Letošnji ženevski avtomobilski salon, že 86. po vrsti, ni postregel s posebnim presenečenjem, a še zdaleč ni razočaral, saj je novosti ogromno. Razdelili smo jih v dva dela – v pričujočem vam predstavljamo tiste, ki so pripravljene zapeljati na cesto, prihodnji teden pa sledijo koncepti. Novosti smo zaradi lažjega pregleda razdelili v nekaj razredov in zbrali tudi zanimive odzive.

Avtomobilski malčki: v znamenju prenov in športnih različic

Kategorija tako imenovanih mestnih avtomobilov je bila na salonu najbolj podhranjena, saj je bila »ponudba« omejena na nekatere prenovljene modele. Prvi je volkswagen up!, ki je zdaj na voljo z novim litrskim turbobencinskim motorjem TSI z 90 konji (66 kilovati), seveda pa je bil deležen tudi oblikovne osvežitve. DS3 se je ob prenovi znebil Citroënovih »puščic« na prednji maski, s čimer je DS dokončno prerezal popkovino s Citroënom, malček pa je zdaj na voljo tudi v različici performance s kar 208 KM (153 kW) moči. Športno različico je dobil tudi ford fiesta, ki se v verziji ST200 ponaša z 200 KM (147 kW) in pospeškom do stotice v 6,7 sekunde, zadnji prenovljeni malček pa je alfa romeo mito, ki je na ogled tudi v različici veloce s 170 KM (125 kW).

Srednji razred (limuzine, karavani): nove različice znanih modelov

Mednaslov pove vse, saj se večinoma predstavljajo dodatne različice modelov, ki so v osnovnih že na cesti. Morda največja novost je kia optima SW, karavanska različica istoimenske limuzine, saj gre za prvi Kiin karavan v D-segmentu. S 4,85 metra je enako dolg kot limuzina, s 553 litri prostornine je njegov prtljažnik večji za 43 litrov, enaka kot pri limuzini pa bo tudi ponudba motorjev, kar verjetno pomeni, da bo pri nas na voljo le z 1,7-litrskim dizelskim s 141 KM (104 kW). »Skratka, ima vse lastnosti limuzine, le da je bolj uporaben, oblikovali pa smo ga tako, da bo to najlepši karavan v svojem razredu,« je izpostavil Michael Cole, glavni izvršni direktor evropskega dela Kie. Še malce večji je s 4,94 metra novi največji Volvov karavan volvo V90. »Ta avtomobil je tipičen predstavnik skandinavskega luksuza s poudarkom na podrobnostih in uporabnosti. Je tretji član družine 90, po športnem terencu XC90 in limuzini S90, s čimer končujemo prvo poglavje novega volva, ki mu bodo sledila še mnoga druga,« je ob predstavitvi povedal Thomas Ingelath, podpredsednik Volvovega oblikovalskega oddelka. V90 bo na voljo z bencinskimi in dizelskimi motorji ter kot hibrid (moči med 190 in 320 KM/140 in 235 kW), o uporabnosti pa veliko pove že to, da njegov prtljažnik (merjeno do stropa) pogoltne kar 1526 litrov.

V nižjih segmentih se prav tako predstavlja kar nekaj karavanskih različic. Prva je renault megane grandtour, 4,62 metra dolg avtomobil s 580-litrskim prtljažnikom, ki bo v različici GT opremljen tudi s 4-kolesnim volanom 4control in bo tudi sicer povzel tehnologijo in motorje petvratne različice. Karavansko različico s priponko sports tourer je dobil tudi slovenski in evropski avto leta opel astra, ki jo bomo zelo kmalu temeljiteje preizkusili na mednarodni predstavitvi, kot karavan pa se predstavlja še en dobitnik evropske nagrade, in sicer tiste z nazivom autobest fiat tipo. Ta v dolžino meri 4,57 metra in ima 550-litrski prtljažnik, tipovo družino pa dopolnjuje še bržčas najbolj zanimiva, 4,37 metra dolga petvratna kombilimuzina, ki je po prvih »statičnih« občutkih precej prostorna. Tak je s 440 litri tudi njen prtljažnik, sicer pa bo tipo v obeh različicah na voljo z dvema dizelskima motorjema (95 in 120 KM oziroma 70 in 88 kW) ter tremi bencinskimi (95, 110 in 120 KM oziroma 70, 81 ali 88 kW). »Družina avtomobilov tipo v najboljšem možnem pomenu besedne zveze predstavlja 'vrednost glede na ceno',« je ob predstavitvi povedal predsednik uprave Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne. Počivali niso niti pri Fiatovi sestri Alfi Romeu, saj se po že videni športni različici quadrifoglio končno predstavlja bolj »življenjska« limuzina alfa romeo giulia z 2,2-litrskim dizlom s 180 KM (132 kW) in 2-litrskim bencinarjem z 200 KM (147 kW), ki navduši tako z zunanjo podobo kot z materiali v notranjosti. Manjše prenove je bila deležna tudi kombilimuzina giulietta.

In za konec še največji »posebnež« v kategoriji – ta naziv pripada avtomobilu hyundai ioniq. Ki v bistvu ni eden, ampak so trije. Prva različica bo klasična hibiridna, druga bo priklopni hibrid, tretja pa povsem električna verzija z dosegom okrog 170 kilometrov in najvišjo hitrostjo okrog 150 km/h.

Športni terenci in križanci: zdaj imajo vsaj enega že skoraj vsi

Najhitreje rastoči avtomobilski razred se bo še okrepil. V razred malih športni terencev odločno vstopata še Toyota in Seat. Prva z avtomobilom toyota C-HR, ki bi ga od največjega svetovnega proizvajalca morda pričakovali že prej. »Priznati moramo, da resnično nekoliko zamujamo, a imamo za to dober razlog. Nismo namreč želeli prehitevati s kompaktnim športnim terencem, ki ne bi bil atraktiven, pri katerem ne bi mogli uporabiti najnovejše platforme in predvsem ne s takim, ki ne bi mogel imeti hibridne različice. a

a Novi CH-R vse to ima in zanj smo prepričani, da predstavlja oblikovalski preboj tako za Toyoto kot za ves segment,« je vzneseno povedal Karl Schlicht, podpredsednik evropskega Toyotinega oddelka za prodajo in marketing. CH-R bo na voljo v hibridni različici (1,8-litrski bencinski motor in elektromotor s skupno močjo 122 KM/90 kW) in z 1,2-litrskim bencinskim motorjem s 115 KM (84 kW), proizvodnja pa se bo začela konec leta. Ko bo zapeljal na ceste, bo eden njegovih tekmecev tudi novi seat ateca, 4,36 metra dolgi prvi športni terenec te španske znamke. »Ateca bo poleg leona in ibize tretji Seatov nosilec in izredno pomemben avto za ugled znamke, s katerim bomo rasli še hitreje kot v lanskem letu, v katerem smo dosegli prodajne rekorde v kar 31 državah,« je povedal prvi mož Seata Luca De Meo. Atecini bencinski in dizelski motorji bodo imeli razpon moči med 115 in 190 KM (84 in 140 kW), iz prve roke lahko potrdimo, da bo ponudil dovolj prostora in udobja štirim potnikom, s 510 litri pa bo imel tudi zelo velik prtljažnik. Najprej, poleti, bo naprodaj v Španiji in Nemčiji, kjer bo stal pod 20.000 evri.

Bolj luksuzen in tudi kar konkretno manjši (4,19 metra dolžinske mere) predstavnik malih športnih terencev je atraktivni audi Q2. »Ta avto smo razvili z mislijo na mlajše kupce. Že na prvi pogled gre za športni terenec s karakterjem, ki združuje naše strokovno znanje in izkušnje s čustvi,« je ob predstavitvi povedal prvi mož Audija Rupert Stadler. Q2 bo med drugim na voljo z že znano digitalno ploščo na mestu merilnikov, številnimi naprednimi sistemi ter bencinskimi in dizelskimi motorji z močmi med 116 in 190 KM (85 in 140 kW). Naprodaj bo jeseni, enako kot nov Kiin križanec kia niro. Posebnost tega 4,35 metra dolgega vozila s 431-litrskim prtljažnikom je, da ga bo poganjal hibridni sistem, ki ga bosta sestavljala 1,6-litrski bencinski in elektromotor s skupno močjo 141 KM (104 kW). »Gre za popolno kombinacijo za tiste, ki želijo ekonomičen avto in hkrati nočejo biti prikrajšani za užitke med vožnjo,« je prepričan Kiin Michael Cole.

Zagotovo največ pogledov med športnimi terenci je privabil maserati levante, s katerim se v razred luksuznih športnih terencev podajajo Italijani. »Z njim imamo trg luksuznih avtomobilov pokrit v celoti. Gre za našega prvega športnega terenca, ki predstavlja vse, kar lahko znamka ponudi. Verjemite, da temu avtomobilu na cestah ni enakega – z njim smo prevozili na milijone testnih kilometrov na petih celinah in pri temperaturah od minus 35 do plus 45 stopinj Celzija,« je povedal prvi mož Maseratija H. J. Wester. Levante bo na voljo z 275 KM (202 kW) močnim dizelskim motorjem in s 350 ali 430 KM (257 ali 316 KM) močnim bencinarjem; s slednjim za pospešek do stotice potrebuje vsega 5,2 sekunde, nemške cene pa se začnejo pri dobrih 70.000 evrih. Naslednja športno-terenska ženevska novost je ssangyong XLV, 4,4 metra dolg avtomobil na osnovi manjšega tivolija, posebni različici je dobil citroën C4 cactus tudi v tej kategoriji pa ni šlo brez prenovljenih modelov. Priljubljen Oplov kompaktni športni terenec opel mokka je z oblikovno osvežitvijo pri imenu dobil priponko X in nov 1,4-litrski bencinski motor s 152 KM (112 kW), precej temeljite prenove je bil deležen ford kuga, prenovili pa so tudi peugeota 2008.

Enoprostorci: ali res izumirajo?

Vse več je indicev, da je res tako. Ali pa da se vsaj močno preoblikujejo. Po tej poti tako še naprej stopa Renault, ki je predstavil novo generacijo renaulta scenica, ki bolj kot na enoprostorca spominja na križanca – morda ne tako izrazito kot novi espace, pa vendarle. Po slednjem je manjši, 4,41 metra dolgi brat prevzel tudi podobo armaturne plošče, podiranje zadnjih sedežev s pomočjo stikala, vsaj po prvih občutkih pa tudi udobje, saj so sedeži primerljivi s tistimi iz precej dražjih avtomobilov. Prtljažnik bo zdaj imel prostornino kar 572 litrov, ob tem je za dodatnih 63 litrov tudi odlagalnih prostorov v potniški kabini, že serijsko pa bodo imeli vsi scenici kar 20-palčna kolesa. »To je avtomobil za tiste, ki si želijo vseh dobrih lastnosti enoprostorcev, a hkrati tudi avto atraktivnega videza. Ne dvomim, da bo to novi vodja svojega razreda,« je povedal predsednik Renaultove uprave Carlos Ghosn. Novi scenic bo naprodaj ob koncu leta, na začetku pa naj bi bil na voljo s petimi motorji z močjo od 110 do 160 konjev (od 81 do 118 kW).

Pogojno bi v to kategorijo lahko uvrstili še trojček citroën spacetourer, peuegot traveller in toyota proace, a gre prej kot za enoprostorce za kombije.

(Super)športniki: moč in prestiž brez meja

Gre za kategorijo, ki jo še najbolje opiše reakcija prvega moža Astona Martina Andyja Palmerja, ko so odkrili novega astona martina DB11 (5,2-litrski motor V12, 608 KM, cena preko 200.000 evrov). Slišati je bila nekako takole: »Vauuu.« Da, ob pogledu na nekatere številke športnih avtomobilov v Ženevi je to ena od dveh možnih reakcij – druga je, da človek ostane brez besed in z odprtimi usti. Zato naj tokrat besede tokrat v večji meri prepustijo mesto številkam. Takole gre: buggatti chiron – 8-litrski motor W16, 4 turbine, 1500 KM (1103 kW), končna hitrost 420 km/h, cena 2,4 milijona evrov, omejena serija 500 primerkov, tretjina že prodanih. Ferrari GTC4 lusso – 6,3-litrski motor V12, 690 KM, pospešek do stotice 3,4 sekunde, končna hitrost 335 km/h. Jaguar F-type – 575 KM (423 kW), 3,7 sekunde do 100 km/h, najvišja hitrost 322 km/h. Lamborghini centenario – 6,5-litrski motor V12, 770 KM (566 kW), 2,8 sekunde do 100 in 23,5 sekunde do 300 km/h, končna hitrost višja od 350 km/h, cena 1,75 milijona evrov. Porsche 911 R – 500 KM (368 kW), 3,8 sekunde do stotice, končna hitrost 323 km/h. In še bi lahko naštevali, predvsem, če bi upoštevali še bolj eksotične znamke. Zato omenimo le še posebneža, hrvaškega proizvajalca Rimac Automobili z modelom rimac concept one. Izdelali jih bodo osem, gre pa za električno gnano zverino s 1088 KM (800 kW) in pospeškom do stotice v 2,8 sekunde.

Seveda pa to še zdaleč ni vse, kar je od produkcijskih avtomobilov na ogled v Ženevi. Tu so še kabrioletski smart fortwo, mercedes razred C in range rover evoque, zgoraj brez je tudi atraktivni fiat 124 spider, BMW je luksuzno športnost na novo raven dvignil s podaljšano različico serije 7 M760Li xDrive (600 KM, končna hitrost 305 km/h)... Skratka, v Ženevi je zanimivo, kot že dolgo ne.

Več fotografij na www.dnevnik.si