativne, sporočilno relevantne in dramaturško izbrušene, med peterico izbranih, ki bodo upali na nagrado, pa ni prav velikih presenečenj: Žanina Mirčevska je nominirana z dramo Rojstvo tirana iz glave črva, ki črpa navdih iz zgodovinskega lika grofice Erzsébet Báthory, Vinko Möderndorfer z groteskno igro Psi lajajo, ki se v prevpraševanju mehanizmov oblasti naslanja na Jarryjevega Kralja Ubuja in legendo o kralju Matjažu, Gašper Tič je nominiran s komedijskim delom Trio, predlogo za koncertno dramo ali kabaretno predstavo, Rok Vilčnik z absurdno dramo Ljudski demokratični cirkus Sakešvili, Matjaž Zupančič pa z dramo Prehod, ki bralca sooči z nedoločljivim postapokaliptičnim prostorom.

Priložnost na vzporednem natečaju za mlade dramatike je poiskalo le pet avtorjev, a o novih dramskih taktikah za zdaj težko govorimo, še dodaja Pezdirc-Bartolova: »Opazne so začetniške težave pri spopadanju z veščinami dramskega pisanja, po sporočilni plati pa pravzaprav v njih težko prepoznamo stališča današnje generacije mladih.«